nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Amir Memur İlişkileri
657 Amir Memur İlişkileri
ADAY MEMURLARIN YETİŞTİRİLMELERİNE DAİR GENEL YÖNETMELIK
Bakanlar Kurulu Kararı : 2121983 836061
Resmî Gazete : 2761983 18090
Ek ve Değişiklikler:
1) 331990 90205 BKK (134199020491 RG)
2) 1911998 9810566 BKK (62199823250 RG)
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
Kasıt
Madde 1 Bu mevzuat; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2670 sayılı Kanunla öbür 55 inci maddesine dayanılarak; namzet memurların yetiştirilmesi için uygulanacak eğitim proğramlarını, eğitim sürelerini, eğitimlerde uygulanacak sınavları, sınav değerlendirme esaslarını ve ilgili öteki hususları devretmek amacıyla düzenlenmiştir
Kapsam
Madde 2 Bu yönetmelik hükümleri;
a 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
b 160 sayılı Devlet Personel Dairesi Kurulması Hakkında Kanun kapsamına giren kurum veya kuruluşlarda (Milli İstihbarat Teşkilatı hariç) Devlet memurluğuna aday olarak atanacaklar hakkında uygulanır
Tanımlar
Madde 3 Bu yönetmelikte geçen;
a Aday Memur: Birincil kere Devlet memurluğuna atanacaklar için uygulanacak
merkezi sınavı kazanarak esas,hazırlayıcı eğitim ve staj'a tabi tutulmak üzere herhangi bir kurum ya da kuruluşa atananları
b Asli Memur: Adaylık süresi içinde Esas, Hazırlayıcı Eğitim ve Staj devrelerinin herbirinde başarılı olan ve bu vakit içinde olumlu sicil alarak adaylığı kaldırılan kişileri
c Adaylık Süresi: Devlet millet hizmet ve görevlerine birincil kere atananların atandıkları tarihten başlatmak üzere bir yıldan eksik iki yıldan çok olmayan süreyi,
d Temel Eğitim : Tüm namzet memurların,asli memur olabilmeleri için ast tutuldukları,Devlet memurlarının iki taraflı vasıfları ile ilgili hususları kapsayan eğitimi,
e Hazırlayıcı Eğitim : Aday memurların atandığı kurum ya da kuruluşu,sınıfı ve görevi ile ilgili olarak yapılan eğitimi,
f Staj: Namzet memurlara kurum ya da kuruluşlarındaki görevleri ile ilgili olarak yapılan uygulamalı eğitimi,
g Sınav : Esas ve Hazırlayıcı Eğitim dönemleri sonunda yapılacak değerlendirmeler için bilgi seviyesini ölçme işlemini,
h Değerleme: Esas ve Hazırlayıcı Eğitim dönemleri sonunda yapılacak sınavlar ile staj dönemi sonundaki data seviyesini ölçme işlemini,
açıklama eder
İKİNCİ KISIM
Eğitim İle İlgili Prensip ve Esaslar
İlkeler
Madde 4 Aday memurların eğitimi ile ilgili ilkeler altında belirtilmiştir
aGenel İlkeler;
(1) Eğitimin amacı; Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına,Atatürk inkilap ve ilkelerine,Anayasada ifadesi yer alan Atatürk Milliyetçiliğine sadakatle emrindeki kalacak,Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarını milletin hizmetinde olarak açıklık ve denklik ilkelerine ast kalarak uygulayacak yurt ve vatandaş sevgisi ile batmış,güleryüzlü,yol gösterici,vatandaşlara tekrar tekrar tezgâhtar,disiplinli ve akıllı memur yetiştirmektir
(2) Kamu görevlerinde istihdam edilecek personelin; millet hizmetlerinin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanarak hizmetlerin vakit ve kaynak israfına meydan vermeden en verimli bir şekilde yerine getirilmesini sağlayacak şekilde yetiştirilmeleri esastır
(3) Eğitimleri başarı ile tamamlayamayan aday memurlar asli memurluğa atanamazlar
(4) Temel Eğitim,Hazırlayıcı Eğitim ve Staj birbirini peşine düşüp takip eden sıra içinde devam eder
(5) Eğitimler aday memurların tahsil derecelerine göre düzenlenir ve yürütülür
(6) Eğitimler kurum veya kuruluşların sorumluluğunda yapılır
(7) Eğitim sürelerine sınavlar dahildir
b Temel Eğitim ile ilgili ilkeler;
(1) Temel eğitimin hedefi; Namzet memurlara,Devlet memurlarının iki taraflı vasıfları ile ilgili bilinmesi gereken, asgari bilgileri vermektir
(2) Bu eğitim her derslik ve kadrodaki memura karşılıklı bir program dahilinde ve namzet memurların öğrenim durumları dikkate alınarak uygulanır
(3) Bu eğitimin süresi on günden az iki aydan çok olamaz
c Hazırlayıcı Eğitim ile ilgili ilkeler;
(1) Hazırlayıcı eğitimin hedefi; Aday memurların işgal ettikleri kadro ve görevleri dikkate alınarak bu görevlerin yürütülmesi için zorunlu veri ve becerileri kazandırmak ve görevlerine intibakını sağlamaktır
(2) Hazırlayıcı eğitim bir aydan eksik 3 aydan çok olamaz
d Staj ile ilgili ilkeler;
(1) Stajin hedefi; Namzet memurlara hazırlayıcı eğitim döneminde verilen teorik bilgileri ve işgal ettikleri kadro ve görevleri ile ilgili diğer bilgi ve işlemleri ve kazandırılan becerileri kullanmak suretiyle tecrübe kazandırmaktır
(2) Staj; Aday memurun atama ile ilgili edinmek üzere diğer bir kurum veya kuruluşa yaptırılabilir
(3) Staj iki aydan eksik olmamak kaydıyla adaylık süresi içinde tamamlanır
Eğitim Konuları
Madde 5 Aday memurların eğitim konuları aşağıda gösterilmiştir;
a Esas Eğitim konuları;
(1) Atatürk ilkeleri,
(2) TCAnayasası,
(a) Genel Esaslar,
(b) Esas Adalet ve Ödevler,
(c) Cumhuriyetin Temel Organları,
(d) Yürütme
(3) Genelde Devlet teşkilatı
(4) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
(a) Ödev ve sorumluluklar,
(b) Genel Haklar,
(c) Yasalar,
(d) Sicil ve disiplin işleri,
(e) Sosyal ve Parasal Haklar,
(f) Amir Memur ilişkileri,
(g) Başvuru ve şikayetler,
(h) Kılık kıyafet,
