200 milyon Euro’luk ankastre cihaz pazarı iştah kabartıyor 200 milyon Euro’luk ankastre aygıt pazarı iştah kabartıyor Türkiye’de 200 milyon Euro olarak hesaplanan ankastre aygıt pazarı, yüzde 25 çoğaltma hızıyla böylece fazla şirketin dikkatini çekerken, konut sektöründeki hareketlilik de sektörün büyümesini hızlandırıyor 25 milyar Euro olan Türkiye beyaz eşya pazarının sadece yüzde 7’sini oluşturan ankastre pazarının gelecek yıllarda da süratli büyümesini sürdürmesi bekleniyor Türkiye’de 200 milyon Euro olarak hesaplanan ankastre pazarı, yüzde 25 büyüme hazıyla böylece çok şirketin dikkatini çekerken, ev sektöründeki hareketlilik de sektörün büyümesini hızlandırıyor Bir fazla Avrupa ülkesinde ankastre ürünler genel pazarın yüzde 50’den fazlasını oluştururken Türkiye’de pazarın yalnızca yüzde 7’sine karşılık geliyor Bunun sonucunda, ankastre cihaz pazarının gelecek yıllarda da çabuk büyümesini sürdürmesi bekleniyor İtalya’da ankastre ürünlerinin başvuru oranı yüzde 90 civarında Türkiye’de dilekçe oranının yüzde 50’ye çıkması, 25 milyar Euro’luk beyaz eşya pazarının minimum yarısı anlamına geliyor 54 milyon mahsul satışı Siemens Satmak Direktörü Haluk Çelebioğlu solo ürün satan beyaz eşya pazarına kadar ankastre ürün pazarının yüzde 20 daha fazla büyüdüğünü, sektörde 23’e yakın firmanın etkinlik gösterdiğini söyledi Her yıl yüzde 25 çoğalan ankastre mahsul pazarının o kadar fazla şirketin ilgisini çektiğini anlatan Çelebioğlu, Ama sadece pazara kaliteli ürün sunan, güçlü satmak ağı ve satmak sonrası hizmete sahip firmalar ayakta kalacak Toplam beyaz eşya pazarının büyüklüğü 5 milyon 400 bin adete ulaştı Ankastre ürünlerse bunun yüzde 4’ünü oluşturuyor 2000 yılı milat oldu Türkiye’de 2000’li yıllara dek ankastre cihaz dilekçe oranının yüzde 23 seviyelerinde olduğuna ve acilen beyaz eşya pazarının takriben yüzde 5’ini oluşturduğuna değinen Çelebioğlu, 2000 yılından sonra pazarın büyümesinin hızlandığını kaydetti Çelebioğlu Bu oran fırın grubunda (ankastre fırın, davlumbaz ve ocak olarak bakabiliriz) yüzde 10’nu geçerken, örneğin buzdolabı grubunda ankastre ürünler küçüklüklerinden ötürü ya da çamaşır makineleri Türkiye’de başlıca mutfakta yok banyoda yer aldıkları için çok az istek görüyorlar Dolayısıyla ankastrenin genel ortalaması hálá düşük görünüyordiye konuştu Yüzde 35 Pazar Payı Siemens’in, 2006 yılında ankastre mahsul grubu bazında yüzde 3555 aralarında değişen paylarla pazar liderliğini sürdürdüğünü gösteren Çelebioğlu, tüketiciye satış oranına bakıldığında ise ankastre cihazlar konusunda pazar paylarının ortalama yüzde 40 olduğunu söyledi Çelebioğlu, 2006’ya kıyasla solo ürünlerde de yükselişe devam ettiklerini vurgulayarak şunları söyledi: Geçen yıla tarafından kıyasladığımızda solo fırın satışımız yüzde 15, ankastre fırın satışımız da yüzde 30 oranında arttı 2005 ile kıyasladığımızda planlarımızın yüzde 20 üzerinde bir performans kaydettik Bu büyüme oranını 2007 yılına da taşıyacağımızı öngörüyor, pazardaki artma trendimizi bu sene da artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz Önümüzdeki 5 yıl içerisinde satmak ciromuzun yarısını ankastre ürünlerle gerçekleştireceğimize inanıyoruz Bu açıdan bakıldığında genel pazarda da ankastrenin büyüyeceğini söyleyebiliriz Sonuçta pazara paralel büyümeyi baz alsak bile bu şart ankastre cihaz pazarının genel pazarın yüzde 20’sine ulaşacağı anlamını taşıyacaktır Ağaoğlu’na tek kalemde 20 bin cihaz verdik Haluk Çelebioğlu Ağaoğlu’na geçen aylarda yaptıkları satışla ilgili şu bilgileri aktardı: Ağaoğlu ile bugüne kadar Türkiye’de tek seferde gerçekleştirilmiş olan en büyük cihaz satınalımını imzaladık My World ve Eltes Güneşi projelerindeki takriben 5 bin konuta cihaz verdik Bunların her birinin ortalama 4 üründen oluşan setler olduğunu düşünürseniz yeni ev projelerinin bu konudaki önemi ortaya çıkıyor Konuttaki hareketlilik ankastreyi büyütüyor Avrupa’dan gelen yeni akımlarla birlikte toplu konut projelerindeki mimari yaklaşımların mutfakları ailelerin yaşayabileceği alanlar haline çevirdiğini belirten Haluk Çelebioğlu Böyle olunca mutfaklar mobilyalarla döşenmeye başlandı Ankastre cihazlar birebir mobilyaya oturmaları sebebiyle mutfaklarda ayrıca hijyenik bir etraf, hem de mobilya ile hatasız bütünlük sağladı Bu oluşan tablo insanların her türlü ihtiyacına cevap veren çözüm haline geldikçe bizim de satışlarımızı arttırdıbiçiminde konuştu Laf konusu eğilimin devam etmesini beklediklerini anlatan Çelebioğlu Bugün gerçekleşen tüm projelerde mutfakların markalı veya markasız ankastre cihazlar öngörülerek tasarlandığını görüyoruz Bu insanlarda yeni bir stilin oluşmasına neden oldu Kişisel mutfak yenilemelerinde bile aynı yaklaşımı saptama ediyoruzdedi Demet Cengiz Alim