2018 Türkiye oyun bölümü Raporu
Oyun kesiminde her geçen gün kendini bir adım öne taşıyan Türkiye, yapılan yeni teşebbüsler, mobil oyun tiplerinin popülerliği, espor aktiflikleri ve espor yatırımları ile büyümeye devam ediyor. Mobil oyunların artışı hanede, metroda, vapurda velhasıl baktığımız her noktada net bir formda görülüyor. Gencinden yaşlısına herkes için tutarlı mobil oyun mevcut.
Espor geleceğin cümbüş sistemi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Dijital gücün tesiriyle bu sporun gün geçtikçe daha çokça kimseyi tesiri altına aldığını tabir eden Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “Espor küresel bir olgu, âlemşümul bir lisan. Milletlerarası turnuvalar yerkürenin her mahallinde hem dijital hem de offline olarak yapılıyor. Türkiye’de pek çok marka espor grubu kurmaya başladı. Turnuvalarda muvaffakiyet kazandıkça ismimizi tüm yerküre duyacak. Nasıl Galatasaray kadrosunu, Avrupa’da aldığı kupa ve muvaffakiyetler sayesinde tüm yerküre biliyorsa esporda da Türkiye kıymetli taraflarda olacak. Bu da devletimizin tanıtımı manasına geliyor.” diye belirtti.
Türkiye yerkürede 18’inci sırada bölge alıyor
Son yıllarda espor ve mobil oyunların da güzelce devreye girmesi ile birlikte, 2018 yılında oyun sektörünün hacmi 135 milyar dolara yükseldi. Listenin doruğunda Çin mahal alıyor. Buradaki dikkat cazibeli öge mobil oyunların oynanma nispetinin yüzde 50’ye yaklaşması. Türkiye 850 milyon dolar pazar hissesi büyüklüğü ile yerkürede 18’inci sırada nokta alıyor. Türkiye’nin online oyun gelir büyümesinin 2018 yılında yüzde 7,1 iken 2019 yılında ise yüzde 8,1’e yükselmesi bekleniyor.
2018 yılında oyun kesimine yönelim nispeti yüksek
Türkiye, global oyun pazarında dikkatleri üzerine çeken memleket konumunda mekan alıyor. Buradan hareketle, İstanbul’un oyun dalında e-sporun merkezi konumuna geleceğini söyleyen Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “BLAST Pro Series üzere küresel espor etkinliklerinin ülkemizde yapılması dalın gelişmesi için epey değerli. 2019 yılına girerken iki büyük espor arenası Zula Nonstop Center ve Riot Esports Arena İstanbul’da hizmet vermeye başladı.
Bu üzere oluşumlar Türkiye’nin pazar hissesindeki artışına olumlu ek sağlıyor. Ayrıyeten 2018 yılında kesimin büyümesini olumlu yanda etkileyecek gayrı bir yenilik ise Türkiye Espor Federasyonu’nun (TESFED) kurulması oldu. Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde kurulan TESFED’in, Türkiye’yi oyun pazarı ve espor yerinde daha düzgün mekanlara getireceğine inanıyoruz ve devletimizin de bu bahse bakış açısını gösteriyor bize.” dedi.
TESFED’ten oyun bölümüne tam destek
TESFED, Türkiye’nin esporda öncü olmasını sağlamak için hem Türkiye’de hem de yurt dışında birçok girişim gelişimine ek sağlıyor. Espor oyuncularının kariyerleri ekseriyetle 25-30’lu yaşlara geldiğinde sona eriyor. TESFED, emeğini ve gücünü espora vermiş sporculara kariyerlerine devam edebilmeleri için girişimler geliştirmeyi hedefliyor. Kolda başkan ve koçluk vazifesini yürüterek Türkiye’ye yatırım yapmak üzere global oyun şirketleri ile sürekli temas halinde olarak oyun bölümü için yararlı çalışmalar sunmayı planlıyorlar.
Türk oyuncular için ‘yerelleştirme devri’ başladı
Education First English Language School, yerkürenin dört bir yanından 88 devletin katılımıyla 2018 İngilizce Yeterlilik Endeksi'ni yayınladı. Hollanda ve İsveç, Avrupa sıralamasında 70.72 ve 70.31’lik orantılarla birinci iki sıraya yerleşirken, 88 devletin mahal aldığı listede Türkiye 73’üncü sırada taraf aldı. Eurostat olgularına nazaran Türkiye, Avrupa devletleri arasında 2. bir dil bilmeyen memleketler arasında bir numara sırada taraf alıyor. Türkiye nüfusunun yüzde 80’i ise sadece Türkçe konuşabiliyor, 2. bir lisan bilmiyor. Bu yüzden ötürü artık oyun firmaları yerelleştirmeye çok daha çokça değer vererek tüm kitlelere ulaşabiliyorlar.
Türkiye İnternet Kullanıcı Sayısı
- 2017 yılında internet kullanıcıları 54 milyon 330 bin iken nüfusun yüzde 67’si internete bağlıydı. 2018 yılında internet kullanıcıları 59 milyon 360 bine yükselirken nüfusun internete bağlı kısmı yüzde 72’ye yükseldi.
2017 yılında canlı toplumsal medya kullanıcılarının sayısı 51 milyon iken 2018 yılında 52 milyona yükseldi.
2017 yılında mobil kullanıcıların sayısı 72 milyon 729 bin 472 iken 2018 yılında ise 3 milyon 611 bin artış göstererek 76 milyon 340 bine yükselmiştir.
Akıllı telefon kullanma orantısı 2017’de yüzde 70-75’i gösterirken 2018’de yüzde 75-80 olmuştur.
Yekun oyun hasılatı 2017 yılında 810 milyon dolar iken 2018’de 853 milyon dolara yükselmiştir.
Mobil oyunlarda 2017’de 372 milyon 400 bin dolar iken 2018 yılına gelindiğinde 400 milyon dolar olarak yükselmiştir.
PC-konsol oyunlarda durum ile 2017’de 437 milyon 600 bin dolarken 2018’de 453 milyon dolar olarak kendini gösteriyor.
İşte Türkiye Oyun Kolu Raporu 2018