2 yaş cocuğu geliş ozellikleri
2 yaş cocuğu gelişimi nedir
2 yaş cocuğunun gelişimi hakkında bilgi
2 yaş cocuğu gelişimi
Bu yaşın getirdiği hızlı gelişim cocuğu bir cok acıdan bağımsız hale getirir
Bağımsızlık duygusu ve yetenekleri arasındaki uzlaşmazlıklar aslında cocuğun daha cok yardıma ihtiyac duyduğu bir donemdirBu donemde gorulen inatcı davranışların cocuğun karakter ozelliği olarak gorulmemesi gerekir
Bu aynı zamanda cocuğun hayır donemidir Bu cocuğun ağımsız bir insan olmayı oğrenmesinin yoludur
PSİKOMOTOR ALAN
Bu donem sağlam adım donemidir Engellerden sakınarak kolaylıkla durup yeniden koşabildiği donemdir Dengesini yitirmeden comelip desteksiz ayağa kalkabilir Oyuncakları ileri geri itebilir Artık yon bilincide gelişmiştir Bir basamağın ustune cıkıp rahatca inebilir Parmaklık ve duvara tutunarak meren inip cıkabilir fakat bu hareketi gercekleştirirken her basamakta iki ayağını yan yana getirmek en belirgin harekettir Duşmeden bir topu omzundan yukarı atabilir Uc tekerlekli bisiklete oturu ama pedalları ceviremediği icin ayaklarıyla iterek yurutur Cok kucuk nesneleri eline alırken kesinlik ve cabukluk kazanmıştır ve aynı ustalıkla yerine koyabilir Kucuk şekerlerin ambalaj kağıtlarını acabilir Tahta kuplerle altılı ya da sekizli kuleler yapabilir Ucuna cok yakın tutarak kalem kullanabilir Sayfaları teker cevirir El secimi artık olgunca belirgindir Hem dairesel hem de ileri geri karalamalar yapar Dik cizgiyi ve V şeklindeki cizimi takip eder 25 yaş ile dengesini kaybetmeden dumduz ileri koşar Cocuk bahcesinde bulunan bazı aletlere kolayca tırmanır Alcak bir basamaktan iki ayağıyla aşağı atlayabilir parmak ucunda durabilir Buyuk toplara tekmeyle vurabilir , ama dengeyi pek sağlayamadan bir yana eğilerek ve hafifce tekme atar
BİLİŞSEL GELİŞİM
Cocuklar buyudukce yaşlarına ozgu birtakım duşunce bicimleri sergilerler Bu donemde hareket eden her şey canlıdır İşlem oncesi bu evrede cocuk dunyayı kendi ben – merkezli bakış acısından algılar, başka birinin acısından goremez Sozcuk kullanmaya , sembol ve sembolle temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlar
DİL GELİŞİMİ
2 Yaş cocuğunun konuşması artık onu tanımayanlar tarafından da anlaşılabilir ama hala pek cok cocuksu oğe icerir Sozcuk dağarcığı hızla gelişir İhtiyacı olan sozcukleri kullanmasını oğrenir Anlayabildiği sozcuk sayısı ise daha fazladır İki sozcuklu cumle kurabilir Kim ,nicin, ne ve nerede soruları sorar Sıfat ve zarflar cocuğun sozcuk dağarcığına 15 yaşından itibaren girmeye başlar En son ise sıfatları kullanmaya başlar Cocuğun en zor kavrayabildiği ben , benim , bana ve beni zamirlerinin kullanılmasıdır Onemli olmayan sozcukleri soylemeden atlayabilir Yoğun bir duygulanım , heyecan ve coşku durumunda kekeleme oldukca yaygındır ama gecicidirzamirlerini doğru kullanır 25 yaş ile 200 ya da daha fazla kolayca tanınabilir sozcuk kullanabilir Ben, ben, bana ve sen zamirlerini doğru kullanır
alıntı
2 yaş cocuğu gelişimi nedir
2 yaş cocuğunun gelişimi hakkında bilgi
2 yaş cocuğu gelişimi
Bu yaşın getirdiği hızlı gelişim cocuğu bir cok acıdan bağımsız hale getirir
Bağımsızlık duygusu ve yetenekleri arasındaki uzlaşmazlıklar aslında cocuğun daha cok yardıma ihtiyac duyduğu bir donemdirBu donemde gorulen inatcı davranışların cocuğun karakter ozelliği olarak gorulmemesi gerekir
Bu aynı zamanda cocuğun hayır donemidir Bu cocuğun ağımsız bir insan olmayı oğrenmesinin yoludur
PSİKOMOTOR ALAN
Bu donem sağlam adım donemidir Engellerden sakınarak kolaylıkla durup yeniden koşabildiği donemdir Dengesini yitirmeden comelip desteksiz ayağa kalkabilir Oyuncakları ileri geri itebilir Artık yon bilincide gelişmiştir Bir basamağın ustune cıkıp rahatca inebilir Parmaklık ve duvara tutunarak meren inip cıkabilir fakat bu hareketi gercekleştirirken her basamakta iki ayağını yan yana getirmek en belirgin harekettir Duşmeden bir topu omzundan yukarı atabilir Uc tekerlekli bisiklete oturu ama pedalları ceviremediği icin ayaklarıyla iterek yurutur Cok kucuk nesneleri eline alırken kesinlik ve cabukluk kazanmıştır ve aynı ustalıkla yerine koyabilir Kucuk şekerlerin ambalaj kağıtlarını acabilir Tahta kuplerle altılı ya da sekizli kuleler yapabilir Ucuna cok yakın tutarak kalem kullanabilir Sayfaları teker cevirir El secimi artık olgunca belirgindir Hem dairesel hem de ileri geri karalamalar yapar Dik cizgiyi ve V şeklindeki cizimi takip eder 25 yaş ile dengesini kaybetmeden dumduz ileri koşar Cocuk bahcesinde bulunan bazı aletlere kolayca tırmanır Alcak bir basamaktan iki ayağıyla aşağı atlayabilir parmak ucunda durabilir Buyuk toplara tekmeyle vurabilir , ama dengeyi pek sağlayamadan bir yana eğilerek ve hafifce tekme atar
BİLİŞSEL GELİŞİM
Cocuklar buyudukce yaşlarına ozgu birtakım duşunce bicimleri sergilerler Bu donemde hareket eden her şey canlıdır İşlem oncesi bu evrede cocuk dunyayı kendi ben – merkezli bakış acısından algılar, başka birinin acısından goremez Sozcuk kullanmaya , sembol ve sembolle temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlar
DİL GELİŞİMİ
2 Yaş cocuğunun konuşması artık onu tanımayanlar tarafından da anlaşılabilir ama hala pek cok cocuksu oğe icerir Sozcuk dağarcığı hızla gelişir İhtiyacı olan sozcukleri kullanmasını oğrenir Anlayabildiği sozcuk sayısı ise daha fazladır İki sozcuklu cumle kurabilir Kim ,nicin, ne ve nerede soruları sorar Sıfat ve zarflar cocuğun sozcuk dağarcığına 15 yaşından itibaren girmeye başlar En son ise sıfatları kullanmaya başlar Cocuğun en zor kavrayabildiği ben , benim , bana ve beni zamirlerinin kullanılmasıdır Onemli olmayan sozcukleri soylemeden atlayabilir Yoğun bir duygulanım , heyecan ve coşku durumunda kekeleme oldukca yaygındır ama gecicidirzamirlerini doğru kullanır 25 yaş ile 200 ya da daha fazla kolayca tanınabilir sozcuk kullanabilir Ben, ben, bana ve sen zamirlerini doğru kullanır
alıntı