Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

3 yaşındaki çocuğun bilişsel gelişimi

3 yaşındaki çocuğun bilişsel gelişimi
0
59

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
3 yaşındaki çocuğun bilişsel gelişimi 2)Çevrenin kendinden ayrı olduğunun artık yeterince farkındadır Bundan Böyle bir yabancının onu anneden uzaklaştırması, kendisi, annesi ve çevre bütünlüğünün bozulacağı korkusunu yaratmaz Kendisi, annesinden de çevreden de farklıdır Onlarla bir tüm değildir Bir önceki dönemde annenin onu evde bırakıp dışarı çıkması olay olurken, o şimdi annesini kapıdan uğurlar Hatta anaokuluna gider Anaokuluna gidiş gibi anneden ayrılırken bu dönemde hala durum çıkarıyorsa mutlaka bir sorun vardır 3)Çevresini yeterince fark edebildiğinin, kendini çevreden soyutlayabildiğinin bir öteki kanıtı çocuğun her şeye “hayır diyerek itiraz etmesidir Hemen sırada; yeni ayrım ettiği kendini, başkalarına fark ettirmek vardır Bu “başkaldırma yok, kendini çevreden ayırt edebildiğini ispat etme çabası yani olumsuzluk 4)Üç yaşın ortalarına dürüst parmaklar beyinden aldığı komutlara yavaşça uymaya başlar Eğri çizgilerin öyle ya da böyle birleşmesinden oluşmuş bir baş ve ondan çıkan çizgilerde kol, bacak ve saçlar ayırdedilir 5)Çocuk canlı bir objeyi yok, hafızasına kaydettiği bir imajı çizgilerinde sembolize eder Bu ise, beynin gerçek bir bilişsel yeteneğidir ve bilişsel kabiliyet basamaklarına paralel bir gelişme gösterir 6)Doğrusu de, kaba ve ince motor hareketlerin ve lisan gelişiminin kendine yetecek değin geliştiği bu dönemde, bilişsel gelişim oldukça ilkeldir Obje devamlılığının kazanılması ile birlikte duyusal motor dönem tekrar yerine işlevsel olmayan bir mantığın birincil öğeleri yeni yeni belirmeye başlamıştır Bu gelişmekte olan mantığa tarafından; Çocuklar maddelerin cansız olabileceğini algılayamaz Ona kadar her şey canlıdır Yani kadeh düşüp kırılsa, ona kadar bardağın kırılma sebebi; yerçekimi ile bir kütlenin yere düşmesi, sert zemine çarpması değil, bardağın canlılara özgü bir özelliği, mesela, hastalığı veya yorgunluğudur Peşi sıra olan iki durum aralarında sebepsonuç ilişkisi vardır Yani uykusu geldiğinde raslantı fıstık yemiş ve hemen akabinde uyumuşsa, uyumamak için bir daha fıstık yemez Sezgileri ile karar verir Yanlışlıka 10 tabak kıran biri, mahsus bir tabak kıran birinden daha suçludur Çünkü daha çok tabak kırmıştır Bencildir, kendinden başkasını düşünmez Derhal hak adalettir Cezasını da ödülünü de anında bekler Geciktiği süre cezayı da ödülü de niçin aldığını söyleseniz de anlamaz Ceza ya da ödül gelmeden hemencecik önce hangi davranışı yapıyorsa o davranışın cezalandırıldığını ya da ödüllendirildiğini sanır Yani ağlarken susması için ona bir oyuncak verilse, ileride oyuncak istemek için gözyaşı dökmek gerektiğini anlar Çünkü matem sebebi oyuncağın verilme sebebini çoktan geride kalmıştır 7)Kaba ve ince motor hareketlerini epeyce iyi yapan, lisanı kendini az çok açıklama edecek kadar kullanabilen çocuğun, bu dönemdeki fotoğraf yeteneği, adeta çevreyi sezgi ve bilişsel mantık seviyesindeki gerilikle eşdeğerdedir Bu nokta epeyce önemlidir Üç yaşın sonlarına içten, çocuk resimlerinde burun belirir İnsan figüründe, çocuğun en fazla dikkatini çeken baştır Ilk Olarak en çok işlenen ise yüzdür Hatta özenle portre çalışılır İnsan yüzündeki detayları farke debilmek uyarı gerektirir Bu detayları çizmek için katlanma uygulamak ise dikkat süresinin yeterliliğinin işaretidir BU her iki yetenek, yani uyarı ve tatmin edici dikkat süresi ilerideki akademik başarının ilk inşa taşlarıdır Öğrenebilmek için çocuğun dikkate ve bu dikkati bir alanda bir zaman toplayabilmeye ihtiyacı olacaktır O nedenle üç yaş, ana okuluna açılmak için iyi bir yaştır  
 
858,497Konular
981,928Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt