iltasyazilim
FD Üye
3Selim Devrinde Müzik
3 Selimin Müzk Anlayışı
3 Selim Kanuni Sultan Süleyman ve Hürrem Sultan'ın oğludur Osmanlı padişahları içerisinde musikiye düşkünlüğüyle belli 3 Selim müzik alanında da böylece çok yeniliğe önayak olmuştur
III Selim in sanatkârlığının, bilhassa musikîşinaslığının Devlet adamlığını epeyce gölgede bıraktığı gözlenirO değin ancak Sûzi Dilârâ, Evcârâ ve Şevkefzâ ilk kez elde etmek üzere bulduğu bir fazla makam ve bestelediği dinî ve dindışı eserlerle, klâsik ile romantik dönem arasında III Selim ekolü olarak yeni bir tayin açar
Bu ekol bir yerde klâsik dönemden neo klâsik döneme geçişte köprü görevini yapmıştır Bir önceki yüzyılda elit ve ırk musıkileri yakınlığı tekrar bir ayrışma safhasına girmiştir
Hayatı her tarafında Neveser , Sultanîyegâh ,Arabânkürdî, Hicazbûselik, Sabâbûselik makamlarını bulmuş, bestelediği Mevlevî Âyini, Tevşih, İlâhi Beste, Kâr, Kârçe, Ağır ve Yürük semâi, köçekce, Peşrev, saz semâisi gibi formlar olarak 300 e yakın eseri günümüze gelmiştir en fazla Rast, Hicâz, Beyâti, Hüzzâm ve Ferahfezâ makamlarını kullanmıştır
3 Selim, geleneksel musıkîmizi Saray ve konakların rahat mekânlarından alıp, şehrin tüm kesimlerine yaymıştı
III Selim Osmanlı nın Avrupa daki elçilerinden her konuda olduğu gibi müzik konusunda da bilgilendirici raporlar ister 1797 de Topkapı Sarayında opera temsilleri verilmektedir
Tanbur, kudüm ve ney in yanına, keman gibi telli çalgılar ve klârnetin de bu yıllarda girdiği sanılmaktadırIIISelim devri, Mevlevî dergâhlarıyla Saray ın musiki konusunda birbiriyle âdeta kenetlendiği bir devirdir *
3 Selimin Müzk Anlayışı
3 Selim Kanuni Sultan Süleyman ve Hürrem Sultan'ın oğludur Osmanlı padişahları içerisinde musikiye düşkünlüğüyle belli 3 Selim müzik alanında da böylece çok yeniliğe önayak olmuştur
III Selim in sanatkârlığının, bilhassa musikîşinaslığının Devlet adamlığını epeyce gölgede bıraktığı gözlenirO değin ancak Sûzi Dilârâ, Evcârâ ve Şevkefzâ ilk kez elde etmek üzere bulduğu bir fazla makam ve bestelediği dinî ve dindışı eserlerle, klâsik ile romantik dönem arasında III Selim ekolü olarak yeni bir tayin açar
Bu ekol bir yerde klâsik dönemden neo klâsik döneme geçişte köprü görevini yapmıştır Bir önceki yüzyılda elit ve ırk musıkileri yakınlığı tekrar bir ayrışma safhasına girmiştir
Hayatı her tarafında Neveser , Sultanîyegâh ,Arabânkürdî, Hicazbûselik, Sabâbûselik makamlarını bulmuş, bestelediği Mevlevî Âyini, Tevşih, İlâhi Beste, Kâr, Kârçe, Ağır ve Yürük semâi, köçekce, Peşrev, saz semâisi gibi formlar olarak 300 e yakın eseri günümüze gelmiştir en fazla Rast, Hicâz, Beyâti, Hüzzâm ve Ferahfezâ makamlarını kullanmıştır
3 Selim, geleneksel musıkîmizi Saray ve konakların rahat mekânlarından alıp, şehrin tüm kesimlerine yaymıştı
III Selim Osmanlı nın Avrupa daki elçilerinden her konuda olduğu gibi müzik konusunda da bilgilendirici raporlar ister 1797 de Topkapı Sarayında opera temsilleri verilmektedir
Tanbur, kudüm ve ney in yanına, keman gibi telli çalgılar ve klârnetin de bu yıllarda girdiği sanılmaktadırIIISelim devri, Mevlevî dergâhlarıyla Saray ın musiki konusunda birbiriyle âdeta kenetlendiği bir devirdir *