(i) Yer değiştirme,
(j) Beşeri ilişkiler
(5) Yazışma Dosyalama usulleri
(6) Devlet malını koruma ve tasarruf tedbirleri
(7) Halkla ilişkiler
(8) Gizlilik ve gizliliğin önemi
(9) İnkilap tarihi
(10) Milli Güvenlik Bilgileri
(11) Haberleşme
(12) Türkçe Gramer Kuralları
(13) (Ek: 1911998 9810566 BKK) İnsan Hakları
b Hazırlayıcı Eğitim Konuları,aday memurların kadro ve görevleri dikkate alınarak;
1) Kurum ve kuruluşun;
(a) Tanıtılması,
(b) Görevleri,
(c) Teşkilatı
(d) İlgili mevzuatı,
(e) Öteki kurumlarla ilişkileri,
(2) Aday memurun görevi ile ilgili hususlar,
(3) Kurum ya da kuruluşun uygun göreceği diğer konular,
c Staj Dönemi Konuları; ilgili kurum ya da kuruluşlarca belirlenir
Eğitim Programları
Madde 6 Eğitim proğramlarını hazırlayacak kurum veya kuruluşlar altında
belirtilmiştir
a Temel Eğitim proğramları;
Beşinci maddede muhakkak olan konuları kapsayacak şekilde Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığı koordinatörlüğünde oluşturulacak Temel Eğitim Kurulu göre,
(1) İlkokul Ortaokul,
(2) Lise ve dengi okullar,
(3) Yükseköğretim kurumları mezunları seviyesine göre bambaşka,ayrı hazırlanır
b Kurum veya kuruluşlar,esas eğitim proğramlarında yer alan aşağıdaki konuların sürelerinde kısaltma yapamazlar
(1) Atatürk İlkeleri,
(2) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
(3) İnkilap Tarihi,
(4) Ulusal Emniyet Bilgileri,
c Hazırlayıcı Eğitim Proğramları, 5 inci maddede belirtilen esaslar çerçevesinde namzet memurlarına eğitim yaptıran kurum ya da kuruluşlarınca ayrı olarak hazırlanır
dStaj Proğramları,kurum veya kuruluşlarınca hazırlanır
Programların Dağıtımı
Madde 7 Altıncı maddede belirtilen komite tarafından hazırlanan esas eğitim proğramları ilgili kurum veya kuruluşca Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden tedarik edilir
Hazırlayıcı Eğitim ve Staj proğramları ilgili kurum ya da kuruluşlarca dağıtılır
Eğitim Yapılması
Madde 8 Temel Eğitim,Başbakanlık Devlet Personel Dairesi tarafından belirlenen proğramlar çerçevesinde,Hazırlayıcı Eğitim ve Stajlar kurum veya kuruluşlarınca hazırlanan proğramlar çerçevesinde Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonlarınca yaptırılır
Her kurum ya da kuruluş hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarını,bu eğitimlerin başlangıç ve bitim tarihlerini,yerini,eğitime katılacakların sayısını,eğitimlerin başlamasıyla birlikte Başbakanlık Devlet Personel Dairesine bildirirler
ÜÇÜNCÜ KISIM
Sınavlara İlişkin Esaslar
Sınav Sorularının Hazırlanması
Madde 9 Imtihan soruları aşağı açıklanmış şekilde hazırlanır;
aTemel Eğitim; Bu eğitim sonunda yapılacak sınavlarda sorulacak sorular 18 nci maddede açıklanmış kurul tarafından,soruların eğitime ast tutulacak namzet memurlara evvelden verileceği dikkate alınarak, 5 nci maddede tesbit edilen konuları kapsayacak ve eğitim proğramlarında her konu için tesbit edilecek zamanlarla orantılı olacak şekilde asgari 100 adet hazırlanır
Kurum ve kuruluşlar bu eğitimle ilgili imtihan sorularını eğitim proğramları ile birlikte Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden tedarik ederler
bHazırlayıcı eğitim ve stajlarla ilgili sınav soruları ilgili kurum veya kuruluşlarca hazırlanır
Sınavlar
Madde 10 Sınavlar; deneme,uzun cevaplı veya uygulamalı şekilde yapılırBun
lardan biri ya da birkaçı da uygulanabilir
aSınavlarda köşesi kapalı kağıt kullanılması zorunludur
bSınavlar,duyurulan yer,gün ve saatte başlar
cSınav soruları,salon başkanı tarafından kontrol yapılıp sınava katılmayanların tutanakla tesbit edilmesinden ve imtihan kurallarının açıklanmasından sonradan dağıtılır
dImtihan sonunda başlayışını,akışını ve bitimini,kullanılan kağıtların ve sınava giren adayların sayısını ve her adayın kullandığı kağıt adedini bildiren bir tutanak düzenlenirBu tutanaklar salon başkanı ve enaz iki gözetmen tarafından imzalanır
eEğitim dönemlerinin süreleri dikkate alınarak kurum ya da kuruluşlarca esas, hazırlayıcı eğitim ve staj süreleri içinde de ara sınavlar yapılabilir
Temel Eğitim Sınavları
Madde 11 Bu eğitimin sonunda yapılacak sınavlarda 10 ncu madde esasları uygulanırAncak imtihan soruları, Esas Eğitim Kurulunca belirlenen sorular arasından konuların eğitim proğramındaki ağırlıkları dikkate alınarak,her konu için ayrı olarak edinmek üzere kura usulü ile adayların huzurunda tesbit edilir
Değerleme
Madde 12 Eğitimler aşağıdaki şekilde değerlendirilir
aEsas ve Hazırlayıcı Eğitim;
Bu eğitimlerde imtihan kağıtları eğitim ve imtihan yürütme komisyonları göre değerlendirilir Değerleme 100 tam puan üzerinden yapılır 60 ve daha yukarı puan alanlar başarılı sayılır Başarısız olan namzet memurların kağıtları komisyonca bir daha okunarak değerlendirmeye yan tutulur Buçuklu puanlar bir üst tam puana tamamlanır
Uzun cevaplı, yazılmış ve uygulamalı sınavların belirlenmiş puanı sınavları yapmakla görevli komisyon üyelerinin verdikleri puanların aritmetiksel ortalaması alınarak bulunur
b Staj Değerlendirme Belgesi;
Staja katılanlar staj değer biçme belgesi ile değerlendirilirler
Kurum ve kuruluşlar bu dönemdeki aday memurlarının yazılmış veya uygulamalı sınava ast tutarakta değerlendirebilirler, bu takdirde değerleme bu maddenin (a) fıkrası esaslarına kadar yapılır Staj değerlendirme belgesi (Ek 1) de gösterilmiştir
