Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

2025-yilinda-hangi-uygulamalar-daha-cok-kazandiracak

2025-yilinda-hangi-uygulamalar-daha-cok-kazandiracak

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
onumuzdeki-5-yilda-hangi-kategorideki-mobil-uygulama-daha-fazla-kazandiracak-1627629740.png

Mobil uygulamalar çoğu alanda masaüstü uygulamaların yerini alalı çok oldu. Hâl böyle olunca mobil uygulamaların “sektörleşmesi”, gelir açısından da büyük bir beklenti oluşmasına neden oldu, olmaya da devam ediyor.

İhtiyaçları kavrayarak yeni bir uygulama tasarlamak isteyenlerin sayısı artarken SensorTower’ın araştırması mobil uygulamalar konusunda önümüzdeki beş yılın tahminlerini ortaya koyuyor. Nihai soru şu: Apple Store ve Google Play’de hangi uygulamalar daha fazla gelir kaynağı olacak, hangileri düşüşe geçecek?

3bcb5cdb43126f4a5a1831e823da62635e41c894.jpeg

App Store’da uygulamalar, 2023 itibariyle oyunları geride bırakacak! 2025'te ise iki kategori arasındaki fark büyüyecek, neredeyse 30 milyar dolara ulaşacak.


5612460e4aac576b659c30490264b572a3449914.jpeg

Uygulamaların sağlayacağı kazançları tartışırken bakılması gereken ilk nokta, kullanıcıların eğilimleri. Kullanıcıların mobil uygulamalarda harcamalarının nasıl değişeceğini inceleyen rapora göre önümüzdeki yıldan itibaren oyun dışı uygulamaların payı artışa geçecek. 2024’ten sonra ise oyunlara yapılan harcamaların oranı gözle görülür biçimde azalacak ve oyun dışı uygulamaların gelirleri başa geçecek. Böyle bir eğilimin ardında ne var? Son yıllarda oyun dışı uygulamaların gelirleri gittikçe artıyor ve oyunlar arasındaki rekabet de en üst seviyede, yani oyun konusunda uygulamalar hacmini tamamlamaya yakın gibi görünüyor.

iOS ve iPadOS kullanıcıları, artık uygulamalara daha fazla harcama yapmaya başlayacak:

Oyunların payı 2021 itibariyle %61 seviyesinde ancak bunun gittikçe azalacağı beklentisinin altında diğer uygulamaların yaptığı ataklar da var. 2025’te mobil uygulama pazarının App Store tarafında %58 oranında oyun dışı uygulamaların baskınlığı bekleniyor. İndirilme ve gelir beklentisi açısından sabit ilerleyen fotoğraf ve video uygulamaları da TikTok ve YouTube’un etkisiyle çoğu kişi için beklenmeyen seviyede yükselecek.

2025 yılında App Store'da en fazla para kazandırması beklenen kategoriler şöyle:

38a3d0f169061d054e75b2d62a0d60b439d9dd88.jpeg
  • Oyunlar %42
  • Uygulamalar: %58 Fotoğraf/Video uygulamaları %13
  • Eğlence uygulamaları %11
  • Sosyal medya uygulamaları %7
  • Kitap uygulamaları %4
  • Müzik uygulamaları %4
  • Diğer uygulamalar %19
Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Apple App Store için beklentiler teker teker kategoriler açısından bakıldığında oyunların liderliği yönünde, ancak oyunlar ve uygulamaları ayrı değerlendirdiğimizde manzara değişiyor. Oyun dışı uygulamalar kazanç açısından %58'lik bir paya sahip olacak.

Kitap okuma uygulamalarının listede yer alması beklentilerin dışında gibi dursa da mobil okuma deneyiminin yeri sağlamlaşacak gibi görünüyor. Apple App Store'da çok daha yaygın kullanılan sosyal medya uygulamalarından neredeyse iki kat daha büyük paya sahip fotoğraf/video uygulamalarının konumu bize ne söylüyor?

1bfbb808774708f8eaee0bf556018f48c7b16de2.jpeg

Google Play’de oyunların tek başına iktidarı değişmeyecek, sadece gelirdeki payı azalacak:

b055508dacea08aa44f3e3c45731ee283253868e.jpeg

Android kullanıcılarıyla iPhone kullanıcıları arasında mobil uygulama harcama davranışları tahmin edilenden çok daha fazla farklılaşıyor. 2025 yılında 85 milyar dolarlık bir sanal pazardan bahsediyor olacağız ve bunun 60 milyar dolarında oyunlardan bahsedilecek. İlginç olan, oyun dışı uygulamaların da büyük bir sıçrama yaşayacak olması. 2018’de sadece 3 milyar dolarlık bir harcama yapılan oyun dışı uygulamalardaki yükseliş oyunlarda olandan çok daha fazla. Yine de birincilik için çok uzakta.

