Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

22 Sosyal Medya Fenomenine, ‘Aldatıcı Reklam’ Cezası

22 Sosyal Medya Fenomenine, ‘Aldatıcı Reklam’ Cezası
0
98

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69

İnternet ve toplumsal medya kullanımının yaygınlaşması ile reklamcılık kesimi de bu alana evrildi. Bugün bilhassa de toplumsal medya fenomenleri, yaptıkları reklamlar üzerinden çok önemli paralar kazanıyorlar. Lakin bunların hepsi de hakikat reklamlar olmayabiliyor. Fenomenlerin yaptığı reklamları takip eden Reklam Şurası ise 2022'nin birinci yarısında 22 fenomene idari para cezası kesti. Bu fenomenlerin kimler olduğu açıklanmadı.

Ticaret Bakanlığı'ndan edinilen bilgilere nazaran fenomenlere para cezası kesilmesinin nedeni, aldatıcı reklam yapıyor olmalarıydı. Bakanlık, bu olayların tekrarının olmaması için Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz"un incelenmesi gerektiğini ifade ediyor.

22 milyon 788 bin 684 TL ceza kesildi!


6f9d2149a2ad0e75a5053b7ec415e0c0ff201e45.jpeg

Edinilen bilgilere nazaran Reklam Konseyi, yılın birinci yarısında aldatıcı ve aldatıcı tanıtım yapılan 1101 belgeyi inceledi. Bunların 949'unda mevzuata karşıtlık tespit eden yetkililer, 228 belgeye 22 milyon 788 bin 684 lira idari para cezası kestiler. Pekala Reklam Şurası, nasıl oluyor da usulsüzlükleri tespit ediyor?

Reklam Şurası ile Reklam Özdenetim Heyeti, Mart 2022'de yeni bir projeyi hayata geçirdi. "Yapay Zeka ile Dijital Medya Reklamlarını Tarama" isimli bu proje, toplumsal medyadaki paylaşımları otomatik olarak tarıyordu. Yapılan taramalar sonucunda reklamı yapılan eserin yasal olup olmadığı ile Toplumsal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz'a uygun olup olmadığı analiz ediliyor. Bakanlık, usulsüzlüğün tespit edilmesi durumunda ise harekete geçiyor ve olayı Reklam Şurası'na inceletiyor.


 

Similar threads

Reklam Kurulu’nun, tüketicileri kandıran ve aldatıcı/yanıltıcı reklam yapan firmalara ve toplumsal medya fenomenlerine, 2022 yılının birinci dört ayında ne kadar para cezası uyguladığı ortaya çıktı. Ticaret Bakanlığının elde ettiği datalara nazaran Reklam Şurası, aldatıcı reklam yapan bireylerin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
123
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’ndan (RTÜK) sonra Ticaret Bakanlığı Reklam Heyeti da, yasa dışı bahis sitesi reklamları yayınlandığı gerekçesiyle Acun Ilıcalı’nın kanalı TV8’e para cezası kesti. Şampiyonlar Ligi 2. ön eleme tipi kapsamında 21 Temmuz’da gerçekleşen PDS Eindhoven ve Galatasaray...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
İzmir'de toplumsal medya üzerinden dolandırıcılık yaptığı öne sürülen cürüm şebekesine yapılan operasyonda, ortalarında toplumsal medya fenomenleri Simge Barankoğlu ve Yeşim Aydın'ın da tutuklandığı dolandırıcılık operasyonunun ayrıntıları belirli oldu. Dolandırıcıların 6 ay içerisinde 215...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
Son yıllarda artan enflasyon oranı ve kur artışı yaşamın her alanını olduğu gibi gıda fiyatlarını oldukça olumsuz etkiliyor. Alım gücünün düşüşünü yalnızca fiyatlara gelen zamlarla değil, etiketlerdeki gramajların değişimiyle de hisseder olduk. Son zamanlarda firmaların ürün paket fiyatını sabit...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
İzmir'de sosyal medya üzerinden dolandırıcılık yaptığı öne sürülen suç şebekesine yapılan operasyonda, aralarında sosyal medya fenomenleri Simge Barankoğlu ve Yeşim Aydın'ın da tutuklandığı dolandırıcılık operasyonunun detayları belli oldu. Dolandırıcıların 6 ay içerisinde 215 vatandaşı yaklaşık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
62
858,505Konular
982,762Mesajlar
33,063Kullanıcılar
netflixdunySon üye
Üst Alt