Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

9 kişi ölmüştü! Tutuklu makasçı: Sinyalizasyon sistemi olsa kaza olmazdı

9 kişi ölmüştü! Tutuklu makasçı: Sinyalizasyon sistemi olsa kaza olmazdı
0
51

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
Ankara%2Dda%2Dhizli%2Dtren%2Dkazasi%2D7%2Dkisi%2Doldu%2D3%2Du%2Dagir%2D46%2Dkisi%2Dyaralandi%2D214000%2D20181213095731%2Ejpg

Ankara'da 13 Aralık 2018'de meydana gelen 9 kişinin vefatıyla sonuçlanan süratli tren kazasıyla ilgili 10 sanığın yargılanmasına başlandı. Ankara 30. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davaya, tutuklu ve tutuksuz sanıklar ile taraf avukatları katıldı. 

Birinci duruşmasında tutuklu sanıklar tren teşkil memuru Osman Yıldırım, hareket memuru Sinan Yavuz, trafik kontrolörü Emin Ercan Erbey ile tutuksuz sanıklar YHT Ankara Gar Müdür Yardımcısı Kadir Oğuz, Trafik Servis Müdür Yardımcısı Vekili Ergün Tuna, YHT Trafik Servis Müdürü Ünal Sayıner, YHT Ankara Müdürü Duran Yaman, Şube Müdürü Recep Kutlay, TCDD Trafik ve İstasyon İdaresi Daire Lideri Mükerrem Aydoğdu, TCDD Emniyet ve Kalite İdaresi Daire Lideri Erol Tuna Aşkın, hakim karşısına çıktı. Duruşmada, sanıkların yanı sıra müşteki ve taraf avukatları da hazır bulundu.

'İHMALLER ZİNCİRİNİN SON HALKASIYIM'



Savunmasını yapan tutuklu sanık tren teşkil memuru (makasçı) Osman Yıldırım, Samsun’da çalıştığını lakin süreksiz misyonla Ankara’ya gönderildiğini belirterek, "Kazaya neden ihmaller zincirinin son halkası olmaktan ötürü üzgünüm. Ankara’ya geldiğimde süratli tren çizgisinde çalışacağım söylendi. Birinci olarak 22 Ekim 2018 günü sabah saat 08.00'de nöbete geldim. O gün İbrahim isminde bir arkadaş vardı. Hat-1 de ne yapacağımızı söyledi. Daha sonraki sözünde 'Osman'a eğitim verdim' diyor. 'M-74 makasını uygulamalı gösterdim' diyor. O makas arızalı bir makastı. Çalışmayan bir makası bana nasıl göstermiş anlamadım. 8 Aralık 2018 tarihinde 5-6 teknisyen M-74 makasının tamiratını yaptı. Başlarında Servis Müdür Yardımcısı Vekili Ergün Tuna vardı. İbrahim o gün müdüre birlikte gece nöbetine kalacağımızı söyledi. Bana 'sen 11-12-13 numaralı makaslarda çalışacaksın' dendi. Ben makasları bilmediğimi söyleyince pano üzerinde gösterdiler" dedi.

'TREN ÇİZGİ 1'DEN GİTMESİ GEREKİYORKEN ÇİZGİ 2'DEN GİTTİ'

9 Aralık 2018’de birinci gece nöbetine gittiğini belirten sanık Yıldırım, "İşçilerin mesaileri yüksek olduğu için gece çalıştırmıyorlardı. Ben tek çalışacağımı bilmiyordum. 12-13 Aralık'ta ikinci gece nöbetim vardı. Yeniden tren teşkil personelleri 11.00'den sonra çalışmıyordu. O gece de tek kaldım. O gün kar yağmıştı, hava çok soğuktu. Saat 05.00 üzere hareket memurunun talimatıyla 12'nci yolda İstanbul treni gidecekti, makaslar yapılmıyordu, zira buz tutmuştu. Isıtma sistemi çalışmadığı için makası temizledim. Makası yapmakta zorlandım, buzları kırdım. Daha sonra hareket memuru Marşandiz tarafından tren geleceğini ve 12'nci yola alacağını söyledi. Buz nedeniyle elim ayağım dondu, makaslar sıkıntı yapılıyordu. M-74 makasına hakikat gittim. 11'inci makasın kilitlemesini yaptım. Ben bu makasın Hat-1’e gittiğini düşünüyordum. Tren önümden geçti gitti, hangi yola girdiğini görmem mümkün değildi. Kazayı duyunca şoka girdim. Ben makası yaptığımı sanıyordum, tren Hat-1'den gitmesi gerekiyorken Hat-2'den gitti. Sinan Yavuz kaza olduktan sonra bana trenin hangi çizgiden gittiğini sordu. Ben 'Hat-1 olması lazım' dedim. Makasa gidip baktığımda Hat-2'den gittiğini gördüm" diye konuştu.

'SİNYALİZASYON OLSAYDI BU KAZA OLMAZDI' 



Sanık Yıldırım, eğitim almadan ve hiç bu işte çalışmadan birinci kere mı görevlendirildiği istikametindeki soruya, "Kazaya kadar bu makası 2 sefer kullandım. Makasın iğne uçlarını takip ederek hangi yol olduğunu belirledim, yoksa bilmiyordum. Ben elektronik makaslarda çalışmadım. Manuel makas konusunda çalışıyordum. Manuel makaslarda işaretler vardır, yolları gösterir. Buradaki elektronik makaslarda rastgele bir işaret yok, iğne uçlarına bakmadan hangi yola gideceğini bilemiyorsun. Bu makası 9 Ekim günü 2 kere, kazanın olduğu gün de 2 defa kullandım. Bu hususta ben eğitim almadım. Havanın soğuk olması, tek çalışmam ve bu hususta eğitim almadan görevlendirilmem yanılgı yapmama neden oldu" dedi. Sanık Yıldırım, çalıştığı sınırı hangi trafik idare sistemi kullanıldığını bilmediğini belirterek, "Hatta sinyalizasyon olsaydı bu kaza olmazdı" tabirini kullandı. 
 
858,460Konular
981,082Mesajlar
29,524Kullanıcılar
axxaSon üye
Üst Alt