Başarının Sırrı,
10 ADIMDA ZİRVE
Dunya daha bir hızlı mı donmeye başladı yoksa şirketlerin beklentilerine biz mi yetişemiyoruz? Bizleri stres altına sokup, iş hayatındaki verimliliği azaltan bu beklentilerle başa cıkmak aslında sanıldığı kadar zor değil
İnsan kaynakları uzmanlarına gore, uc tip calışan portresi var:
1 Kendine olması gerektiğinden fazla guveni olan ve dolayısıyla, kendini geliştirme gereği duymayan
2 Yaptığı işten surekli tereddut duyan ve bunun sonucu olarak, işinde hata yapmaya mahkum olan
3 İş hayatını ve calışma metotlarını bir dengeye oturtabilmiş, devamlı daha iyiye ulaşmak icin caba sarf eden
Kuşkusuz, her firmanın hayalindeki ucuncu tip calışan portresi Bu portreyi yaratmak icin ihtiyacınız olan yedi ipucunu size Cosmoturk sunuyor :
4Kariyer ufkunuzu genişletin
Unutmayın ki, her yonetici tuttuğunu koparan, kararlı elemanları sever Mesleğinizle ilgili seminerlere ve kurslara gidip, kendinizi surekli geliştirin Orneğin, gazeteciyseniz sadece haber yazmakla kalmayıp, akşamları bir fotoğraf kursuna gidin ve bu cabanızı ustlerinizin bilmesini sağlayın
5Sizden oncekileri ornek alın
İş yerinde emin adımlarla başarıya ulaşmanın bir yolu da sizden once sizin şu anki pozisyonunuzda olan ve sonra terfi etmiş kişilerin onceki projelerini araştırıp, onların calışmalarından ornek almaktır Bu kadar yukseldiklerine gore elbet kendilerini kanıtlamış oldukları ozel bir calışma tarzları vardır Onların insan ilişkilerini gozlemleyip, ipucları alabilirsiniz
6Hatalarınıza gulmeyi oğrenin
İnsanoğlu hata yapmadan tek bir gununu bile geciremez Siz de yaptığınız hataları, gozunuzde Beşiktaş yokuşu halinden Everest Dağı durumuna getirmeyin Kendinize ve hatalarınıza gulup gecmeyi oğrenmek, daha soğukkanlı olmanızı sağlayacak; soğukkanlı insan da yaptığı hataları en kısa zamanda duzeltebilen insandır
7Takım olmayı başarın
Coğu insan icin iş arkadaşlarıyla iyi gecinmek gunumuzde her ne kadar zor bir şey gibi gozukse de iyi projeleri hayata gecirmenin en onemli kriteri bu İş arkadaşlarınızı rakip olarak gormek yerine, onları aslında size yardım edecek kişiler olarak gormeyi başarabilirseniz kendinizi takımın bir parcası olarak hissedersiniz ve veriminiz de aynı oranda artar
8Onceki başarılarınızı hatırlayın
Herkesin iş yaşamında cok başarılı ve bazen de her şeyi birbirine karıştırıp, bir cuval inciri mahvettiği donemler olur Siz de, başarılı olamadığınızı, takdir gormediğinizi duşunduğunuz donemlerde paniğe kapılmayın Gecmiş donemlerde elde ettiğiniz başarıları ve prestiji hatırlayıp kendinizi o an elinizde bulunan gorev icin motive etmeyi oğrenin
9Risk almaktan cekinmeyin
Planlı, programlı; getirileri ve goturu leri onceden duşunulmuş riskler sizin ne kadar cesur ve kendinize guvenli olduğunuzu gosterir Kafanızda tamamen size ait bir proje belirleyip, şık bir sunum eşliğinde yoneticinize teklif halinde gotururseniz, projeniz hayata gecmese bile yoneticinizin beyninde yer ettiniz demektir
10Duygularınızı harekete gecirin
Rekabet ortamında, sizi diğer calışanlardan ayıracak, farklı kılacak ozellik EQ'nuzu (Duygusal zeka) nasıl kullandığınızda gizlidir Orneğin, mukemmel bir projesini muşteriye kabul ettirebilmek icin ikna kabiliyetiniz haricinde muşterinizle iş dışında ilişkilerinizin ne kadar sıcak olduğuyla da ilintilidir
