Ruslar hem savaştan hem yaptırımlardan kaçıyor! Maddi durumu yerinde olan Ruslar ülkeden ayrılırken, bilet fiyatları da uçuyor!
Gökyüzü Ruslara kapandı!
Dünya'dan Kerim Ülker'in yazısına gökyüzü de Rusyalara kapandı!
Sanattan spora, teknolojiden medyaya birçok dünya devi firmanın Rusya’dan geri çekilmesine yönelik haberlere her gün uzun bir liste ekleniyor.
Ülkenin giderek global alanda yalnızlaşması ve soyutlanması, Rusların gelecek korkularını da tekrar düşünmelerine neden oluyor. Birçok Rus şirket, Batı’nın getirdiği ambargodan sıyrılmak için Ermenistan, Azerbaycan üzere ülkelerde ofisler kurarak taşınmaya başlarken, çalışanlar da havaalanlarına yönelmeye ve ülkeyi terk etmeye karar veriyor.
Durumu olan ülkeyi terkediyor!
Sadece 5 binin üzerinde bilişim uzmanının valizlerini toplayarak Ermenistan, Gürcistan ve Azerbaycan’a gittiği argüman ediliyor. Ambargo yalnızca beyin göçüyle hudutlu değil alışılmış. Gelir yapısı yüksek olan Ruslar, ailelerini yanına alarak Avrupa’ya gidiyor, suların durulmasını Roma, Paris, Londra üzere başkentlerde yaşayarak bekliyor.
Bilindiği üzere Avrupa’nın neredeyse tamamının Rus uçaklarına yasak hale gelmesi Rus şirketlerini de sıkıntı duruma düşürdü. Ülkenin bayrak taşıyıcı şirketi Aeroflot ve turizm devi Intourist de krize yanlışsız sürüklenirken, o süreç kendini hissettirmeye başladı.
Kaptan istifa etti, Rusya'dan ayrıldı
Rusya'ya hava alanını kapatan ülkeler nedeniyle hareket alanı daralan Rus havayolu şirketi Aeroflot 8 Mart'tan itibaren tüm yurt dışı uçuşlarını durdurma kararı aldı. Aeroflot’un CEO’su Mikhail Poluboyarinov, misyonundan istifa ederek Rusya’yı terk etti.
Rus devinde yaşanan kriz bununla da hudutlu değil. Aeroflot’un bütçeli hava yolu Pobeda da 8 Mart’tan itibaren memleketler arası uçuşları durdurma kararı aldı. Şirketlerin bu kararı almasında ise hava alanlarının kapatılmasından ötürü hem seyahat müddetleri hem de yakıt sarfiyatının artması neden oluyor. Uçuşlarına devam eden tek Rus şirketi ise Nordwind Airlines.
Peki Ruslar, nasıl ülkelerinden ayrılıyor?
Her ne kadar genel olarak Rus havayolu şirketleri uçuşları durdursa da Türk firmaları hala seferlerini yapmaya devam ediyor. Türk Hava Yolları ve Pegasus’un yürüttüğü bu uçuşlar ise müddetler uzasa da Moskova başta olmak üzere birçok noktadan Antalya, İstanbul üzere kentlere yapılıyor.
Moskova’dan ayrılanların sayısında yaşanan artış bilet fiyatlarına da yansımış durumda. Örneğin olağan vakitte iktisat sınıfı 1.000-1.200 TL olan biletler aktarmasız biçimde Moskova’dan İstanbul’a şu periyot 12 bin ile 21 bin TL ortasında değişiyor. Business iseniz 40 bin TL civarına ulaşabiliyor.
En ucuz seyahat nereye?
İstanbul, Moskova’dan çıkışın en ucuz olduğu destinasyon. Şayet direkt uçuşun olduğu bir öbür ülke olan Ermenistan’a gitmek isterseniz 4 saatlik uçuşun iktisat sınıfı bedeli 26 bin 223 TL.
Erivan-Moskova uçuşu ise 2 bin 550 TL. Yani Moskova’dan kaçışın bedeli neredeyse 12-13 kat daha değerli. Şayet aktarmasız bir halde 10 saatlik İstanbul- New York uçuşu planlıyorsanız, yarı aralıktaki Moskova’dan daha ucuza bilet bulmanız mümkün. Sadece 8 bin 250 TL.
Özetle; işgale uğrayan Ukrayna’da neredeyse tamamı çocuk, yaşlı, bayan ve bakıma muhtaç 1 milyondan fazla insan ülkelerini terk ederek Batı’ya sığındı. Fakat asıl kaçış Rusya’dan başladı. Rusya, geleceğini yani eğitimli, genç nüfusunu kaybetmeye başladı.