Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

2020’nin yapay zeka tabanlı Chatbot trendleri

2020’nin yapay zeka tabanlı Chatbot trendleri
0
179

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
cbot-jZz9_cover.jpg


CBOT Kurucu ve CMO’su Çiler Ay: “Diyalog bazlı yapay zeka tahlilleri 2019 yılında işlerini bir adım öteye taşımak isteyen ve yapay zekanın somut yararlarını görmek isteyen şirketler tarafından çokça tercih edilen bir yıl oldu. 2020’de de chatbotların yükselişe geçeceğini ve bu pratiklere yönelik taleplerin artacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.2020 yılında öne çıkmasını beklediğimiz chatbot trendleri şirketlerin yapay zeka stratejileri için yol gösterici olacak.” diyor.

2020’nin yapay zeka tabanlı Chatbot trendleri

Chatbotlar şirketlerin müşteri deneyimini değerli ölçüde güzelleştiriyor. 2020 ve sonrasında yapay zeka pratiklerini yatırım gayelerine alan şirketlerin ise chatbot ortamında yaşanan gelişmeleri yakından takip etmesi ve şirketleri için en mütenasip chatbotu kurgulaması gerekiyor. Geliştirdiği yapay zeka tabanlı chatbotlarla bankacılık, e-ticaret, perakende, ve sigorta üzere müşteri idarelerinin kritik kıymet taşıdığı sektörlerdehizmet veren CBOT’a nazaran 2020’de öne çıkacak chatbot trendleri şöyle;

Yapay zeka tabanlı chatbotların tasarrufu artacak

CBOT’a nazaran düşük kapsamda kolay süreçleri yapabilen kural tabanlı chatbotlar büyük şirketler içinkarşın müşteriyi tam manasıyla mutlu etme konusunda gayrikâfi kalacak ve önümüzdeki periyotta kimi senaryolar için yapay zeka tabanlı chatbotların geliştirilmesi zarurî olacak. Bu chatbotların müşteriyi daha âlâ anlamaları, tıpkı bir insan üzere müşteriyle muhabereye geçmeleri ve karmaşık sohbetleri yönetebilmeleri tercih edilme nispetlerini artıracak.Bu nedenle bu ortamda hizmet veren CBOT üzere yapay zeka ( Conversational AI )alanında tecrübeli şirketler öne çıkacak. Başarılı tatbik örneklerinin de somut olarak görülmesi, denenmesi, kullanılması, müşterilerine chatbot deneyimi yaşatmak isteyen şirketlerin yapay zeka tabanlı chatbotları seçmelerinde değerli bir rol oynayacak.

Kod yazmayı gerektirmeyen platformlar öne çıkacak

2020’de şirketlerin müşterileri ile yazışma yahut konuşma yoluyla muhabere kurma konusundaki iştahı arttıkça kod yazılmasını gerektirmeden chatbot hazırlamayı ve değişen gereksinimlere nazaran süratlice güncellemeyi mümkün kılan platformlar yükselişe geçecek. CBOT’un da uzun müddettir yatırım yaptığı bu meydanın daha da gelişmesi ile şirketler; kendi botlarını birkaç sürükle bırak süreçle yahut birkaç tıkla süratlice oluşturup gerekli değişiklikleri her vakit yaparak yaşatabilecekler.

Kurumsal şirketlerde “Çatı Bot” tatbikleri göreceğiz

Kurumların iç sistemlerinde, çalışanları için oluşturdukları chatbotlar arttıkça bu botların idaresini üstlenecek ve kullanıcıya tek bir arayüz ile tüm süreçlerini yapma imkanı sağlayacak bir “çatı bot” muhtaçlığı da artıyor. Sistemler kullanıcı ile her vakit ön yüzdeki “çatı bot” ile muhabere kuracak, kullanıcının isteğini anlayarak, art taraftaki İK botu, finans botu, IT botu üzere şahsileşmiş botları diyaloğa çağırarak kullanıcının sürecinin yapılmasını sağlayacak. CBOT, 2020’den itibaren kurumsal seviyede bu türlü yapılanmaları görmeye başlayacağımızı öngörüyor.

Şahsileşmiş hizmet veren botların tasarrufu yaygınlaşacak

Artık etrafımızda kişinin bulunduğu ortamı, geçmiş diyaloglarını, umumî seçimlerini bilen ve diyaloğu buna nazaran sürdüren chatbotlar göreceğiz. Başkaca birebir anda birden ziyade hususta diyalog sürdürebilen, başlıklar arasında geçiş yapabilen chatbotlar da hayatımıza girecek. Kişilerin çeşitli mod ve hislerini sezebilen chatbotların gelişimi bu pratiklerin şirketler tarafından bir satış kanalı olarak tercih edilmesini sağlayacak.

Çok amaçlı- Çok işlevli sanal asistanlar mobil pratiklerin mahallini alacak

CBOT’un son yıllarda gözlediği ve 2020’de sürat kazanacağına inandığı bir sair alan da mobil tatbikler. Hepimiz çok çokça pratik yüklüyoruz fakat bunların bir kısmını daha sonra ya hiç kullanmıyoruz ya da çok az kullanıyoruz. Telefonlarımız unutulmuş birçok pratik ile dolu. Bu durum hem şirketler hem de kullanıcılar için devir başta olmak üzere kaynak verimsizliğine sebep oluyor. CBOT, 2020’den itibaren her bir farklı iş için yeni bir pratik yükleme periyodunun yavaş yavaş kapanacağını ve iletileşme platformlarının ve sesli asistanların “çok amaçlı-çok işlevli” tasarrufunun yaygınlık kazanacağını düşünüyor.

RPA ve Chatbot entegrasyonları ile daha otomatize iş süreçleri

2019’un öne çıkan trendlerinden biri de Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)’ydu. 2020’de bu yeni teknolojinin Chatbotlar ile entegre hale gelerek birçok şirkete; işlerini otomatik hale getirme, vakit kazanma ve tutarlı süreçlerin inşa etme üzere kıymetli fırsatlar sunacağı bir yıl olacak. Yapay zeka ve RPA pratikleriyle iş idarelerini otomatize eden şirketler tekrar eden işlerde ortaya çıkan hengam kaybını engelleyerek çalışanlarını daha komplike işlerde istihdam edebilecekler.

 
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt