Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

A Vampyre Story

A Vampyre Story
0
143

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Macera oyunlarının son yıllarda kan kaybettiği, coğu oyuncunun goz ardı edemeyeceği bir gercek Bu tur oyunların azalmasının yanı sıra, artık eskisi gibi kaliteli oyunlar da goremez olduk Bu yuzden yıllarca, butun gozler ister istemez kaliteli macera oyunlarının yapımcılarına cevrilmişti, “ne varsa eskilerde var denilerek İşte o sıralar, efsanevi macera oyunlarından Monkey Islandın yapımcıları, yepyeni bir oyun duyurmuştu ki, bu olay butun macera severlerin uzun bir bekleyişe girmesine yol actı

İlk kez 2004 yılında duyurulan yapım, 2006 yılında cıkarılacak olmasına rağmen, ceşitli şanssızlıklar yaşayarak defalarca ertelendi, yapımcı değiştirdi Oyunun asıl yapımcısı Bill Tiller, 9 yıl LucasArts'ta sanat yonetmeni olarak calıştıktan sonra, firmayla sorunlar yaşayarak, AVS(A Vampyre Story) projesi bitmeden LucasArts'tan ayrıldı Bu ayrılığın sonucu Bill Tiller, Autumn Moon firmasını kurarak, AVSnin yapımına kaldığı devam etti ve ilk olarak 1995 yılında, kafasında tasarladığı AVS, 2008'in son ceyreği itibariyle nihayet hayat buldu
Yıl, 1985 Gizemli olaylar sonrası annesini kaybeden Shrowdy Von Kiefe, buyuk bir yalnızlık icindedir Odip kompleksi hastası olan Shrowdy, bu duruma daha fazla katlanamaz ve yeni bir yoldaş arayışında, Paris Opera Sanatları enstitusune gider Halka acık opera gosterimi yapan genc oğrencileri izlerken, aralarından birine aşık olur: Mona De Lafitte Shrowdy'nin gozlerinde artık tam bir tanrıca gibidir Mona Onunla birlikte, Draxsylvania'da ki kasvetli şatosuna gelmesi icin hediyeler sunarak ayartmaya ve etkilemeye calışır Shrowdy Fakat Mona, Shrowdy'nin bu teklifini onemsemez, cunku hayallerinde dunyaca unlu bir opera sanatcısı olup, buyuk şehirlerde varlıklı bir şekilde yaşamak vardır Sabırsız vampir, Monayı buyuyle etkisi altına alır ve hemencecik onu şatosuna kacırır Mona'yı boynundan ısırarak onu bir vampire donuşturur ve kacmasını engelleyerek onu kaleye buyuler ile kilitler Hayatta kalabilmesi icin ona şarap diye kan icirir ve karanlıkta tutar hep Mona, kendisinin bir vampir olduğundan neredeyse hic haberi yoktur bu yuzden Her gece Shrowdy, şarap(!) bulmak icin dışarı cıkar, Mona'yı kalesinde kilitleyerek Mona ise kaledeki yalnızlığını gidermek icin, kendisine Froderick adında huysuz ve esprili bir yarasayı arkadaş edinir Bir gece, Shrowdy avlanmak icin tekrar şehre inerken, iki vampir avcısı tarafından avlanır Bu yuzden Mona, kazara Shrowdy'nin kontrolunden kurtulmuş olur, fakat hala kalede kilitlidir Mona, Froderick'in yardımı ile kaleden kurtulmaya ve hep hayal ettiği o hayata kavuşmak icin Parise gitmeye karar verir Oyunumuz burada başlar

