nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Kendilerini tanımlamak ve her şeyin kendilerine ait olmasını isterler 03 yaş döneminde ayrıca esas güven duyguları da oluşmaktadır döneminde çocuklar, birtakım maddi, zihinsel, dil, sosyal, hissi ve cinsel gelişimlerinde birtakım özelliklere sahiptir çocukları atlar, zıplar, tırmanır, koşar, her zaman hareket halindedir
Tek başına meren inip çıkabilir, parmak uçlarında yürüyebilir, ellerini yıkayıp kurulayabilir, düğme ilikleyebilir, büyük butonları açıp kapatabilir ları bir rengitanıyabilir, uyarı süresi fazla kısadır, parçatüm ilişkisini anlayabilir Bazıları adını soyadını söyleyebilir, tek tümce ve basit sözcüklerle konuşabilir, basit sorular sorabilir, konuştuğu anlaşılabilir, abartılı konuşabilir,' niçin?' sorusunu sıklıkla kullanır, yararsız tekrarlar yapabilir
Diğer çocuklarla oyun oynamak ister oysa sağlıklı irtibat kuramayabilir fakat kendinden minik çocukları sever Paylaşmayı sevmez, gerçek dışı oyundönemidir, kendi kendine konuşup oynayabilir Her şeyin kendine ait olmasını istediği için, geri vermek istemez Bazıları istekleri yapılsın istenir, kolayca sinirlenebilir ve bağırıp çağırıp yumruklar atabilir Sabırsızdır, inatçıdır larının cinsel kimlik oluşumu başlar ve cinsiyetlerini bilirler
Yemek yemek yemek istememe, uyuklamak istememe, ne denirse tersini yapma, aksilik etme, annebabaya dövme, kendini yere atma, kafasını dövme gibi şikayetler iki yaş sendromunu dikkat çekici ediyor olabilir Bu yaş döneminin özelliklerini iyi anlamak ve bu dönemin geçici olduğu unutmamak yaşanabilecek krizleri daha gizli geçirmeye muavin olacaktır
BUNLARI YAPMAYIN!
• Çocuğunuzu katiyen cezalandırmayın, kızmayın, kötü çocuk olarak nitelendirmeyin, suçlamayın, hakaret etmeyin
• Öfkesini engellemeyin
• Uzun talimat yapmayın
• Kurallar koymayın
• Onunla inatlaşmayın
• Soru sormasını engellemeyin
• 'Hayır' kelimesini çoğunlukla kullanmayın
BUNLARI YAPIN!
• Dikkatini başka yöne çekmek konusunda becerikli olun
• Alternatifler sunun
• Çocuğunuza bağımsızlık olabileceği alanlar yaratmalı, duygularını ve kendisini ortaya koymasına müsade verin
• Güvenliğini tehlikeye atmadığı sürece nesnelere dokunmasına müsade verin
• Enerjisini boşaltmasına izin verin
• Çocuğunuzla birlikte ailece süre geçirin ama kendinize de ait bir süre diliminiz olsun
• Gerekirse bir uzmandan takviye isteyin
Çocuk ve Genç
Psikolojik Danışmanlık ve Psikiyatri Merkezi
kalorisepeticom
*
Tek başına meren inip çıkabilir, parmak uçlarında yürüyebilir, ellerini yıkayıp kurulayabilir, düğme ilikleyebilir, büyük butonları açıp kapatabilir ları bir rengitanıyabilir, uyarı süresi fazla kısadır, parçatüm ilişkisini anlayabilir Bazıları adını soyadını söyleyebilir, tek tümce ve basit sözcüklerle konuşabilir, basit sorular sorabilir, konuştuğu anlaşılabilir, abartılı konuşabilir,' niçin?' sorusunu sıklıkla kullanır, yararsız tekrarlar yapabilir
Diğer çocuklarla oyun oynamak ister oysa sağlıklı irtibat kuramayabilir fakat kendinden minik çocukları sever Paylaşmayı sevmez, gerçek dışı oyundönemidir, kendi kendine konuşup oynayabilir Her şeyin kendine ait olmasını istediği için, geri vermek istemez Bazıları istekleri yapılsın istenir, kolayca sinirlenebilir ve bağırıp çağırıp yumruklar atabilir Sabırsızdır, inatçıdır larının cinsel kimlik oluşumu başlar ve cinsiyetlerini bilirler
Yemek yemek yemek istememe, uyuklamak istememe, ne denirse tersini yapma, aksilik etme, annebabaya dövme, kendini yere atma, kafasını dövme gibi şikayetler iki yaş sendromunu dikkat çekici ediyor olabilir Bu yaş döneminin özelliklerini iyi anlamak ve bu dönemin geçici olduğu unutmamak yaşanabilecek krizleri daha gizli geçirmeye muavin olacaktır
BUNLARI YAPMAYIN!
• Çocuğunuzu katiyen cezalandırmayın, kızmayın, kötü çocuk olarak nitelendirmeyin, suçlamayın, hakaret etmeyin
• Öfkesini engellemeyin
• Uzun talimat yapmayın
• Kurallar koymayın
• Onunla inatlaşmayın
• Soru sormasını engellemeyin
• 'Hayır' kelimesini çoğunlukla kullanmayın
BUNLARI YAPIN!
• Dikkatini başka yöne çekmek konusunda becerikli olun
• Alternatifler sunun
• Çocuğunuza bağımsızlık olabileceği alanlar yaratmalı, duygularını ve kendisini ortaya koymasına müsade verin
• Güvenliğini tehlikeye atmadığı sürece nesnelere dokunmasına müsade verin
• Enerjisini boşaltmasına izin verin
• Çocuğunuzla birlikte ailece süre geçirin ama kendinize de ait bir süre diliminiz olsun
• Gerekirse bir uzmandan takviye isteyin
Çocuk ve Genç
Psikolojik Danışmanlık ve Psikiyatri Merkezi
kalorisepeticom
*