elektronikci
FD Üye
ABD'nin en esaslı bağlantı şirketlerinden biri olan Sprint, T-Mobile tarafından 30 milyar dolara satın alınmıştı. CNN'de yer alan habere nazaran, dev birleşmenin akabinde T-Mobile, Sprint markasını kapatma kararı aldı.
CEO Mike Sievert yaptığı açıklamada, “Sprint'in 120 yıllık mirasını ve tarihini, yeni devrin bir modülü olarak kabul ediyoruz. T-Mobile için yeni bir gün” dedi. Uzun vakittir beklenen birleşme, nisan ayında çıkan onayla gerçekleşmişti.
PEŞ PEŞE YANLIŞ ADIMLAR SONUNU GETİRDİ
Sprint, birinci olarak Güney Pasifik Demir Yolu boyunca uzanan binlerce kilometrelik telgraf telleri çekilmesiyle doğdu. İsmi de Southern Pacific Railroad Internal Networking Telecommunications'ın (Güney Pasifik Demir Yolu İç Ağ Telekomünikasyonu) baş harflerinin birleşmesiyle ortaya çıktı: Sprint…
1970'lerde uzun aralıklı arama işine giren Sprint, 1992'de Centel'ı alarak ülkenin tek kablosuz, uzun uzaklık ve mahallî arama sağlayıcısı yaptı. 2004'te kablosuz müşteri tabanını genişletmek için Nextel ile yapılan birleşme çöküşün başlangıcı oldu.
İki şirketin birbiriyle uyumsuz teknolojileri kıymetli meseleler çıkarttı. Örneğin Nextel'in telefonları, Sprint'in ağında çalışmadı. Bu da beraberinde büyük bir müşteri kaybı getirdi. Şirkete son darbe, yanlış 4G teknolojisini seçmesi oldu. Sprint, Betamax'i tercih ederken başka tüm rakiplerin LTE standardını tercih etmesiyle büyük darbe alındı.
T-MOBILE, ABONE SAYISINDA RAKİPLERİNİ YAKALADI
Sprint, ülkenin en büyük dördüncü kablosuz bağlantı sağlayıcısı pozisyonundaydı. Lakin peş peşe atılan adımlar, 120 yıllık şirketi iflasın eşiğine getirdi. T-Mobile ile Sprint aslında 2012 yılında birleşme kararı alsa da o periyot buna onay çıkmamıştı. Lakin son teşebbüs, şubat ayında federal bir yargıç tarafından onaylandı. Böylelikle T-Mobile, abone sayısında rakipleri Verizon ve AT&T'yi yakalamış oldu. Farklı ağ bantları ve taşınabilir teknolojileri kullandıkları için iki şirketin entegrasyonunun biraz vakit alması bekleniyor.