TP-Link, 2022 yılında trend olacak ağ teknolojileri ve pazar kestirimlerini açıkladı. 2022 yılında ağ alanında WiFi 6 ve Mesh ağ teknolojilerinin öne çıkacağını açıklayan TP-Link Ülke Müdür Yardımcısı Ali Dinçer, ayrıyeten turizm dalı başta olmak üzere kurumsal ağ projelerinde önemli artış beklediklerini söylüyor.
2022 yılında yeni ağ yatırımı yapacakların WiFi 6 teknolojisine ilgisinin artacağını belirten Dinçer, “Geçtiğimiz günlerde danışmalık şirketi Deloitte, 2022’de dünya genelinde WiFi 6 teknolojili aygıtların satışının 2.5 milyar adedi geçeceğini öngördüklerini açıkladı. WiFi 6 teknolojili eserlerin kullanımı Türkiye’de de artıyor” diyor. Hem ferdi hem kurumsal ağ tahlillerinde WiFi 6 teknolojili model sayısının arttığını bildiren Dinçer, kurumsal projelerde WiFi 6 teknolojisine talebin daha süratli büyüyeceğini kestirim ettiklerini belirtiyor. TP-Link’in WiFi 6 teknolojisine yük verdiğini ve daima yeni eser geliştirdiğini tabir eden Dinçer, bu yıl içinde WiFi 6E teknolojili modellerin de sayıca artacağını söylüyor. Bunların sonucunda 2022 yılında TP-Link’in WiFi eser satışlarında WiFi 6 teknolojili eserlerin yüzde 50’lik bir hisseye ulaşması bekleniyor.
Son yıllarda öne çıkan ve talebi artan Mesh ağ teknolojisinin, bu yıl da yükselişini sürdüreceğini açıklayan Dinçer, “Mesh teknolojisine en fazla yatırım yapan ağ markasıyız. Hem ferdi hem de kurumsal tahlillerde en geniş eser ailesine sahibiz ve daima yeni modeller bu aileye eklenmeye devam ediyor” diyor. Artık pek çok ağ eserinin Mesh teknolojisine sahip olarak üretildiğinin altını çizen Dinçer, sorun çözmedeki muvaffakiyet oranı ve kullanım rahatlığıyla 2022 yılında Mesh tahlillere talebin daha da artacağını belirtiyor.
2022 yılında kurumsal ağ projelerinde değerli ölçüde artış beklediklerini bildiren Dinçer, “Pandemi nedeniyle ertelenen, beklemeye alınan yatırımlar ve ağ projeleri oldu. Bu yıl bu yatırımların hayata geçeceğini ve ağ projelerinin sayısının önemli oranda artacağını düşünüyoruz. Bilhassa turizm bölümünde birçok otel renovasyona başladı; pek çok da yeni otel projesi var. Bu nedenle turizm dalı, ağ projeleri açısından odak bölüm olacak” diyor.
Global çip krizinin devam ettiğini ve pek çok markanın eser tedariğinde sorun yaşadığını belirten Dinçer, “Kurumsal tahliller de dahil eser stoğumuz daima denetim altında. Türkiye’de de hem ferdî hem kurumsal eserlerimizde stoklu çalışıyoruz” diyor. Bilhassa kurumsal ağ projelerinde zamanlamanın kıymetli olduğunu, vaat edilen vakitte projenin tamamlanmasının kurumlar için gerekliliğinin farkında olduklarını söyleyen Dinçer, “Zaten varlıklı olan eser kümemizle ve her vakit kâfi stoğumuzla kurumlara eser temininde sorun yaşatmadan, güçlü, inançlı ve vaktinde tamamlanan projeler gerçekleştireceğiz” diyor.
2021 yılında dolar bazında yüzde 23’lük büyüme gerçekleştirdiklerini, 2022 yılında ise yüzde 20 büyüme hedeflediklerini açıklayan Dinçer, kanal satışlarında kurumsal tahlillerin hissesini bu yıl yüzde 50’ye ulaştıracaklarını söylüyor. “Hem güçlü eser ailemiz, hem artan stoğumuz hem de tecrübeli tahlil ortağı ağımız ile kurumsal ağ projelerinde savımızı sürdürüyoruz” diyen Dinçer, 2022 yılını da başkan kapatacaklarına inandıklarını belirtiyor.