Aracın harekete geçmesini sağlayan sisteme otomobil ateşleme sistemleri denmektedir. Ateşleme nedir, ateşleme sistemi parçaları nelerdir? Ateşleme sistemi nasıl çalışır, ateşleme avansı neden verilir, ateşleme bobini temizlenir mi, ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır? Ateşleme bobini fiyatları ne kadar?
Araçların motor kısımlarında sıkışmış halde olan hava ve yakıt bulunmaktadır. Motor içinde bulunan bu iki madde bir karışım halindedir. Motorun harekete geçebilmesi için karışımın ateşlenmesi gerekmektedir. İçten yanmalı motor adı verilen sistemlerde sıkışmış olan hava ve yakıtı tutuşturmak üzere yüksek bir sıcaklıkta kıvılcım üreten veya elektrodu ısıtmaya yarayan sisteme ateşleme sistemi denmektedir. Ateşleme sistemi sayesinde motor silindirlerinde yanma olayı gerçekleşir ve bu sayede araç harekete geçer. Aracın harekete geçmesi için ateşleme sisteminin var olması bir zorunluluktur.
Aracın harekete geçmesini sağlayan sisteme otomobil ateşleme sistemleri denmektedir. Araçlar başlangıçta harekete geçmek için bir güce ihtiyaç duymaktadırlar. Arabanın harekete geçmesini sağlayacak olan bu gücü otomobillerde bulunan ateşleme sistemi sağlamaktadır. Harekete geçirilmek istenen araçların motor kısmında, motor sebebiyle sıkışmış olan hava ve yakıt karışımının yakılabilmesi için kıvılcım gereklidir. Sıkışmış olan hava ve yakıt karışımını yakacak olan bu kıvılcımın bujilerde yüksek voltajlı kıvılcımın oluşabilmesi için gerekli ortamı sağlar. Yüksek voltaj sayesinde ortaya çıkan kıvılcım araçlardaki ateşleme sistemini çalıştırmaktadır. Araçta ateşleme sistemi sağlıklı olarak çalışmıyorsa veya ateşleme yapılamıyorsa diğer tüm parçalar görevlerini yerine getirebilecek durumda olsa bile aracın motoru çalıştırılamaz ve araç hareket ettirilemez.
Temel çalışma prensibi ise araçta kontak anahtarının çevrilmesi ve marşa basılması ile birlikte akümülatörden gelen akım bobin üzerinden motora iletilir. Bobin üzerinden gelen akım, yüksek voltaj ile birlikte yüksek gerilime çıkarılarak distribütöre verilir. Araçtaki distribütör tarafından bujilere iletilen bu akım sayesinde kıvılcım yanar ve arabanın çalışmasını sağlar.
· Kontak Anahtarı: Elektrik akımını iletip kesmeye yarayan anahtardır. Araçtaki göstergeler, marş sistemi, ateşleme sistemi gibi elektrik devrelerinin ana şalteridir.
· Ateşleme (Endüksiyon) Bobini: Aküden gelen 12 voltluk akımın voltajını 15.00o volt akıma yükseltmektedir.
· Distribütör: Ateşleme bobininden yüksek gerilimli akımı bujilere dağıtmaktadır. Distribütörün içerisinde platin, kondansatör ve tevzi makarası bulunmaktadır.
· Platin: Bobinin açılıp kapanma sırasında yüksek gerilim oluşturmasına yardımcı olur.
· Kondansatör: Yüksek gerilim karşısında platinin zarar görmesini engeller.
· Tevzi Makarası: Ateşleme sırasında yüksek gerilimi bujilere dağıtır.
· Buji: Yanma odasında kıvılcımı sağlar ve ateşlemeyi gerçekleştirmektedir.
Araçların motor kısımlarında sıkışmış halde olan hava ve yakıt bulunmaktadır. Motor içinde bulunan bu iki madde bir karışım halindedir. Motorun harekete geçebilmesi için karışımın ateşlenmesi gerekmektedir. İçten yanmalı motor adı verilen sistemlerde sıkışmış olan hava ve yakıtı tutuşturmak üzere yüksek bir sıcaklıkta kıvılcım üreten veya elektrodu ısıtmaya yarayan sisteme ateşleme sistemi denmektedir. Ateşleme sistemi sayesinde motor silindirlerinde yanma olayı gerçekleşir ve bu sayede araç harekete geçer. Aracın harekete geçmesi için ateşleme sisteminin var olması bir zorunluluktur.
Aracın harekete geçmesini sağlayan sisteme otomobil ateşleme sistemleri denmektedir. Araçlar başlangıçta harekete geçmek için bir güce ihtiyaç duymaktadırlar. Arabanın harekete geçmesini sağlayacak olan bu gücü otomobillerde bulunan ateşleme sistemi sağlamaktadır. Harekete geçirilmek istenen araçların motor kısmında, motor sebebiyle sıkışmış olan hava ve yakıt karışımının yakılabilmesi için kıvılcım gereklidir. Sıkışmış olan hava ve yakıt karışımını yakacak olan bu kıvılcımın bujilerde yüksek voltajlı kıvılcımın oluşabilmesi için gerekli ortamı sağlar. Yüksek voltaj sayesinde ortaya çıkan kıvılcım araçlardaki ateşleme sistemini çalıştırmaktadır. Araçta ateşleme sistemi sağlıklı olarak çalışmıyorsa veya ateşleme yapılamıyorsa diğer tüm parçalar görevlerini yerine getirebilecek durumda olsa bile aracın motoru çalıştırılamaz ve araç hareket ettirilemez.
Temel çalışma prensibi ise araçta kontak anahtarının çevrilmesi ve marşa basılması ile birlikte akümülatörden gelen akım bobin üzerinden motora iletilir. Bobin üzerinden gelen akım, yüksek voltaj ile birlikte yüksek gerilime çıkarılarak distribütöre verilir. Araçtaki distribütör tarafından bujilere iletilen bu akım sayesinde kıvılcım yanar ve arabanın çalışmasını sağlar.
Ateşleme Sistemi Parçaları Nelerdir?
· Akü: Bobine gerekli olan 12 voltluk akımı iletmektedir.· Kontak Anahtarı: Elektrik akımını iletip kesmeye yarayan anahtardır. Araçtaki göstergeler, marş sistemi, ateşleme sistemi gibi elektrik devrelerinin ana şalteridir.
· Ateşleme (Endüksiyon) Bobini: Aküden gelen 12 voltluk akımın voltajını 15.00o volt akıma yükseltmektedir.
· Distribütör: Ateşleme bobininden yüksek gerilimli akımı bujilere dağıtmaktadır. Distribütörün içerisinde platin, kondansatör ve tevzi makarası bulunmaktadır.
· Platin: Bobinin açılıp kapanma sırasında yüksek gerilim oluşturmasına yardımcı olur.
· Kondansatör: Yüksek gerilim karşısında platinin zarar görmesini engeller.
· Tevzi Makarası: Ateşleme sırasında yüksek gerilimi bujilere dağıtır.
· Buji: Yanma odasında kıvılcımı sağlar ve ateşlemeyi gerçekleştirmektedir.