Tıpkı Pokémon üzere, dünya da gün geçtikçe gelişiyor ve ilerliyor. Teknolojideki büyüme, içinde yeni kavramların tanıtılması, beşerler için hayatı sahiden kolaylaştırıyor. Günümüzde her şey teknoloji ve internete bağlı. İster internette geziniyor olun, ister evinizden 1000 mil uzakta yaşayan bir arkadaşınızla konuşuyor olun, teknoloji bunda rolünü oynuyor ve önümüzdeki yıllarda insan beyninin düşünmediği birçok yeni şey göreceğiz.
2019'da Covid dünyayı ve süreçlerini etkilediğinden, beşerler yiyecek almak, eğitim almak üzere küçük şeyler için bile internete sahiden güvenmeye başladı, her şey fizikî olarak değil sanal olarak yapıldı. Ve hayatımızın ne vakit covid'den kurtulacağının meçhullüğü ile her şey teknolojiye yanlışsız kayıyor üzere görünüyor.
Markaların televizyon reklamlarıyla zafer kazandığı günler geride kaldı, artık tüm sıkıntı TikTok, Facebook, Instagram ve hatta eSpor'da en çok kimin görüntülendiğiyle ilgili olacak. Tüketiciler şimdiden “Dijital yıl” olarak isimlendirdikleri için, beşerler 2022'de neyin en çok beklentiye sahip olduğuna dikkat edecekler.
2010'a geri dönüş, insanların sanal olarak buluşacakları, bağlanacakları ve birbirleriyle etkileşime girebilecekleri bir yer olabileceğini kimsenin düşünmediği 2010'a geri dönüş. İmkansız görünüyor değil mi?
2020'ye süratli bir halde ilerleyin, pandemi dünyanın her yerini vurmaya başladığında, işler değişmeye başladı, beşerler meskenlerinden çıkmadan birbirleriyle etkileşime girebilecekleri seçenekler için interneti kullanmaya ve keşfetmeye başladı.
O halde daha fazla beklemeden çabucak 2022'de nelere dikkat etmemiz gerektiğine geçelim.
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
...Sesli Arama
Çabucak çabucak her uygulamada “Sesli Arama” özelliği bulunan sesli arama, internette bir şeyler aramanın en yaygın usullerinden biri olarak görülüyordu. Satışlarda yaklaşık 150 milyon adetlik rekor bir artış oldu. Önümüzdeki birkaç yıl içinde sesli aramanın daha da büyüyeceğini düşünüyoruz.
Kullanıcıların neredeyse %71'i yazmak yerine sesli aramayı tercih ediyor ve bu kesimin 2024 yılına kadar yaklaşık 40 milyar dolara ulaşacağı iddia ediliyor. Çok hakikat görünüyor mu? Lakin, Google'ın %95 doğruluk oranına sahip olmasına karşın, uygulamanın doğruluğunu sınırlayan kimi faktörler olduğu için düzgünleştirmeye de yer var. En düzgün optimize edilmiş web sitelerine ve uygulamalara sahip olma yarışını kazanmak isteyen markalar buna odaklanacak ve arama sıralamalarını güzelleştirerek insanların dikkatini çekmeye çalışacaklardır.
eSporlar
eSports, tartışmasız oyuncular için en süratli büyüyen platformlardan biri ve şu anda milyarlarca dolarlık bir sanayiye dönüşüyor. 2021'in sonunda 474 milyon civarında faal kullanıcı olacağı ve gelirlerin 1,1 milyar dolar civarında olacağı varsayım ediliyor. Hâlâ başlangıç aşamasındadır, yani başlangıç aşamasındaki bir sanayi milyarlarca dolarlık bir sanayi haline geldiğinde, tepedeyken nasıl olacağı lakin hayal edilebilir. Pandemi ve devam eden her şey ile 2022, eSports'un daha yüksek düzeylere ulaştığı yıl olabilir.
Dijital Ödeme
Pandemi öncesi en muteber ödeme yolu, açıkçası, insanların buluştuğu, para karşılığında mal alışverişinde bulunduğu ve akabinde kendi yollarına gittiği yüz yüze etkileşimdi. Fakat covid'den bu yana, PayPal üzere çevrimiçi ödeme uygulamaları aracılığıyla yapılan süreçlerde ve ödemelerde %31'lik bir büyüme kaydeden rekor bir artış gördük. PayPal, Venmo ve Zelle üzere başka 2 ödeme uygulaması da daha yüksek düzeylere ulaştı. Covid'in yayılma suratı düşmüş olsa ve aşılar mevcut olsa da, beşerler klasik elden elden süreç yerine çevrimiçi ödeme usullerini tercih ediyor.
Kısa Görüntüler
Birkaç ankete nazaran, TikTok'un 2021'de yaklaşık 586 milyon indirme ile en çok indirilen uygulama olduğu sonucuna vardık. GenZ'nin bu kısa makaraları tercih ettiği ve şu anda TikTok'un bu pazarda başkan olmasıyla birlikte Instagram Makaralarının pek de artlarında olmadığı görülüyor. Bu makaralar, olağan bir görüntüden %22 daha fazla etkileşim alır. 2020'de YouTube, Kısa görüntüler izleyip yayınlayabileceğiniz YouTube Shorts platformunu da yayınladı. Münasebetiyle bu trendden yararlanan markalar 2022'de mutlaka kazanacak.
Etkileyen Pazarlama
Bu etkileyici pazarlama kavramı sürat kazandı ve birçok insan niş bir etkileyici olarak çalışarak büyük ölçüde para kazanıyor. Toplumsal medya takipçileri yüksek olan beşerler eserleri tanıtıyor ve bunun için para alıyorlar. Geçen yıl gördüğümüz en tesirli pazarlama tekniklerinden biri oldu ve artık 2022'de daha büyük bir tesiri olacağını düşünüyoruz .
Bu pandemi hiçbir yere gitmediği için etraflarında daima meydana gelen değişikliklere ahenk sağlaması gereken insanlardır zira şu anda trendlere ayak uyduramazsak daha sonra pişman olabiliriz.