Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

2022’de Metaverse: Moda Tasarımcıları Metaverse ile Alakalı Ne Planlıyor?

2022’de Metaverse: Moda Tasarımcıları Metaverse ile Alakalı Ne Planlıyor?

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
Balenciaga-X-Fortnite-.jpg

Dijital kimliğinizin gerçek hayattaki kadar kıymetli olduğu bir dünya hayal edin. Sanal benliğiniz için para (kripto para birimi), bir konut (belki Minecraft üzerine inşa edilmiş) ve giysiler için varlıklara ve eşyalara muhtaçlık duyduğunuz bir yer olduğunu gözünüzde canlandırın.

Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter
ve Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz.

Hayatlarımızı giderek daha fazla çevrimiçi yaşarken, moda markaları, dijital giysi koleksiyonlarının piyasaya sürülmesi ve oyun platformlarıyla işbirlikleri ile kimi tüketicilerin aslında orada olduğunu düşünerek bu alandaki çalışmalarını hızlandırıyor. Tahminen de 2022 yılının en sıcak trendleri ve en çok beklenen lansmanları artık podyumda olmayacak, dizayncılar metaverse’i keşfederken ekranlarımızda yer alacak.

Pek çok insan NFT’leri anlamıyor, kriptoyu anlamıyor ve buna muhtaçlıkları olmadıklarını düşünüyor. Ama burada büyük bi yanılgı olabilir. Bu beşerler sahiden farkında olmadan bu kavramların günlük hayatlarının bir kesimi olacağını yavaşça görecekler.

Bugün, çalıştığımız, sosyalleştiğimiz, öğrendiğimiz ve boş vaktimizi internette geçirdiğimiz için bu durum pek kurgu üzere gelmiyor. Şimdiki ömürlerimizle meta cihan ortasında çok kıymetli bir fark var. Moda ve teknoloji platformu Interlaced’in marka danışmanı ve kurucusu Kristina Dimitrova bu hususta şu tabirleri kullanıyor:

“Metaverse’i tek bir toplumsal yahut oyun ortamıyla sonlu olmayan sanal bir alan olarak tanımlardım. Örneğin tüm yerlerde birebir dijital kıyafetleri giyebileceğiniz sanal bir dünya. Şimdi orada değil ancak temeller atıldı.”

Modanın metaverse’e girmesinin temellerinin birden fazla 2021’de atıldı ve gelecek yıl için daha büyük şeyler ortaya koyulmasının önü açıldı. Mayıs ayında Gucci Garden, tarihi kampanyalar etrafında temalı odalar ve markanın hudutlu sayıda dijital kıyafetlerini denemek ve satın almak için bir yer içeren markalı bir sanal alan olan Roblox’u piyasaya sürdü.

Eylül ayında Balenciaga, Fortnite görüntü oyunuyla ‘skins’ olarak bilinen karakterler için çeşitli kıyafetler üzerine iştirak kuran birinci lüks marka oldu. Ayrıyeten, dijital lansmanla tıpkı vakte denk gelecek halde fizikî bir eser yelpazesi yayınladı.
808x1010_cmsv2_2f9f8378-027f-5594-a13f-cf8775b4db99-6274066-512x640.jpg
Dimitrova, fizikî ve sanal dünya ortasındaki bu geçişin 2022’de daha sık göreceğimiz bir şey olduğunu söylüyor:

“Bir oyuncu olarak, skinler için ödeme yapabilir yahut onları oyunda kazanabilir ya da belli mağazalardan gerçek bir eser satın alabilirsiniz. Gerçek hayatta giymek için. Bunun üzere çevrimiçi ve çevrimdışı dünyaları birbirine bağlayan çok daha fazla marka göreceğimizi düşünüyorum.”

Bu, dizayncı Charli Cohen’in de bu yıl Pokémon, Selfridges ve yapım şirketi RYOT Lab ile işbirliği içinde keşfettiği bir şey. Cohen, Selfridges web sitesinde barındırılan ve alışveriş yapanların keşfedebileceği ve etkileşime geçebileceği bir sanal dünya olan Electric/City aracılığıyla satılan bir dizi dijital ve fizikî giysi modülü yarattı. Cohen’in yakında başlayacak olan bir sonraki teşebbüsü metaverse’e bir adım daha yaklaştı. Kendisi Euronews’e şunları söyledi:

“Geçtiğimiz yılı, sanatkarlar, markalar ve hayranlarının kolay kolay özel, birlikte çalışabilir Metaverse giyilebilir aygıtlar oluşturmasına imkan tanıyan bir platform olan RSTLSS’yi inşa etmekle geçirdim. Birlikte çalışabilirlik, 2022’de dijital moda için ana odak noktası olacak: Dijital gardırobunuzu birden fazla oyun ve toplumsal alana taşıma yeteneği.”

