Bottega Veneta’nın son serilerin en tanınan markası olduğuna dair daha çokça kanıt mı istiyorsunuz? O vakit Lyst’in Q3 Index’inden daha uzaklara bakmanıza gerek yok! Yerkürenin en tanınan markalarını ve eserlerini her sene dört defa açıklayan Lyst, yerkürenin en çok aranan ayakkabısının Bottega Veneta’nın kapitone kare burunlu sandaleti olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz seri, her ay 27,000 internet kullanıcısı tarafından aranan ayakkabı, Eylül ayında moda haftalarında New York, Londra, Paris ve Milano’da en ünlü yıldızların ve influencerların ayağında görüldü. Böylelikle aramaları %156 nispette artan ‘Bottega Veneta Ayakkabıları’ dönemin en tanınan ayakkabı modeli oldu.
Kapitone sandaletlerin yanı sıra, Bottega’nın file ayakkabıları, Lido ve Stretch sandaletleri ve Pouch clutch çantası kullanıcılar tarafından en çok aranan eserler arasında taraf aldı. Lyst’in ‘Top 20’ Index listesine birinci kere giren Bottega Veneta, 37. sıradan 16. sıraya yerleşti.
Bottega’nın başarısı yalnızca Lyst Index listesinde değil tıpkı vakitte Kering’in yayınladığı çıkar raporlarında da görünüyor. Yüksek nispetlerde satış artışı gösteren Bottega, Kering’in en bedelli markası olma yolunda ilerliyor.
Temmuz 2018’de Kreatif Yönetici olarak işe giren İngiliz dizayncı Daniel Lee, birinci koleksiyonu olan Pre-Fall 2019 ile ismini duyurmaya başlamıştı. Çağdaş ve eklektik dizaynları ile anılan Lee, kare burunlu ayakkabıları ile sükse yaptı. İlkbahar 2020 koleksiyonu ile moda eleştirmenleri ve kesim profesyonellerinin ilgisini çeken Lee, Bottega’nın muvaffakiyetinin sebebi olarak görülüyor.