Imtihan Sonuçlarının Bildirilmesi:
Madde 13 Sınav sonuçları sınavların yapıldığı günü takiben iki gün içinde ilan edilir Ayrıca sonuçlar başarısız adaylara yazılı olarak tebliğ edilir
Yazılmış Sınavlara İtiraz
Madde 14 Namzet memurlar yazılı sınav sonuçlarına itiraz edebilirler İtirazlar imtihan sonuçlarının adaylara duyurulmasından başlayarak iki gün içinde dilekçe ile Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonu Başkanlığına yapılır Kurul, dilekçelere on gün içinde yanıt atamak zorundadır Yapılan bu tahlil neticesi kesindir
Sınavlara itiraz edenlerin itirazları neticelendirilinceye kadar aday memurlar müteakip eğitime devam ettirilirler
Sınavlara Katılmama Hali
Madde 15 Sağlık Durumu sebepleri dışarıda sınavlara katılmayanlar başarısız sayılır Afiyet sebebiyle sınava katılmayanların sınavları adaylık süresi içinde yerinde bir zamanda yapılır
Soruların açılması ve yazdırılmasından veya dağıtılmasından sonradan imtihan salonuna gelenlerde sınava katılmamış sayılır ve başarısız olarak değerlendirilirler
Sınavları Geçersiz Sayılacaklar
Madde 16 Adaylar aşağıdaki durumlarda sınavlarda başarısız sayılırlar;
a Kopya girişiminde bulunanlar veya kopya çekenler, kopya verenler,
b Sınav düzenine aykırı davranışlarda bulunanlar,
c Kendi yerine başkasını sınava sokanlar, hakkında bir tutanak düzenlenerek, sınavları geçersiz sayılır ve haklarında gereken kanuni operasyon yapılır
Sınavların İptalini Gerektiren Haller
Madde 17 Aşağı belirtilen hallerde sınavlar Merkezi Eğitim Yönetme Kurullarınca iptal edilir
a Sınav sorularının çalınmış olduğunun tesbiti,
b Soru zarflarının sınav zamanından önce açıldığının tesbiti,
c Soruların yetkili olmayan kişilerce sınavlardan önce görülmüş olması,
Yukarıda sayılan hususlara sebep olanlar hakkında kanuni operasyon yapılır
DÖRDÜNCÜ KISIM
Eğitim ve Sınavlarla İlgili İşlemleri
Yürütecek Kurullar ve Görevleri
Esas Eğitim Kurulu
Madde 18 Temel Eğitimle ilgili proğramların ve imtihan sorularının hazırlanması maksadıyla Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığında bir Temel Eğitim Kurulu kurulur
Bu Komite; Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Genel Sekreterinin Başkanlığında Milli Eğitim, Sağlık Durumu ve Sosyal Yardım, Egzersiz ve Sosyal Emniyet Bakanlıkları Eğitim ve Personel birimi başkanları ile Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurulu Başkanlığından konuyla ilgili en düşük daire başkanı seviyesindeki temsilcilerden oluşur
Kurul, komite başkanının çağrısı üstüne toplanır Kurulla ilgili kurum ya da kuruluşlardan da temsilciler çağrılabilir
Esas Eğitim Kurulunun Görevleri
Madde 19 Komite aşağıdaki görevleri yerine getirir;
a Esas Eğitim proğramlarını aranje etmek ya da hazırlatmak,
b Proğramlara paralel olarak Temel Eğitim sonunda yapılacak sınavlara ait soruları aranje etmek ve soruları puanlamak,
c Temel Eğitimle ilgili proğram ve sınav sorularını dağıtıma hazır bulundurmak üzere zorunlu tedbirleri almak,
d Temel Eğitimle ilgili olarak referans dökümanları tesbit etmek,
e Temel Eğitim konularının geliştirilmesini sağlamak,
f Durumları adi eğitime elverişli olmayan sakat namzet memurlarla ilgili olarak Ulusal Eğitim Bakanlığı, Sıhhat ve Sosyal Yardım Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Sosyal Emniyet Bakanlığı temsilcilerinden oluşan bir komisyon ayarlamak ve aşağıdaki hususları bu komite vasıtasıyla yerine getirmek;
(1) Esas Eğitim proğramlarını hazırlamak,
(2) Esas Eğitim imtihan sorularını hazırlatmak,
(3) Eğitim ve sınavların nerede ve nasıl yapılacağına karar belirlemek,
(4) Öğretim ve eğitim elemanlarının seçimi ve sınav komisyonlarının teşekkül tarzını tesbit etmek,
(5) Gerektiğinde mevcut eğitim proğramlarına tarafından sakatların eğitimlerinin sağlanması ve sınavlarının yapılması için sakatlara eğitim veren okullar ve rehabilitasyon merkezlerinden nasıl yararlanılacağını belirlemektir
Merkezi Eğitim Yönetme Kurulları
Madde 20 Bu Komite, kurum amirinin (Bakan dışındaki) veya görevlendireceği kendi kadro derecesinden, yahut en yakın kadro derecesinden bir memurun başkanlığında özlük işleri birim amiri, eğitim işleri bölüm amiri, yahut eğitim işleriyle ilgili bir görevli ile, ilgili üç Daire Başkanından oluşur
Merkezi Eğitimi Yönetme Kurulunun Görevleri
Madde 21 Bu Kurulun görevleri altında belirtilmiştir
a Eğitimlerin proğram dahilinde yürütülmesini karşılamak,
b Temel Eğitim proğramlarını ve sorularını Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden temin etmek,
c Eğitim yardımcı malzemesini sağlamak,
d Öğretici personel ihtiyacı karşılamak,
e Eğitimlerin ve sınavların açıklanmış süre içinde yürütülmesi için gerekli tedbirleri elde etmek
f Eğitim yapılacak yerleri sıralamak ve belirlemek
g Öteki kurum ve kuruluşlarla hertürlü işbirliğini temin etmek
h Eğitimleri gözden geçirmek
i Hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarını düzenlemek ve sorularını sıralamak, eğitim yerlerine dağıtılmasını karşılamak
k Eğitim ve imtihan yürütme komisyonlarını hazırlamak
Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonları
Madde 22 Her kurum ya da kuruluşta namzet memurların eğitime ast tutulacaklar yerlerinde bir Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonu Kurulur Komisyonların başkan ve üyeleri; o kurum veya kuruluşun Eğitim Yürütme Kurulunca eğitilecek namzet memur miktarı,adayların eğitim seviyeleri ve atandıkları görevler dikkate alınarak en az şube müdürü seviyesindeki yöneticiler arasından üç kişiden az olmamak üzere seçilir
Komisyonun görevleri aşağıda belirtilmiştir
a Sınavları gerçekleştirmek ve ölçmek,
b Adaylara yetecek değin salon karşılamak,
c Eğitimleri Merkezi Eğitim Yönetme Kurulunca tesbit edilen proğramlar ve esaslar dahilinde yürütmek,
d Yeteri kadar sınav uygulayıcısı,gözetmen ve salon başkanını saptamak,
e Sınavlar için gerekli emniyet önlemlerini edinmek,
f Eğitim ve sınavları belirli süre içinde bitirmek,
g Imtihan sonuçlarını namzet memurlara beyanat etmek,
h Imtihan sonuçlarına yapılacak itirazları inceleyerek sonuca bağlantı kurmak
BEŞİNCİ KISIM
Farklı Alanlara Yönlendirilmiş Hükümler
Askerlik Hali
Madde 23 Aday memurların askerlik hizmeti ile ilgili hususlar,1111 sayılı Askerlik Kanununun 35 nci maddesi (E) ve (F) fıkraları gözönünde bulundurularak kurumlarınca belirlenir
Aday memurların adaylık süresi içinde tabanca altına alınmaları durumunda tamamlanamayan eğitimleri terhislerinden sonra müracaatlarını peşine düşüp takip eden durumlarına yerinde birincil eğitim grubuna dahil edilerek tamamlattırılır
Bildirme
Madde 24 (Öbür: 331990 90205 BKK)
Görevlerine son verilen aday memurlar,Devlet Personel Başkanlığı tarafından tesbit edilen form doldurulmak suretiyle ilgili kurum ya da kuruluş kadar en geç bir ay içinde adı geçen Başkanlığa bildirilir
Bu durumdaki namzet memurların kayıtları Devlet Personel Başkanlığında tutulur
Memuriyete Alınmama
Madde 25 Temel Eğitim hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinin her birinde başarısız olan ve bu sebeple görevlerine son bahşedilen aday memurlar üç sene süreyle Devlet memurluğuna alınmazlar Sağlık sebebiyle kurumları ile ilişikleri kesilenler için bu koşul aranmazÜç takvim sürenin tesbitinde Başbakanlık Devlet Personel Dairesinde tutulan evraklar alınır
Ders Ücretleri
Madde 26 Eğitim işlerinde eğitim öğretim elemanı olarak tahsis alanlara verilecek ücretler 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile Bütçe Kanunları hükümleri gereğince ödenir
Teftiş
Madde 27 Başbakanlık Devlet Personel Dairesi kurumların esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj faaliyetlerini uygun denetler
Sınav Belgelerinin Saklanması
Madde 28 Sınav belgeleri altında belirli işlemlere alt tutulur
a Soruların yanıt anahtarları,yanıt kağıtları bir sene,
b Tutanaklar,değer biçme fişleri iki sene,
Kanuni süresi içinde adalet yoluna başvuranların evrakları ise dava sonuçlanıncaya değin saklanır
Bu şekilde yargı yoluna başvuran aday memurlar durumunu yazılmış olarak ast oldukları kurum ya da kuruluşada bildirirler
İşbirliği ve Iki Taraflı Eğitim
Madde 29 Kurum ve kuruluşlar esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarının uygulanmasında işbirliği yapabilirler,karşılıklı eğitim imkanlarından yararlanabilirler
Eğitim ve Öğretim Elemanlar
Madde 30 Kurum ve kuruluşlar esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj faaliyetlerinden;
aKendi personeli arasından görevlendireceği bilirkişi ehil kişilerden,
bDiğer kurum ve kuruluşlardaki bilirkişi ehil kişilerden,
cÜniversite ve yüksek okulların eğitim ve öğretim elemanları ile öteki eğitim ve öğretim elemanlarından yararlanırlar
Eğitim Yeri
Madde 31 Hazırlayıcı eğitim temel eğitimin yapıldığı kurum ya da kuruluşda yapılır
Zoraki Hizmetle Mesul Olan Aday Memurların Eğitimleri
Madde 32 Zoraki hizmetle sorumlu olupta aday memur olarak atanmış olanlarda bu yönetmelik hükümlerine tarafından eğitime ast tutulurlar
Esas hazırlayıcı eğitimlerle staj devrelerinin her birinde başarısız olanlar hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 225 inci maddesinin (c) fıkrası hükmü uygulanır
Kurum ve Kuruluşların Yönetmelikleri
Madde 33 Kurum ve kuruluşlar bu genel yönetmelikte belirtilmiş esaslara aykırı olmamak ve kendi hizmet özelliklerini göz önünde bulundurmak üzere yönetmeliklerini,bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde çıkarırlar
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
Madde 34 Kurum ve kuruluşların özel yönetmeliklerinde yer alan ve bu yönetmelik hükümlerine tutarsız olan namzet memurların yetiştirilmelerine ilişkin hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır
Geçici Madde 1 Bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte önce aday memur olarak görevde bulunanlar hakkında kurum ve kuruluşların özel yönetmeliklerinde bulunan namzet memurların yetiştirilmesine ilişkin hükümlerin uygulanmasına devamolunur
Geçici Madde 2 Bu Yönetmelik Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığınca tertip edilerek sınava girerek sınavı kazanan ve aday memur olarak atananlara uygulanırAncak,kurum ya da kuruluşlar ihtiyaç duydukları takdirde merkezi imtihan yapılmadan önce aday memur olarak atananlarında bu mevzuat esaslarına tarafından yapılacak eğitimlere iştirak ettirebilirler
Yürürlük
Madde 35 Bu Mevzuat yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 36 Bu Yönetmeliği Bakanlar Kurulu yürütür