Sanal alemdeki bu erken deneyler bir aldatmaca üzere gelebilir, lakin bunun süreksiz bir hevesten daha fazlası olduğuna inanmak için güzel nedenler var. Facebook’un bir metaverse oluşturmayı da içeren çalışmalarının kapsamını yansıtmak için Meta olarak yine markalaşmasıyla, bu alandaki marka aktifliğine ivme kazandırması mümkün.

Fütürist ve geleceğin teknoloji ve kültür mecmuası CYBR’nin editörü James Joseph şöyle açıklıyor:

“Facebook’un ne kadar büyük olduğunu ve birçok insanın tıpkı şeyi takip ettiğini düşünün. Pek çok insan NFT’leri anlamıyor, kriptoyu anlamıyor ve buna muhtaçlıkları da yok. Olacak olan, insanların hakikaten farkında olmadan günlük hayatlarının bir kesimi olacağı.”

Adidas da Metaverse Kozmosuna Dahil Oldu


Lüks markalar şimdiye kadar alanın ön plana çıkanları oldu, fakat öteki markalar da bu duruma yetişiyor. Son olarak Adidas, kripto para dünyasının tanınan projelerinden The Sandbox ile iştirakini duyurdu. Adidas, Bored Ape Yacht Club, gmoneyNFT ve PUNKS Comic ile birlikte Metaverse’e giriş yaptığı Twitter üzerinden açıkladı.




2022’de mutlaka daha fazla metaverse marka aktivasyonu gerçekleşecektir. 2022 metaverse dünyası için en çok beklenen lansmanlardan biri ise VR başlıklara sahip kullanıcıların sanal dünyalarda görünmelerini ve sanal objelerle etkileşim kurmalarını sağlayarak Teams toplantılarını yeni bir seviyeye çıkaracak Microsoft Mesh’tir.

Moda için bu, konukların kendilerini oradaymış üzere hissettikleri dijital podyum şovlarına mesken sahipliği yapmak yahut en yeni dijital koleksiyonları göstermek için bir stilistle uzaktan buluştukları şahsî alışveriş randevuları sunmak manasına gelebilir.

Tüm bunlar kripto para dünyası için de olumlu gelişmelerin yaşanacağı manasına gelebilir. Adidas üzere diğer markalar da tahminen gelecekte The Sandbox üzere kripto para projeleriyle iştiraklerini duyurabilir. Bekleyip göreceğiz.
 

Similar threads

Son zamanlarda sürekli duymaya başladığımız kavramlardan biri olan ‘metaverse’ iş türlerinden, e-ticarete, eğlenceden, oyuna her şeyi yeniden inşa etmeyi amaçlıyor. Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz. Pek çok marka...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
Metaverse evreni, Facebook’un ismini meta olarak değiştirmesi, birçok büyük markanın bu ekosisteme girmesi ve dünyaca ünlü sanatçıların bu alanda var olmaya başlamasıyla hızla ivme kazandı. Artan ilgi sayesinde birçok metaverse bağlantılı kripto para projesi yatırımcılar için bir fırsat olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
109
Metaverse, birden çok farklı sanal alanı birleştiren kalıcı, çevrimiçi, 3B bir evren kavramıdır. Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz. Finansal, sanal ve fiziksel dünyalar arasındaki bağlantılar giderek daha fazla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
359
Barbados, metaverse’in benimsenmesine yönelik tarihi bir adım atıyor. Ülke Pazar günü, dijital bir elçilik kurulması için Decentraland ile bir anlaşma imzaladı. Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz. Ada ülkesi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
Metaverse… Anlamı, evrenin ötesi… Gerçekliğin, sanal olan ile ayırt edilemeyeceği geleceğin ta kendisi… Fiziksel ve dijital dünyaların birleşimi… İnsan yaşamının bir kısmının orada devam etmesi… Hikâye çok derin… Halihazırda pandemiyle birlikte eğitimin, çalışmanın, alışverişin online...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
858,505Konular
982,976Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt