Çanakkale Köprüsü ve temas yollarına ödenecek bedel dudak uçuklatıyor.
Yap-işlet-devret modeli ile yapılan ve 18 Mart'ta açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü, vatandaşın üzerine milyarlarca Euro'luk ek yük bindirecek.
Sözcü'den Taylan Büyükşahin'in haberine nazaran yalnızca köprüye verilen garanti bedelin 4.3 milyar Euro olduğunu söz eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclis Üyesi Suat Sarı, 324 kilometrelik otoyolun da açılmasıyla bu sayının katlanacağını kaydetti. Sarı, “ABD enflasyonunun geçiş fiyatlarına uygulanması ile toplam 7 milyar Euro ödeme yapılacağı görülüyor” dedi.
Günlük 45 bin araç geçiş garantisi verilen köprüde bu sayıya ulaşmanın çok sıkıntı olduğunu vurgulayan Sarı, işletmeci şirkete verilen yıllık toplam araç geçiş sayısının da 16 milyon 425 bin olduğunu hatırlattı.
Garanti sayısı büyük
Sarı, “Feribot işletmesini yapan Gestaş'ın yıllık taşınan araç sayısı, bayramlar dahil en fazla yıllık 3.5 milyon adet. Günlük araç sayısı ise yaklaşık 10 bin araç. Bayramlarda bu sayı günlük 15 bine çıkıyor. Köprü projesine imza atan Bakanlık işçisine, mühendislere, şirket yetkililerine de sormak lazım, Gestaş'ın bilgilerini neden dikkate almadınız? Çanakkale Ticaret Odası'na neden sormadınız” tabirlerini kullandı.
Çanakkale Boğazı'nda feribot hizmeti veren Gestaş'ta şu anda araba için 95 TL ve bir yolcu için de 6 TL alındığını söyleyen Suat Sarı, köprüye ise günümüz kurlarıyla 256 TL geçiş fiyatı verileceğini belirtti. Sarı, “Araç sahipleri 30 dakika kazanmak için 155 TL fazla ödemek isterler mi” dedi.