kaynak: mevzuatmebgovtr *
657 Amir Memur İlişkileri
ADAY MEMURLARIN YETİŞTİRİLMELERİNE DAİR GENEL YÖNETMELIK
Bakanlar Kurulu Kararı : 2121983 836061
Resmî Gazete : 2761983 18090
Ek ve Değişiklikler:
1) 331990 90205 BKK (134199020491 RG)
2) 1911998 9810566 BKK (62199823250 RG)
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
Kasıt
Madde 1 Bu mevzuat; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2670 sayılı Kanunla öbür 55 inci maddesine dayanılarak; namzet memurların yetiştirilmesi için uygulanacak eğitim proğramlarını, eğitim sürelerini, eğitimlerde uygulanacak sınavları, sınav değerlendirme esaslarını ve ilgili öteki hususları devretmek amacıyla düzenlenmiştir
Kapsam
Madde 2 Bu yönetmelik hükümleri;
a 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
b 160 sayılı Devlet Personel Dairesi Kurulması Hakkında Kanun kapsamına giren kurum veya kuruluşlarda (Milli İstihbarat Teşkilatı hariç) Devlet memurluğuna aday olarak atanacaklar hakkında uygulanır
Tanımlar
Madde 3 Bu yönetmelikte geçen;
a Aday Memur: Birincil kere Devlet memurluğuna atanacaklar için uygulanacak
merkezi sınavı kazanarak esas,hazırlayıcı eğitim ve staj'a tabi tutulmak üzere herhangi bir kurum ya da kuruluşa atananları
b Asli Memur: Adaylık süresi içinde Esas, Hazırlayıcı Eğitim ve Staj devrelerinin herbirinde başarılı olan ve bu vakit içinde olumlu sicil alarak adaylığı kaldırılan kişileri
c Adaylık Süresi: Devlet millet hizmet ve görevlerine birincil kere atananların atandıkları tarihten başlatmak üzere bir yıldan eksik iki yıldan çok olmayan süreyi,
d Temel Eğitim : Tüm namzet memurların,asli memur olabilmeleri için ast tutuldukları,Devlet memurlarının iki taraflı vasıfları ile ilgili hususları kapsayan eğitimi,
e Hazırlayıcı Eğitim : Aday memurların atandığı kurum ya da kuruluşu,sınıfı ve görevi ile ilgili olarak yapılan eğitimi,
f Staj: Namzet memurlara kurum ya da kuruluşlarındaki görevleri ile ilgili olarak yapılan uygulamalı eğitimi,
g Sınav : Esas ve Hazırlayıcı Eğitim dönemleri sonunda yapılacak değerlendirmeler için bilgi seviyesini ölçme işlemini,
h Değerleme: Esas ve Hazırlayıcı Eğitim dönemleri sonunda yapılacak sınavlar ile staj dönemi sonundaki data seviyesini ölçme işlemini,
açıklama eder
İKİNCİ KISIM
Eğitim İle İlgili Prensip ve Esaslar
İlkeler
Madde 4 Aday memurların eğitimi ile ilgili ilkeler altında belirtilmiştir
aGenel İlkeler;
(1) Eğitimin amacı; Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına,Atatürk inkilap ve ilkelerine,Anayasada ifadesi yer alan Atatürk Milliyetçiliğine sadakatle emrindeki kalacak,Türkiye Cumhuriyeti Kanunlarını milletin hizmetinde olarak açıklık ve denklik ilkelerine ast kalarak uygulayacak yurt ve vatandaş sevgisi ile batmış,güleryüzlü,yol gösterici,vatandaşlara tekrar tekrar tezgâhtar,disiplinli ve akıllı memur yetiştirmektir
(2) Kamu görevlerinde istihdam edilecek personelin; millet hizmetlerinin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanarak hizmetlerin vakit ve kaynak israfına meydan vermeden en verimli bir şekilde yerine getirilmesini sağlayacak şekilde yetiştirilmeleri esastır
(3) Eğitimleri başarı ile tamamlayamayan aday memurlar asli memurluğa atanamazlar
(4) Temel Eğitim,Hazırlayıcı Eğitim ve Staj birbirini peşine düşüp takip eden sıra içinde devam eder
(5) Eğitimler aday memurların tahsil derecelerine göre düzenlenir ve yürütülür
(6) Eğitimler kurum veya kuruluşların sorumluluğunda yapılır
(7) Eğitim sürelerine sınavlar dahildir
b Temel Eğitim ile ilgili ilkeler;
(1) Temel eğitimin hedefi; Namzet memurlara,Devlet memurlarının iki taraflı vasıfları ile ilgili bilinmesi gereken, asgari bilgileri vermektir
(2) Bu eğitim her derslik ve kadrodaki memura karşılıklı bir program dahilinde ve namzet memurların öğrenim durumları dikkate alınarak uygulanır
(3) Bu eğitimin süresi on günden az iki aydan çok olamaz
c Hazırlayıcı Eğitim ile ilgili ilkeler;
(1) Hazırlayıcı eğitimin hedefi; Aday memurların işgal ettikleri kadro ve görevleri dikkate alınarak bu görevlerin yürütülmesi için zorunlu veri ve becerileri kazandırmak ve görevlerine intibakını sağlamaktır
(2) Hazırlayıcı eğitim bir aydan eksik 3 aydan çok olamaz
d Staj ile ilgili ilkeler;
(1) Stajin hedefi; Namzet memurlara hazırlayıcı eğitim döneminde verilen teorik bilgileri ve işgal ettikleri kadro ve görevleri ile ilgili diğer bilgi ve işlemleri ve kazandırılan becerileri kullanmak suretiyle tecrübe kazandırmaktır
(2) Staj; Aday memurun atama ile ilgili edinmek üzere diğer bir kurum veya kuruluşa yaptırılabilir
(3) Staj iki aydan eksik olmamak kaydıyla adaylık süresi içinde tamamlanır
Eğitim Konuları
Madde 5 Aday memurların eğitim konuları aşağıda gösterilmiştir;
a Esas Eğitim konuları;
(1) Atatürk ilkeleri,
(2) TCAnayasası,
(a) Genel Esaslar,
(b) Esas Adalet ve Ödevler,
(c) Cumhuriyetin Temel Organları,
(d) Yürütme
(3) Genelde Devlet teşkilatı
(4) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
(a) Ödev ve sorumluluklar,
(b) Genel Haklar,
(c) Yasalar,
(d) Sicil ve disiplin işleri,
(e) Sosyal ve Parasal Haklar,
(f) Amir Memur ilişkileri,
(g) Başvuru ve şikayetler,
(h) Kılık kıyafet,
(i) Yer değiştirme,
(j) Beşeri ilişkiler
(5) Yazışma Dosyalama usulleri
