Hasar tazminatının ödenmesinden sonra sigorta şirketinin rastgele bir münasebet göstermeden ve fiyat iadesinde bulunmadan poliçeyi iptal edebileceğine ait kontrata konan hususların tüketiciler tarafından titizlikle incelenmesi tavsiye ediliyor. Son örnek KHK'lıya sigorta yapmama kararı ile gündeme gelen Tabiat Sigorta'da yaşandı...
Sigorta kesiminde 2019 yılında yaşanan daralma ve düşen karlar şirketlerin hizmet kalitesini de etkilemeye başladı.
Pirim üretimi geçen yıl yalnızca fiyat artışı yani artırımlara dayanan bölümdeki daralma kasko ve mecburî sigorta alanlarında ise küçülme olarak gözlemlendi.
KGM Türkiye'nin yılın birinci yarısında yarıda kasko poliçe adedi yıllık bazda yüzde 6,8 azalırken, trafik sigortası poliçe adedi yalnızca yüzde 0,2’lik artış gösterdi. Bu durum, birtakım şirketleri bilhassa kasko poliçelerinde 'hasarı karşılar, poliçeni iptal ederim' formülüne yöneltti.
Son periyotlarda kaskoda hasar ölçüsünün muhakkak bir hududun üzerine çıkması durumunda kontratlara konan "ucu açık, güzel nieti berbata kullanan" maddelerle poliçelerin iptal edildiği öğrenildi.
Son örnek KHK'yı sigorta yapmayarak gündeme gelen Tabiat Sigorta'dan geldi. Ö.A isimli müşterisinin 3 kaza yapmasını mazeret gösteren şirket, "Poliçeniz iptal edildi" yazısı gönderdi.
Buna misal örneklerin son aylarda sıklaştığı öğrenilirken, birtakım sigorta şirketelrinin karlılıklarını arttırmak için 'risk paklığı yapma'yı tercih ettikleri belirtildi. Riskten ötürü poliçenin iptal edildiği kaydı ise müşteriyi güç durumda bırakıyor. Hiçbir sigorta şirketi, poliçe yapmıyor...