Başarılı bir SEO çalışmasının anahtarı linklerden geçer. Profesyonel SEO uzmanları, çalışma yapılan siteye verilen her bir bağlantının önemli olduğunun da farkındadır. Her ne kadar tüm linkler sıralama sonuçlarında yükselmek için aynı etkiyi oluşturmuyor olsa da, dahili ve harici linkler bir sitenin sıralamasına etki eden en büyük unsurlar arasında yer alır.
Hal böyle olunca Google’da yükselmeye çalışan site sahiplerinin aklında “Nofollow linkler işe yarar mı?” şeklinde bir soru oluşabiliyor. Bu yazı, çokça merak edilen bu soruya bir cevap niteliğinde.
<a href=”
Sitenizde yer alan bu linkler kullanışlı ve konuyla alakalı ise Google sizi cezalandırmaz. Örneğin haberlerin altına gelen yorum kutucuğundaki nofollow linkler veya tanıtımını yaptığınız bir ürünün satış sayfası için verdiğiniz link, sıralamanıza olumsuz etki etmez.
Ancak bazı durumlarda Google, sitenizle ilgili “manuel” işlem yapmaya kalkabilir. Bunun önüne geçmek için aşağıdaki durumlarda Nofollow link kullanmanız icap eder.
Hal böyle olunca Google’da yükselmeye çalışan site sahiplerinin aklında “Nofollow linkler işe yarar mı?” şeklinde bir soru oluşabiliyor. Bu yazı, çokça merak edilen bu soruya bir cevap niteliğinde.
Neden Nofollow?
Arama motorları siz aksini söyleyene kadar sitenizde yer alan tüm linkleri indeksler ve arşivine katar. Bazı linklere “nofollow” etiketini ekleyerek arama motorlarına bu siteyle alakanız olmadığını, referans olmak istemediğinizi belirtebilirsiniz. Bunun örnek bir HTML kodu aşağıdaki gibidir:<a href=”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
rel=”nofollow”>Sitenizde yer alan bu linkler kullanışlı ve konuyla alakalı ise Google sizi cezalandırmaz. Örneğin haberlerin altına gelen yorum kutucuğundaki nofollow linkler veya tanıtımını yaptığınız bir ürünün satış sayfası için verdiğiniz link, sıralamanıza olumsuz etki etmez.
Ancak bazı durumlarda Google, sitenizle ilgili “manuel” işlem yapmaya kalkabilir. Bunun önüne geçmek için aşağıdaki durumlarda Nofollow link kullanmanız icap eder.