(6) Devlet malını koruma ve tasarruf tedbirleri
(7) Halkla ilişkiler
(8) Gizlilik ve gizliliğin önemi
(9) İnkilap tarihi
(10) Milli Güvenlik Bilgileri
(11) Haberleşme
(12) Türkçe Gramer Kuralları
(13) (Ek: 1911998 9810566 BKK) İnsan Hakları
b Hazırlayıcı Eğitim Konuları,aday memurların kadro ve görevleri dikkate alınarak;
1) Kurum ve kuruluşun;
(a) Tanıtılması,
(b) Görevleri,
(c) Teşkilatı
(d) İlgili mevzuatı,
(e) Öteki kurumlarla ilişkileri,
(2) Aday memurun görevi ile ilgili hususlar,
(3) Kurum ya da kuruluşun uygun göreceği diğer konular,
c Staj Dönemi Konuları; ilgili kurum ya da kuruluşlarca belirlenir
Eğitim Programları
Madde 6 Eğitim proğramlarını hazırlayacak kurum veya kuruluşlar altında
belirtilmiştir
a Temel Eğitim proğramları;
Beşinci maddede muhakkak olan konuları kapsayacak şekilde Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığı koordinatörlüğünde oluşturulacak Temel Eğitim Kurulu göre,
(1) İlkokul Ortaokul,
(2) Lise ve dengi okullar,
(3) Yükseköğretim kurumları mezunları seviyesine göre bambaşka,ayrı hazırlanır
b Kurum veya kuruluşlar,esas eğitim proğramlarında yer alan aşağıdaki konuların sürelerinde kısaltma yapamazlar
(1) Atatürk İlkeleri,
(2) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
(3) İnkilap Tarihi,
(4) Ulusal Emniyet Bilgileri,
c Hazırlayıcı Eğitim Proğramları, 5 inci maddede belirtilen esaslar çerçevesinde namzet memurlarına eğitim yaptıran kurum ya da kuruluşlarınca ayrı olarak hazırlanır
dStaj Proğramları,kurum veya kuruluşlarınca hazırlanır
Programların Dağıtımı
Madde 7 Altıncı maddede belirtilen komite tarafından hazırlanan esas eğitim proğramları ilgili kurum veya kuruluşca Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden tedarik edilir
Hazırlayıcı Eğitim ve Staj proğramları ilgili kurum ya da kuruluşlarca dağıtılır
Eğitim Yapılması
Madde 8 Temel Eğitim,Başbakanlık Devlet Personel Dairesi tarafından belirlenen proğramlar çerçevesinde,Hazırlayıcı Eğitim ve Stajlar kurum veya kuruluşlarınca hazırlanan proğramlar çerçevesinde Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonlarınca yaptırılır
Her kurum ya da kuruluş hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarını,bu eğitimlerin başlangıç ve bitim tarihlerini,yerini,eğitime katılacakların sayısını,eğitimlerin başlamasıyla birlikte Başbakanlık Devlet Personel Dairesine bildirirler
ÜÇÜNCÜ KISIM
Sınavlara İlişkin Esaslar
Sınav Sorularının Hazırlanması
Madde 9 Imtihan soruları aşağı açıklanmış şekilde hazırlanır;
aTemel Eğitim; Bu eğitim sonunda yapılacak sınavlarda sorulacak sorular 18 nci maddede açıklanmış kurul tarafından,soruların eğitime ast tutulacak namzet memurlara evvelden verileceği dikkate alınarak, 5 nci maddede tesbit edilen konuları kapsayacak ve eğitim proğramlarında her konu için tesbit edilecek zamanlarla orantılı olacak şekilde asgari 100 adet hazırlanır
Kurum ve kuruluşlar bu eğitimle ilgili imtihan sorularını eğitim proğramları ile birlikte Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden tedarik ederler
bHazırlayıcı eğitim ve stajlarla ilgili sınav soruları ilgili kurum veya kuruluşlarca hazırlanır
Sınavlar
Madde 10 Sınavlar; deneme,uzun cevaplı veya uygulamalı şekilde yapılırBun
lardan biri ya da birkaçı da uygulanabilir
aSınavlarda köşesi kapalı kağıt kullanılması zorunludur
bSınavlar,duyurulan yer,gün ve saatte başlar
cSınav soruları,salon başkanı tarafından kontrol yapılıp sınava katılmayanların tutanakla tesbit edilmesinden ve imtihan kurallarının açıklanmasından sonradan dağıtılır
dImtihan sonunda başlayışını,akışını ve bitimini,kullanılan kağıtların ve sınava giren adayların sayısını ve her adayın kullandığı kağıt adedini bildiren bir tutanak düzenlenirBu tutanaklar salon başkanı ve enaz iki gözetmen tarafından imzalanır
eEğitim dönemlerinin süreleri dikkate alınarak kurum ya da kuruluşlarca esas, hazırlayıcı eğitim ve staj süreleri içinde de ara sınavlar yapılabilir
Temel Eğitim Sınavları
Madde 11 Bu eğitimin sonunda yapılacak sınavlarda 10 ncu madde esasları uygulanırAncak imtihan soruları, Esas Eğitim Kurulunca belirlenen sorular arasından konuların eğitim proğramındaki ağırlıkları dikkate alınarak,her konu için ayrı olarak edinmek üzere kura usulü ile adayların huzurunda tesbit edilir
Değerleme
Madde 12 Eğitimler aşağıdaki şekilde değerlendirilir
aEsas ve Hazırlayıcı Eğitim;
Bu eğitimlerde imtihan kağıtları eğitim ve imtihan yürütme komisyonları göre değerlendirilir Değerleme 100 tam puan üzerinden yapılır 60 ve daha yukarı puan alanlar başarılı sayılır Başarısız olan namzet memurların kağıtları komisyonca bir daha okunarak değerlendirmeye yan tutulur Buçuklu puanlar bir üst tam puana tamamlanır
Uzun cevaplı, yazılmış ve uygulamalı sınavların belirlenmiş puanı sınavları yapmakla görevli komisyon üyelerinin verdikleri puanların aritmetiksel ortalaması alınarak bulunur
b Staj Değerlendirme Belgesi;
Staja katılanlar staj değer biçme belgesi ile değerlendirilirler
Kurum ve kuruluşlar bu dönemdeki aday memurlarının yazılmış veya uygulamalı sınava ast tutarakta değerlendirebilirler, bu takdirde değerleme bu maddenin (a) fıkrası esaslarına kadar yapılır Staj değerlendirme belgesi (Ek 1) de gösterilmiştir
