Müşterilerine ezkaza 130 milyon sterlin dağıtan banka açıklamasında olayın teknik bir kusurdan kaynaklandığı bildirildi.
Bir birçok rakip bankalara giden paraları müşterilerden geri alma çalışmaları sürüyor.
75 bin hesaba 130 milyon sterlin
İspanya merkezli Santander Bankası, faaliyet gösterdiği ülkelerden İngiltere'de, ezkaza 75 bin hesaba 130 milyon sterlin yatırdı.
BBC'nin haberinde, Santander işçisinin 25 Aralık'ta yatırılan parayı geri almak için ivedi ettiği, meblağın birçoklarının rakip bankalardaki hesaplara yatırılmasının işlerini güçleştirdiği belirtildi.
Kusurun, 75 bin kişi ve firmaya 25 Aralık'ta kusur sonucu ikinci defa yapılan ödemelerden kaynaklandığı bildirildi.
Teknik bir sorun!
Bankadan yapılan açıklamada, 'Teknik bir sorun nedeniyle kurumsal müşterilerimizden gelen birtakım ödemelerin alıcıların hesaplarına kazara kopyalanmasından ötürü üzgünüz' sözlerine yer verildi.
Açıklamada, hiçbir müşterinin mağdur edilmediği ve ilerleyen günlerde yanılgıyı gidermek için İngiltere'deki birçok bankayla sıkı bir biçimde çalışmalar yapılacağı kaydedildi.
"Noel tatilimi mahvetti!"
Bir bordro yöneticisi BBC'ye yaptığı açıklamada, bu kusurun Noel'e ve sonraki güne gölge düşürdüğünü tabir ederek 'Tatil periyodumu mahvetti zira ezkaza yüz binlerce ödeme yaptığımı, yanlış bir şey yaptığımı düşündüm. Bunu yapanın yalnızca ben olduğunu ve işte başımın belaya gireceğini düşündüm' dedi
Parayı geri almak için beşerlerle direkt bağlantıya geçebilir
Santander'in, geri ödemenin nasıl yapılması gerektiği konusunda rastgele bir bilgi vermediğini aktaran bordro yöneticisi, olayı bir karışıklık olarak nitelendirdi.
Banka, yanlışın düzeltilmesine dönük ortalarında Barclays, HSBC, NatWest, Co-operative Bank ve Virgin Money'nin de bulunduğu rakip bankalarla görüşmeye başladığını, bu bankaların 'parayı müşterilerinin hesaplarından kurtarmaya çalışacaklarını' duyurdu.
Santander, parayı geri almak için beşerlerle direkt bağlantıya geçebileceğini de bildirdi.