Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüzde 50'si tamamlandı; şimdiye kadar kaç milyar harcandı?

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüzde 50'si tamamlandı; şimdiye kadar kaç milyar harcandı?

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
1915%2DCanakkale%2DKoprusu%2Dnun%2Dyuzde%2D50%2Dsi%2Dtamamlandi%2Dsimdiye%2Dkadar%2Dkac%2Dmilyar%2Dharcandi%2D232129%2Ejpg

Turhan, "Çanakkale, artık bu köprünün hizmete açılmasıyla birlikte ihracatımızda köprü misyonu görecek. Kıymetli bir ulaşım aksı olacak. Artık Çanakkale Boğazı'nda çalışan otomobil vapurlarının beklenmesinde vakit harcanmayacak. En az 1,5 saat, ağır trafikte ise 5 saat süren Çanakkale Boğazı'nın geçişi, artık 6 dakikaya inecek" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, mühendislik yapıtları açısından dünyada birinci sırada yerini alacağını söyledi.

Türkiye'nin kıymetli projelerinden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün şantiyelerinde incelemede bulunmak üzere Çanakkale'ye gelen Bakan Turhan, yetkililerden bilgi aldı.

Çanakkale'nin, Türkiye'nin batısındaki değerli bir kent olduğunu lisana getiren Turhan, bu bölgede 100 yıl evvel Türk milletinin istiklal için büyük bir gayret verdiğini hatırlattı.

Bakan Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, mühendislik yapıtları açısından dünyada birinci sırada yerini alacağını söyledi.



Turhan, Türk milletinin özgürlüğünü bu topraklarda kazandığını vurgulayarak, "Dünyanın tüm güçlü devletlerine karşı burada millet olarak büyük bir uğraş vermiştik ve yeni kurduğumuz ülkenin temellerini aslında burada atmıştık. Bugün burada milletimizin tarihine altın harflerle yazılacak yeni bir sayfayı eklemek için dünyanın en büyük açıklıklı asma köprüsünü inşa ediyoruz. Bu köprü hizmete açıldığında mühendislik yapıtları açısından dünyada birinci sırada yerini alacak. İnşallah 2022 Mart ayında bu köprüyü hizmete almayı, trafiğe açmayı planlıyoruz, hedefliyoruz" diye konuştu.

Şantiyede yaptıkları incelemede, iş programının istenilen halde yürüdüğünü gördüklerini tabir eden Bakan Turhan, iki yıl içinde imalatları, inşaatın kalan bölümlerini tamamlayıp köprüyü hizmete açacaklarını vurgulayarak, şöyle devam etti:

ŞİMDİYE KADAR 1 MİLYAR 250 MİLYON EURO HARCANDI

"Bu projeyi yap-işlet-devret usulüyle inşa ediyoruz. Projenin maliyeti 2,5 milyar avro. Bugüne kadar 1 milyar 250 milyon avroluk iş yaptık. Yani işin gerçekleşmesi yüzdesi, yüzde 50. İnşallah kalan kesitleri önümüzdeki iki yıl içinde tamamlayıp hizmete açmayı planlıyoruz. İki kule ortasındaki aralığımız 2023 metre. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılına ithafen 2023 metre açıklıkta bu projeyi inşa ediyoruz. Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar ortasındaki uzaklık ise 4 bin 100 metre. Yani kulelerin dışındaki ek aralarla birlikte, yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam köprü uzunluğumuz 4 bin 100 metre. Tabliye genişliği 45 metre olarak projelendirildi. Ayakların deniz düzeyinden yüksekliği de 318 metre. Yeniden tabliyede kullanılan çeliğin tartısı 49 bin ton. Bu köprünün inşaatında kullanılacak kabloların yükü ise 33 bin 268 ton. Tekrar kabloların uzunluğu ise 162 bin kilometre. Bu köprünün inşasında 114 bin ton inşaat çeliği kullanacağız. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri içinde kullanacağımız beton ölçüsü 230 bin ton."

"Çanakkale Boğazı'nın geçişi 6 dakikaya inecek"

Köprünün yapılış maksadına ait de bilgiler aktaran Bakan Turhan, konuşmasını söyle sürdürdü:



"Ege Bölgesi, Marmara Bölgesi ülkemizin sektörel manada tarım, turizm, sanayi üzere değerli ihracat gereçlerimizin üretildiği bölgelerin başında geliyor. İhracatımızın da kıymetli bir kısmını Avrupa ülkelerine, Kuzey Asya ülkelerine, Akdeniz çanağındaki Afrika ülkelerine ve bunun dışındaki Güney Asya ülkelerine yapıyoruz. Orta ve Güney Amerika ülkelerine yapıyoruz. Çanakkale, artık bu köprünün hizmete açılmasıyla birlikte ihracatımızda köprü misyonu görecek. Değerli bir ulaşım aksı olacak. Artık Çanakkale Boğazı'nda çalışan otomobil vapurlarının beklenmesinde vakit harcanmayacak. En az 1,5 saat, ağır trafikte ise 5 saat süren Çanakkale Boğazı'nın geçişi, artık 6 dakikaya inecek. Bu değerli bir vakit tasarrufu olduğu üzere, bu malları taşıyan, ihraç eden bireyler için de çok kıymetli bir kazanım olacaktır. Ayrıyeten Avrupa'dan kara yoluyla gelen ve Kuzey Marmara Bölgesi'nin, İstanbul'un batı yakasındaki, Trakya yakasındaki yerleşimlerin yani Küçükçekmece, Başakşehir, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt, Çatalca, Silivri üzere kıymetli yerleşim ve üretim merkezlerinin bulunduğu bölümdeki trafiğin Ege Bölgesi'ne, Güney Marmara Bölgesi'ne ulaşımında, İstanbul kent içine girmeden bu köprüyü kullanarak daha kısa aralıkta ve daha kısa müddette ulaşım imkanı bulabilecekler."

Turhan, şu anda köprünün genel olarak yüzde 50'sini tamamladıklarını belirterek, "Bu köprünün ana yapı elemanları olan kulelerdeki yüksekliğimiz 318 metrenin, 171'inci metresine ulaştık. İnşallah haziran ayı üzere kule imalatlarımızı tamamlayıp bu yaz sonunda köprüde kablo örme süreçlerine başlayacağız ve köprümüzün silüetini ortaya çıkarmış olacağız. Hepimize güzel, uğurlu olsun" tabirlerini kullandı.



Bakan Turhan'a, LİMAK Holding İdare Şurası Lideri Nihat Özdemir, Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, AK Parti Küme Başkanvekili Bülent Turan, AK Parti Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu ile Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu eşlik etti.

Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı' olarak temeli 3 yıl evvel atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde, değerli basamağa gelindi. 2023 metrelik orta açıklığıyla 'dünyanın en büyüğü' olarak inşa edilen köprünün deniz içindeki ayakları, 17'nci blokların montajıyla 161 metre uzunluğa ulaştı. Böylelikle toplam uzunluğu 318 metre olacak köprü ayaklarının yarısı tamamlanmış oldu.
 
858,509Konular
980,832Mesajlar
30,685Kullanıcılar
CaniSon üye
Üst Alt