2025'te Google Play Store'da en fazla para kazandırması beklenen uygulama kategorileri:

52b96b1e06428a17dabac4380db2d3579a305769.jpeg
  • Oyunlar %71
  • Uygulamalar: %29 Sosyal medya uygulamaları %5
  • Eğlence uygulamaları %4
  • Çizgi roman uygulamaları %4
  • Verimlilik uygulamaları %2
  • Sağlık ve spor uygulamaları %2
  • Diğer uygulamalar %13
2025'te de Android kullanıcıları tarafından en fazla gelir aktarılan tür oyunlar olmaya devam edecek. Koronavirüs salgını sonrasında bol bol başvurulan verimlilik ve sağlık uygulamalarının kazandığı kullanıcılarda süreklilik bekleniyor, bunun yanında sosyal medya uygulamalarının gelirleri Google Play Store için çok yüksek seviyelerde olmayacak.

Play Store’da oyunların payı App Store’dan yüksek, bunu grafiklerden de anlamak mümkün ancak aradaki makas gittikçe kapanacak. Bugün diğer uygulama türlerinin oyunlar karşısındaki cılız payını aşan ve 1 milyar dolarlık gelire sahip olan sadece sosyal medya uygulamaları. 2025’te gelirlerini üçe katlaması bekleniyor.

Grafikte sizin de dikkatinizi çekmiş olabilir, “diğer” kategorisi altında sizce hangi uygulamalar var ve bu uygulamaların getirisi beklenmedik seviyede yüksek olabilir mi?

Sonuç olarak, 4 yıl sonra kullanıcı davranışlarında büyük bir değişim olacak:

37be615431c7a07871af16d98d7a1f5f9c86f7a6.jpeg

App Store'da oyunların yerini uygulamalara kaptıracak olması, aradaki farkın her yıl artacağına dair gösterge uygulama geliştiricileri için önemli bir sinyal. Google Play Store'da oyunların halen lider konumda kalacağını da düşününce uygulama geliştirmek için uygun mecra Apple'da olacak gibi görünüyor.

Bilinenler ışığında tüm bu tahminler olağan durum sürerse gerçekleşebilir. Bir buçuk yılı aşkın süren koronavirüs salgınında değişen alışkanlıkları denkleme dahil edince beklentileri aşacak yepyeni bir dalganın ortaya çıkmayacağının garantisi de yok.


 

Similar threads

App Anie tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye'de 2019'dan bu yana mobil uygulama kullanarak geçirilen vakit yüzde 40 attı. Sensor Tower'ın araştırmasına bakıldığında ise Türkiye'nin 2020-2021 döneminde Google Play Store içerisinde en fazla uygulama indiren 7. ülke konumunda yer aldığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
Şöyle bir düşünün, ücretli aboneliğiniz olan uygulama sayısı kaç? Bundan beş yıl önce bu soruyu sorsak belki bir müzik servisine üyeydiniz ancak şimdi video servisleri, alışveriş platformları derken birçok hizmeti kiralar olduk. Oyunlara para vermeye alışkın sayılırız, mobil dünyadan önce de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
Uygulamalar arası rekabet bir yana, ülkelerin uygulama dünyasındaki konumları da sürekli değişiyor. Bilhassa Türkiye'nin konumu hayli değişken. 2020 ve 2021'de Google Play'de en çok uygulama indirilen 7. ülke Türkiye'ydi, Sensor Tower'ın araştırmasına göre önümüzdeki yıllarda bu sıralamanın...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Apple artık App Store platformunda listelenmemiş uygulamalar isimli bir seçenek sunuyor. Bu uygulamalar yalnızca direkt bir temasla keşfedilebilir olacak ve platformda herkese açık olmayacak. Apple bu uygulamaların çalışanlar, öğrenciler yahut konferans iştirakçileri üzere hudutlu kitleler...
Cevaplar
0
Görüntüleme
52
ABD merkezli teknoloji devi Apple, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'na özel bir kutlama hazırladı. Şirketin uygulama mağazası olan App Store'da özel bir bölüm açan Apple, bu bölümde Türk geliştiricilere ait olan mobil uygulamaları sergilemeye başladı. Apple tarafından yapılan açıklamalarda, "Bu özel...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
858,497Konular
981,941Mesajlar
29,946Kullanıcılar
semihlerSon üye
Üst Alt