Imtihan Sonuçlarının Bildirilmesi:
Madde 13 Sınav sonuçları sınavların yapıldığı günü takiben iki gün içinde ilan edilir Ayrıca sonuçlar başarısız adaylara yazılı olarak tebliğ edilir
Yazılmış Sınavlara İtiraz
Madde 14 Namzet memurlar yazılı sınav sonuçlarına itiraz edebilirler İtirazlar imtihan sonuçlarının adaylara duyurulmasından başlayarak iki gün içinde dilekçe ile Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonu Başkanlığına yapılır Kurul, dilekçelere on gün içinde yanıt atamak zorundadır Yapılan bu tahlil neticesi kesindir
Sınavlara itiraz edenlerin itirazları neticelendirilinceye kadar aday memurlar müteakip eğitime devam ettirilirler
Sınavlara Katılmama Hali
Madde 15 Sağlık Durumu sebepleri dışarıda sınavlara katılmayanlar başarısız sayılır Afiyet sebebiyle sınava katılmayanların sınavları adaylık süresi içinde yerinde bir zamanda yapılır
Soruların açılması ve yazdırılmasından veya dağıtılmasından sonradan imtihan salonuna gelenlerde sınava katılmamış sayılır ve başarısız olarak değerlendirilirler
Sınavları Geçersiz Sayılacaklar
Madde 16 Adaylar aşağıdaki durumlarda sınavlarda başarısız sayılırlar;
a Kopya girişiminde bulunanlar veya kopya çekenler, kopya verenler,
b Sınav düzenine aykırı davranışlarda bulunanlar,
c Kendi yerine başkasını sınava sokanlar, hakkında bir tutanak düzenlenerek, sınavları geçersiz sayılır ve haklarında gereken kanuni operasyon yapılır
Sınavların İptalini Gerektiren Haller
Madde 17 Aşağı belirtilen hallerde sınavlar Merkezi Eğitim Yönetme Kurullarınca iptal edilir
a Sınav sorularının çalınmış olduğunun tesbiti,
b Soru zarflarının sınav zamanından önce açıldığının tesbiti,
c Soruların yetkili olmayan kişilerce sınavlardan önce görülmüş olması,
Yukarıda sayılan hususlara sebep olanlar hakkında kanuni operasyon yapılır
DÖRDÜNCÜ KISIM
Eğitim ve Sınavlarla İlgili İşlemleri
Yürütecek Kurullar ve Görevleri
Esas Eğitim Kurulu
Madde 18 Temel Eğitimle ilgili proğramların ve imtihan sorularının hazırlanması maksadıyla Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığında bir Temel Eğitim Kurulu kurulur
Bu Komite; Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Genel Sekreterinin Başkanlığında Milli Eğitim, Sağlık Durumu ve Sosyal Yardım, Egzersiz ve Sosyal Emniyet Bakanlıkları Eğitim ve Personel birimi başkanları ile Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Genel Müdürlüğü, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurulu Başkanlığından konuyla ilgili en düşük daire başkanı seviyesindeki temsilcilerden oluşur
Kurul, komite başkanının çağrısı üstüne toplanır Kurulla ilgili kurum ya da kuruluşlardan da temsilciler çağrılabilir
Esas Eğitim Kurulunun Görevleri
Madde 19 Komite aşağıdaki görevleri yerine getirir;
a Esas Eğitim proğramlarını aranje etmek ya da hazırlatmak,
b Proğramlara paralel olarak Temel Eğitim sonunda yapılacak sınavlara ait soruları aranje etmek ve soruları puanlamak,
c Temel Eğitimle ilgili proğram ve sınav sorularını dağıtıma hazır bulundurmak üzere zorunlu tedbirleri almak,
d Temel Eğitimle ilgili olarak referans dökümanları tesbit etmek,
e Temel Eğitim konularının geliştirilmesini sağlamak,
f Durumları adi eğitime elverişli olmayan sakat namzet memurlarla ilgili olarak Ulusal Eğitim Bakanlığı, Sıhhat ve Sosyal Yardım Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve Sosyal Emniyet Bakanlığı temsilcilerinden oluşan bir komisyon ayarlamak ve aşağıdaki hususları bu komite vasıtasıyla yerine getirmek;
(1) Esas Eğitim proğramlarını hazırlamak,
(2) Esas Eğitim imtihan sorularını hazırlatmak,
(3) Eğitim ve sınavların nerede ve nasıl yapılacağına karar belirlemek,
(4) Öğretim ve eğitim elemanlarının seçimi ve sınav komisyonlarının teşekkül tarzını tesbit etmek,
(5) Gerektiğinde mevcut eğitim proğramlarına tarafından sakatların eğitimlerinin sağlanması ve sınavlarının yapılması için sakatlara eğitim veren okullar ve rehabilitasyon merkezlerinden nasıl yararlanılacağını belirlemektir
Merkezi Eğitim Yönetme Kurulları
Madde 20 Bu Komite, kurum amirinin (Bakan dışındaki) veya görevlendireceği kendi kadro derecesinden, yahut en yakın kadro derecesinden bir memurun başkanlığında özlük işleri birim amiri, eğitim işleri bölüm amiri, yahut eğitim işleriyle ilgili bir görevli ile, ilgili üç Daire Başkanından oluşur
Merkezi Eğitimi Yönetme Kurulunun Görevleri
Madde 21 Bu Kurulun görevleri altında belirtilmiştir
a Eğitimlerin proğram dahilinde yürütülmesini karşılamak,
b Temel Eğitim proğramlarını ve sorularını Başbakanlık Devlet Personel Dairesinden temin etmek,
c Eğitim yardımcı malzemesini sağlamak,
d Öğretici personel ihtiyacı karşılamak,
e Eğitimlerin ve sınavların açıklanmış süre içinde yürütülmesi için gerekli tedbirleri elde etmek
f Eğitim yapılacak yerleri sıralamak ve belirlemek
g Öteki kurum ve kuruluşlarla hertürlü işbirliğini temin etmek
h Eğitimleri gözden geçirmek
i Hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarını düzenlemek ve sorularını sıralamak, eğitim yerlerine dağıtılmasını karşılamak
k Eğitim ve imtihan yürütme komisyonlarını hazırlamak
Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonları
