İçten yanmalı motorlar özellikle ülkemizde çok tercih edilirken, bu motorlar piston silindir düzeneğine sahip olarak karşımıza çıkar. DOHC Motor nedir, özellikleri nelerdir, hangi ülkenin, iyi midir? DOHC Motor mu Zetec Motor mu? DOHC Motor motor mu Ecotec mi? Sohc Motor Mu DOHC Mu?
İçten yanmalı motorlar özellikle ülkemizde çok tercih edilirken, bu motorlar piston silindir düzeneğine sahip olarak karşımıza çıkar. Bu düzeneğe sahip motorlarda, silindirler içinde gerçekleşen kontrollü patlamalar, enerji açığa çıkarıp, pistonu aşağı gönderir. Aşağı inen bu pistonların bağlı olduğu biyel kolları hareketleri yönlendirip, bu hareketleri krank miline yollar. Bu millere gelen hareket dönmesine sağlar ve bu kinetik enerji, arabanın tekerlerine iletilir. Bu durum benzinli araçlarda biraz daha karılık yapıda karşımıza çıkarken, emme manifoldu üzerinden yakıt ve hava karışımı içeriye aktarılır. Daha sonra ise emme supabının açılması ile silindir içine girer. İşte tam burada bu supapların kendi kendine açılmadığı için, eksantrik ya da kam milleri kullanılıp, bu sistemin belirli aralıklarla açılması sağlanır. Bu sistem ateşleme de verimi sağlarken, bazen motor üzerinde iki kam mili bulabilir. İşte iki kam mili kullanıldığı zaman, buna DOHC sistemi denilir.
İçten yanmalı motorlar özellikle ülkemizde çok tercih edilirken, bu motorlar piston silindir düzeneğine sahip olarak karşımıza çıkar. Bu düzeneğe sahip motorlarda, silindirler içinde gerçekleşen kontrollü patlamalar, enerji açığa çıkarıp, pistonu aşağı gönderir. Aşağı inen bu pistonların bağlı olduğu biyel kolları hareketleri yönlendirip, bu hareketleri krank miline yollar. Bu millere gelen hareket dönmesine sağlar ve bu kinetik enerji, arabanın tekerlerine iletilir. Bu durum benzinli araçlarda biraz daha karılık yapıda karşımıza çıkarken, emme manifoldu üzerinden yakıt ve hava karışımı içeriye aktarılır. Daha sonra ise emme supabının açılması ile silindir içine girer. İşte tam burada bu supapların kendi kendine açılmadığı için, eksantrik ya da kam milleri kullanılıp, bu sistemin belirli aralıklarla açılması sağlanır. Bu sistem ateşleme de verimi sağlarken, bazen motor üzerinde iki kam mili bulabilir. İşte iki kam mili kullanıldığı zaman, buna DOHC sistemi denilir.