images4gecislikopruonerisi5ad37de892f9a4 gecişli' kopru onerisi
İstanbul Boğazı'na yapımı planlanan ve trafiği buyuk olcude ferahlatması beklenen 3 kopru bu kez farklı bir projeyle gundeme geldi
İŞTE 4 GECİŞLİ KOPRU PROJESİ
Tum Muhendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı (TMMBP) Remzi Kozal'ın hazırladığı '3+1 Kopru Projesi'nde kopruden dort ayrı geciş imkanı sunuluyor Proje; 'metro', karşılıklı dorder şeritli 'oto gecişi', havadan direklerle taşınan ray uzerinde giden 'havaray' ve yine havada gerdirilen halatlara asılan kabinlerle insanların taşınmasını sağlayan 'asmaray'dan oluşuyor
Bu gecişlerin kopru maliyetini en fazla yuzde 50 oranında arttıracağını soyleyen Kozal, Ucuncu kopru ile maksimum fayda sağlanırken, yeni bir kopru ihtiyacı da minimuma indirilmiş olunacakdiyor
Asya ve Avrupa yakalarında dorder ayaklı 200 metre yuksekliğinde iki kuleden oluşan soz konusu projede; katlı otopark, insanların kulelerin muhtelif bolumlerine rahatca ulaşabilmeleri icin şeffaf asansorler, her bir kulede helikopter pisti, restoranlar, kongre ve toplantı salonları, kafeteryalar, kultur merkezleri ve 7 yıldızlı otel hizmeti verilen ozel bolumler yer alacak
'ASMARAY'IN İKİ FARKLI AMACI VAR!
Projede yer alan 'asmaray' sisteminin iki farklı amac icin kullanılması duşunuluyor
Birincisi; 38 kişiye kadar yolcu taşıyabilen kabinlerle restoran, kafeterya, ozel toplantı salonlarına rahatlıkla ulaşabilmeleri İkincisi ise; şehirici ulaşımın rahatlıkla sağlanması
Sistem; yukseklik yeterli olduğunda, beş bin metre mesafede ara direksiz ve fırtınada guvenli bir şekilde calışabilecek
'HAVARAY' VE 'METRO' İLE TRAFİK DERDİNE SON!
UskudarSultantepe ile KabataşTaksim arasında inşa edilecek havaray sistemi ile Boğaz'ın iki yakasındaki metro yapılanmaları ve tup gecişle entegre edilecek metro sayesinde akıcı bir ulaşım hedefleniyor
KOPRU, DEPREM ANINDA 'ACİL CIKIŞ YOLU' OLACAK
Bu kopru aynı zamanda İstanbul’un kuzeyinde yer alarak deprem fay hattına en uzak bolgede konuşlandığı icin bir deprem anında acil cıkış yolu olarakda onemli bir konumda yer alacak Bu nedenle transit arac trafiğinin tamamen buraya aktarılması duşunuluyor
Kozal, proje icin dunyaca tanınmış bir İtalyan şirketi Leitner'in yetkilisi Oliver Kirchheim ve Turkiye temsilcisi İlker Cumbul ile goruş alışverişinde bulunduklarını ve mimari cizimleri de Uğur Proje'nin ustlendiğini soyledi
'PROJEYİ YABANCILAR DEĞİL, BİZ HAZIRLAMALIYIZ'
Turk mimar ve muhendislerinin, Turkiye’yi daha iyi tanıdıkları icin cok guzel işler ortaya cıkardıklarını belirten Remzi Kozal, Ucuncu kopruyu, yuklu paralar odenerek yabancılar değil, bizzat kendi muhendis ve mimarlarımız yapmalıdırdedi
Kozal ayrıca, Boğazici ve Fatih Sultan Mehmet Kopruleri'nde oluşan trafik yoğunluğunu azaltacak proje geliştirdiklerini sozlerine ekledi
NTV
İstanbul Boğazı'na yapımı planlanan ve trafiği buyuk olcude ferahlatması beklenen 3 kopru bu kez farklı bir projeyle gundeme geldi
İŞTE 4 GECİŞLİ KOPRU PROJESİ
Tum Muhendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı (TMMBP) Remzi Kozal'ın hazırladığı '3+1 Kopru Projesi'nde kopruden dort ayrı geciş imkanı sunuluyor Proje; 'metro', karşılıklı dorder şeritli 'oto gecişi', havadan direklerle taşınan ray uzerinde giden 'havaray' ve yine havada gerdirilen halatlara asılan kabinlerle insanların taşınmasını sağlayan 'asmaray'dan oluşuyor
Bu gecişlerin kopru maliyetini en fazla yuzde 50 oranında arttıracağını soyleyen Kozal, Ucuncu kopru ile maksimum fayda sağlanırken, yeni bir kopru ihtiyacı da minimuma indirilmiş olunacakdiyor
Asya ve Avrupa yakalarında dorder ayaklı 200 metre yuksekliğinde iki kuleden oluşan soz konusu projede; katlı otopark, insanların kulelerin muhtelif bolumlerine rahatca ulaşabilmeleri icin şeffaf asansorler, her bir kulede helikopter pisti, restoranlar, kongre ve toplantı salonları, kafeteryalar, kultur merkezleri ve 7 yıldızlı otel hizmeti verilen ozel bolumler yer alacak
'ASMARAY'IN İKİ FARKLI AMACI VAR!
Projede yer alan 'asmaray' sisteminin iki farklı amac icin kullanılması duşunuluyor
Birincisi; 38 kişiye kadar yolcu taşıyabilen kabinlerle restoran, kafeterya, ozel toplantı salonlarına rahatlıkla ulaşabilmeleri İkincisi ise; şehirici ulaşımın rahatlıkla sağlanması
Sistem; yukseklik yeterli olduğunda, beş bin metre mesafede ara direksiz ve fırtınada guvenli bir şekilde calışabilecek
'HAVARAY' VE 'METRO' İLE TRAFİK DERDİNE SON!
UskudarSultantepe ile KabataşTaksim arasında inşa edilecek havaray sistemi ile Boğaz'ın iki yakasındaki metro yapılanmaları ve tup gecişle entegre edilecek metro sayesinde akıcı bir ulaşım hedefleniyor
KOPRU, DEPREM ANINDA 'ACİL CIKIŞ YOLU' OLACAK
Bu kopru aynı zamanda İstanbul’un kuzeyinde yer alarak deprem fay hattına en uzak bolgede konuşlandığı icin bir deprem anında acil cıkış yolu olarakda onemli bir konumda yer alacak Bu nedenle transit arac trafiğinin tamamen buraya aktarılması duşunuluyor
Kozal, proje icin dunyaca tanınmış bir İtalyan şirketi Leitner'in yetkilisi Oliver Kirchheim ve Turkiye temsilcisi İlker Cumbul ile goruş alışverişinde bulunduklarını ve mimari cizimleri de Uğur Proje'nin ustlendiğini soyledi
'PROJEYİ YABANCILAR DEĞİL, BİZ HAZIRLAMALIYIZ'
Turk mimar ve muhendislerinin, Turkiye’yi daha iyi tanıdıkları icin cok guzel işler ortaya cıkardıklarını belirten Remzi Kozal, Ucuncu kopruyu, yuklu paralar odenerek yabancılar değil, bizzat kendi muhendis ve mimarlarımız yapmalıdırdedi
Kozal ayrıca, Boğazici ve Fatih Sultan Mehmet Kopruleri'nde oluşan trafik yoğunluğunu azaltacak proje geliştirdiklerini sozlerine ekledi
NTV