10 ADIMDA ZİRVE
Dunya daha bir hızlı mı donmeye başladı yoksa şirketlerin beklentilerine biz mi yetişemiyoruz? Bizleri stres altına sokup, iş hayatındaki verimliliği azaltan bu beklentilerle başa cıkmak aslında sanıldığı kadar zor değil
İnsan kaynakları uzmanlarına gore, uc tip calışan portresi var:
1 Kendine olması gerektiğinden fazla guveni olan ve dolayısıyla, kendini geliştirme gereği duymayan
2 Yaptığı işten surekli tereddut duyan ve bunun sonucu olarak, işinde hata yapmaya mahkum olan
3 İş hayatını ve calışma metotlarını bir dengeye oturtabilmiş, devamlı daha iyiye ulaşmak icin caba sarf eden
Kuşkusuz, her firmanın hayalindeki ucuncu tip calışan portresi Bu portreyi yaratmak icin ihtiyacınız olan yedi ipucunu size Cosmoturk sunuyor :
4Kariyer ufkunuzu genişletin
Unutmayın ki, her yonetici tuttuğunu koparan, kararlı elemanları sever Mesleğinizle ilgili seminerlere ve kurslara gidip, kendinizi surekli geliştirin Orneğin, gazeteciyseniz sadece haber yazmakla kalmayıp, akşamları bir fotoğraf kursuna gidin ve bu cabanızı ustlerinizin bilmesini sağlayın
5Sizden oncekileri ornek alın
İş yerinde emin adımlarla başarıya ulaşmanın bir yolu da sizden once sizin şu anki pozisyonunuzda olan ve sonra terfi etmiş kişilerin onceki projelerini araştırıp, onların calışmalarından ornek almaktır Bu kadar yukseldiklerine gore elbet kendilerini kanıtlamış oldukları ozel bir calışma tarzları vardır Onların insan ilişkilerini gozlemleyip, ipucları alabilirsiniz
6Hatalarınıza gulmeyi oğrenin
İnsanoğlu hata yapmadan tek bir gununu bile geciremez Siz de yaptığınız hataları, gozunuzde Beşiktaş yokuşu halinden Everest Dağı durumuna getirmeyin Kendinize ve hatalarınıza gulup gecmeyi oğrenmek, daha soğukkanlı olmanızı sağlayacak; soğukkanlı insan da yaptığı hataları en kısa zamanda duzeltebilen insandır
7Takım olmayı başarın
Coğu insan icin iş arkadaşlarıyla iyi gecinmek gunumuzde her ne kadar zor bir şey gibi gozukse de iyi projeleri hayata gecirmenin en onemli kriteri bu İş arkadaşlarınızı rakip olarak gormek yerine, onları aslında size yardım edecek kişiler olarak gormeyi başarabilirseniz kendinizi takımın bir parcası olarak hissedersiniz ve veriminiz de aynı oranda artar
8Onceki başarılarınızı hatırlayın
Herkesin iş yaşamında cok başarılı ve bazen de her şeyi birbirine karıştırıp, bir cuval inciri mahvettiği donemler olur Siz de, başarılı olamadığınızı, takdir gormediğinizi duşunduğunuz donemlerde paniğe kapılmayın Gecmiş donemlerde elde ettiğiniz başarıları ve prestiji hatırlayıp kendinizi o an elinizde bulunan gorev icin motive etmeyi oğrenin
9Risk almaktan cekinmeyin
Planlı, programlı; getirileri ve goturu leri onceden duşunulmuş riskler sizin ne kadar cesur ve kendinize guvenli olduğunuzu gosterir Kafanızda tamamen size ait bir proje belirleyip, şık bir sunum eşliğinde yoneticinize teklif halinde gotururseniz, projeniz hayata gecmese bile yoneticinizin beyninde yer ettiniz demektir
10Duygularınızı harekete gecirin
Rekabet ortamında, sizi diğer calışanlardan ayıracak, farklı kılacak ozellik EQ'nuzu (Duygusal zeka) nasıl kullandığınızda gizlidir Orneğin, mukemmel bir projesini muşteriye kabul ettirebilmek icin ikna kabiliyetiniz haricinde muşterinizle iş dışında ilişkilerinizin ne kadar sıcak olduğuyla da ilintilidir