Madde 22 Her kurum ya da kuruluşta namzet memurların eğitime ast tutulacaklar yerlerinde bir Eğitim ve Imtihan Yürütme Komisyonu Kurulur Komisyonların başkan ve üyeleri; o kurum veya kuruluşun Eğitim Yürütme Kurulunca eğitilecek namzet memur miktarı,adayların eğitim seviyeleri ve atandıkları görevler dikkate alınarak en az şube müdürü seviyesindeki yöneticiler arasından üç kişiden az olmamak üzere seçilir
Komisyonun görevleri aşağıda belirtilmiştir
a Sınavları gerçekleştirmek ve ölçmek,
b Adaylara yetecek değin salon karşılamak,
c Eğitimleri Merkezi Eğitim Yönetme Kurulunca tesbit edilen proğramlar ve esaslar dahilinde yürütmek,
d Yeteri kadar sınav uygulayıcısı,gözetmen ve salon başkanını saptamak,
e Sınavlar için gerekli emniyet önlemlerini edinmek,
f Eğitim ve sınavları belirli süre içinde bitirmek,
g Imtihan sonuçlarını namzet memurlara beyanat etmek,
h Imtihan sonuçlarına yapılacak itirazları inceleyerek sonuca bağlantı kurmak
BEŞİNCİ KISIM
Farklı Alanlara Yönlendirilmiş Hükümler
Askerlik Hali
Madde 23 Aday memurların askerlik hizmeti ile ilgili hususlar,1111 sayılı Askerlik Kanununun 35 nci maddesi (E) ve (F) fıkraları gözönünde bulundurularak kurumlarınca belirlenir
Aday memurların adaylık süresi içinde tabanca altına alınmaları durumunda tamamlanamayan eğitimleri terhislerinden sonra müracaatlarını peşine düşüp takip eden durumlarına yerinde birincil eğitim grubuna dahil edilerek tamamlattırılır
Bildirme
Madde 24 (Öbür: 331990 90205 BKK)
Görevlerine son verilen aday memurlar,Devlet Personel Başkanlığı tarafından tesbit edilen form doldurulmak suretiyle ilgili kurum ya da kuruluş kadar en geç bir ay içinde adı geçen Başkanlığa bildirilir
Bu durumdaki namzet memurların kayıtları Devlet Personel Başkanlığında tutulur
Memuriyete Alınmama
Madde 25 Temel Eğitim hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinin her birinde başarısız olan ve bu sebeple görevlerine son bahşedilen aday memurlar üç sene süreyle Devlet memurluğuna alınmazlar Sağlık sebebiyle kurumları ile ilişikleri kesilenler için bu koşul aranmazÜç takvim sürenin tesbitinde Başbakanlık Devlet Personel Dairesinde tutulan evraklar alınır
Ders Ücretleri
Madde 26 Eğitim işlerinde eğitim öğretim elemanı olarak tahsis alanlara verilecek ücretler 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile Bütçe Kanunları hükümleri gereğince ödenir
Teftiş
Madde 27 Başbakanlık Devlet Personel Dairesi kurumların esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj faaliyetlerini uygun denetler
Sınav Belgelerinin Saklanması
Madde 28 Sınav belgeleri altında belirli işlemlere alt tutulur
a Soruların yanıt anahtarları,yanıt kağıtları bir sene,
b Tutanaklar,değer biçme fişleri iki sene,
Kanuni süresi içinde adalet yoluna başvuranların evrakları ise dava sonuçlanıncaya değin saklanır
Bu şekilde yargı yoluna başvuran aday memurlar durumunu yazılmış olarak ast oldukları kurum ya da kuruluşada bildirirler
İşbirliği ve Iki Taraflı Eğitim
Madde 29 Kurum ve kuruluşlar esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj proğramlarının uygulanmasında işbirliği yapabilirler,karşılıklı eğitim imkanlarından yararlanabilirler
Eğitim ve Öğretim Elemanlar
Madde 30 Kurum ve kuruluşlar esas eğitim,hazırlayıcı eğitim ve staj faaliyetlerinden;
aKendi personeli arasından görevlendireceği bilirkişi ehil kişilerden,
bDiğer kurum ve kuruluşlardaki bilirkişi ehil kişilerden,
cÜniversite ve yüksek okulların eğitim ve öğretim elemanları ile öteki eğitim ve öğretim elemanlarından yararlanırlar
Eğitim Yeri
Madde 31 Hazırlayıcı eğitim temel eğitimin yapıldığı kurum ya da kuruluşda yapılır
Zoraki Hizmetle Mesul Olan Aday Memurların Eğitimleri
Madde 32 Zoraki hizmetle sorumlu olupta aday memur olarak atanmış olanlarda bu yönetmelik hükümlerine tarafından eğitime ast tutulurlar
Esas hazırlayıcı eğitimlerle staj devrelerinin her birinde başarısız olanlar hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 225 inci maddesinin (c) fıkrası hükmü uygulanır
Kurum ve Kuruluşların Yönetmelikleri
Madde 33 Kurum ve kuruluşlar bu genel yönetmelikte belirtilmiş esaslara aykırı olmamak ve kendi hizmet özelliklerini göz önünde bulundurmak üzere yönetmeliklerini,bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde çıkarırlar
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
Madde 34 Kurum ve kuruluşların özel yönetmeliklerinde yer alan ve bu yönetmelik hükümlerine tutarsız olan namzet memurların yetiştirilmelerine ilişkin hükümleri yürürlükten kaldırılmıştır
Geçici Madde 1 Bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte önce aday memur olarak görevde bulunanlar hakkında kurum ve kuruluşların özel yönetmeliklerinde bulunan namzet memurların yetiştirilmesine ilişkin hükümlerin uygulanmasına devamolunur
Geçici Madde 2 Bu Yönetmelik Başbakanlık Devlet Personel Dairesi Başkanlığınca tertip edilerek sınava girerek sınavı kazanan ve aday memur olarak atananlara uygulanırAncak,kurum ya da kuruluşlar ihtiyaç duydukları takdirde merkezi imtihan yapılmadan önce aday memur olarak atananlarında bu mevzuat esaslarına tarafından yapılacak eğitimlere iştirak ettirebilirler
Yürürlük
Madde 35 Bu Mevzuat yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer
Yürütme
Madde 36 Bu Yönetmeliği Bakanlar Kurulu yürütür
kaynak: mevzuatmebgovtr *