iltasyazilim
FD Üye
Çantadaki şekiller etkinliği
Çocuk etkinliği çantadaki şekiller
Maksat
Renkleri tanıma ve izah etme becerisini geliştirebilme
Materyal
Renkli kağıtlar, çam kozalakları, boya
Uygulama
Çocuklara çam kozalakları verin Çocukların çam kozalaklarını boyamalarını isteyin Keza renkli kağıtlardan kare, üçgen, dikdörtgen ve daire muhakkak Bu sırada şekillerin ve çam kozalaklarının renkleri hakkında konuşun çam kozalakları ve geometrik şekilleri koyuı renkli iki çantaya ayrı ayrı koyun Her çocuğun çantalarından bir çam kozalağı bir de geometrik şekil almasını isteyin Daha Sonra sınıfta keza renk keza de geometrik şekil olarak çantadan seçilen çam kozalağı ve geometrik şekle benzeşen iki nesne bulmalarını isteyin Mesela; kırmızı bir daire, mavi bir yelkenli, yeşil bir kitap Çocuklarla buldukları nesnelerin özellikleri ile ilgili konuşabilirsiniz Sonradan buldukları nesnelerin resmini çizip boyayabilirler
Not : Bu etkinlikte önce yalnız tek bir torbadan seçim yapmalrını isteyin Mesela, yalnızca renk ya da sadece şekil yönünden benzerliğe göre çocuklar sınıftan bir nesne bulabilirler Çocukların yaşları büyüdükçe benzer anda hem renk keza de şekil özelliğine göre çocukların sınıftan nesne bulması istenebilir *
Çocuk etkinliği çantadaki şekiller
Maksat
Renkleri tanıma ve izah etme becerisini geliştirebilme
Materyal
Renkli kağıtlar, çam kozalakları, boya
Uygulama
Çocuklara çam kozalakları verin Çocukların çam kozalaklarını boyamalarını isteyin Keza renkli kağıtlardan kare, üçgen, dikdörtgen ve daire muhakkak Bu sırada şekillerin ve çam kozalaklarının renkleri hakkında konuşun çam kozalakları ve geometrik şekilleri koyuı renkli iki çantaya ayrı ayrı koyun Her çocuğun çantalarından bir çam kozalağı bir de geometrik şekil almasını isteyin Daha Sonra sınıfta keza renk keza de geometrik şekil olarak çantadan seçilen çam kozalağı ve geometrik şekle benzeşen iki nesne bulmalarını isteyin Mesela; kırmızı bir daire, mavi bir yelkenli, yeşil bir kitap Çocuklarla buldukları nesnelerin özellikleri ile ilgili konuşabilirsiniz Sonradan buldukları nesnelerin resmini çizip boyayabilirler
Not : Bu etkinlikte önce yalnız tek bir torbadan seçim yapmalrını isteyin Mesela, yalnızca renk ya da sadece şekil yönünden benzerliğe göre çocuklar sınıftan bir nesne bulabilirler Çocukların yaşları büyüdükçe benzer anda hem renk keza de şekil özelliğine göre çocukların sınıftan nesne bulması istenebilir *