Lastikler bir araçta en önemli parçalar olurken, arabanın üretim aşamasından beri bu parçalar, araçta bulunmaktadır. Lastik balans ayarı yapılmazsa ne olur, basınç ayarı nasıl yapılır? Lastik değişirken rot ayarı yapılır mı? Sorularını sizler için cevapladık.
Arabanın gitmesini sağlayan en önemli parçalarından olan lastikler, günümüzde birçok çeşitte bulunmaktadır. Birçok markanın pek çok lastik modeli bulunurken, sürücüler araçlarına göre lastikleri almaktadır. Güvenli bir sürüş için lastik bakımları çok önemliyken, bu konuda sürücülerin dikkat etmesi gerekir. Araba lastiklerinin zaman zaman ayarları kayarken, sağa ya da sola kaymalar görülebilmektedir. Buda sürüş kalitesi ve yol tutuş açısında sıkıtılar çıkartır. Bu durumlar birçok sebepten olabilirken, genelde sorun balan ayarları olarak karşımıza çıkar. Bu ayarlar bozulunca, araç lastiklerinde sapmalar olup, dengesizlikler olmaktadır. Buda sıkıntılı bir durum olup, gerekli bakımlar hemen yapılmalıdır. Bu ayarlar artık bilgisayarlı sistemler ile yapılırken, yetkili servisler ve tamirhanelerde bu işlemler gerçekleştirilir. İlk önce aracın tekerleri çıkarılıp, temizlenir ve jant, teker içi dışı sabit makinalar ile eşitlenir. Bundan sonra lastikler yerine takılıp, araç bilgisayarlı sisteme sokulur ve tam rot balans ayarı yapılır. Bilgisayarlı sisteme işlenen doğru ayarlara göre lastikler konumlandırılır.
Arabanın gitmesini sağlayan en önemli parçalarından olan lastikler, günümüzde birçok çeşitte bulunmaktadır. Birçok markanın pek çok lastik modeli bulunurken, sürücüler araçlarına göre lastikleri almaktadır. Güvenli bir sürüş için lastik bakımları çok önemliyken, bu konuda sürücülerin dikkat etmesi gerekir. Araba lastiklerinin zaman zaman ayarları kayarken, sağa ya da sola kaymalar görülebilmektedir. Buda sürüş kalitesi ve yol tutuş açısında sıkıtılar çıkartır. Bu durumlar birçok sebepten olabilirken, genelde sorun balan ayarları olarak karşımıza çıkar. Bu ayarlar bozulunca, araç lastiklerinde sapmalar olup, dengesizlikler olmaktadır. Buda sıkıntılı bir durum olup, gerekli bakımlar hemen yapılmalıdır. Bu ayarlar artık bilgisayarlı sistemler ile yapılırken, yetkili servisler ve tamirhanelerde bu işlemler gerçekleştirilir. İlk önce aracın tekerleri çıkarılıp, temizlenir ve jant, teker içi dışı sabit makinalar ile eşitlenir. Bundan sonra lastikler yerine takılıp, araç bilgisayarlı sisteme sokulur ve tam rot balans ayarı yapılır. Bilgisayarlı sisteme işlenen doğru ayarlara göre lastikler konumlandırılır.