A Vampyre Story, genel olarak karışık bir yapıya sahip olmayan, 3 kişi kamera acısına sahip, Point&Click tarzı bir macera oyunu Her macera oyununda olduğu gibi ceşitli eşyaları kullanıp, bulmacaları cozuyoruz Kimi zaman birbirine bağlı olan bu bulmacalar, ağır bir şekilde işlenmeyerek oyunun ilerleyişini sıkmamış ve yavaşlatmamış Ortamlara alıştıktan sonra, neleri ne icin kullanacağınızı cozmek, fazla vakit almıyor Karakterler arasındaki diyaloglar yeteri kadar yonlendirici oluyor zaten konunun ilerleyişinde Bu noktada oyunun diğer macera oyunlarından herhangi bir farkı yok ve sıkıcı olmaktan, abartısız bulmacalar ve duzenli ilerleyişle kurtulmuş diyebiliriz Yapımda, karakterlerimizden Mona'yı kontrol ediyoruz En yakın arkadaşı Froderick'in ise bazı noktalarda işlevi oluyor Onun dışında Froderick, genelde fikir verme, espri yapma gibi işleri ustlenmiş durumda Aslında bu durum, oyuncuda hafif bir merak ve eğlence dalgasını yaratıyor Cunku kimi zaman Froderick ve Mona arasındaki diyaloglar oldukca eğlendirici ve komik oluyor Her şeye diyecek bir lafı olan Froderick, oyun boyunca varlığını hissettiriyor Bu yuzden oyunu bir adım one cıkaran unsurlardan birinin diyaloglar olduğunu soylemek abartı olmaz Her konuşmaya Mona'nın fiziksel olarak verdiği tepki de farklı ve bu goz alışkanlığı sıkıntısını engelleyen diğer bir etken Bu noktada oyunun yuksek sayıda animasyonlar ile desteklendiğini fark ediyoruz Fakat animasyonların diyaloglar kadar başarılı olduğunu soyleyemeyiz Karakterler arası ve nesnelerle olan etkileşim, kimi zaman 'nesnelerin birbiri icinden gecmesi' gibi sorunlarla karşılaşıyor Bu olay, coğu oyunda bulunan bir durum, fakat AVS bir noktada bu oyunlardan ayrılıyor Grafikler
Yapımda 50nin uzerinde el cizimi mekan kullanılmış ve bu cok şık duruyor Fakat bu durum az once belirttiğimiz sorunun da sırıtmasına sebebiyet veriyor Oyundaki mekanlar el cizimi olduğu icin, etkileşimi bulunan eşyalar biraz garip duruyor ve haliyle iyi oturmamış gibi gorunuyorlar Onun dışında grafikler oyunun havasıyla başarılı bir şekilde birleştirilmiş ve yapıma masalsı, gotik ve kasvetli bir hava katmış Modellemeler ozenli ve ozgun bir şekilde hazırlanmış, animasyonlar kendi caplarında ceşitliliklerinden dolayı sıcak ve goze hoş geliyor Bu yuzden oyundaki oğeleri diğer oyunlarla karşılaştırmamız gucleşiyor Tamamıyla kendi havasına alan bir yapım cunku AVS Oyundaki bazı ara videolar, cok guzel hazırlanmış ve ortam tamamıyla el cizimiymiş gibi gorunuyor Oyunun kendi ilerleyişinden cok da farklı olmayan bu videolar, ister istemez oyuncuya “neden oyunda bu şekilde değil? diye sordurtabiliyor Cunku yapımda, bahsettiğim gibi cizim olanlar ve olmayanlar belli oluyor, fakat video da ise her şey bu ikisinin ortasında ve cok cekici gorunuyor uyumluluğundan dolayı Her şeye rağmen, bu durumun da bir artısı var Oyunda her nesnenin uzerine işaretcimizi getirip “Acaba lar ile başlayan sorular sormuyoruz kendimize Yani oyunda işlevi olan her nesne, genelde kendini belli ediyor Bu yuzden piksel avcılığı yapmamıza gerek kalmıyor Yinede, bu durum bazı oyuncular icin 'eksi' niteliği taşıyabilir, cunku bu noktada oyun fazla basitleşiyor

Yapımda kullanılan seslendirmeler profesyonelce hazırlanmış ve oyunun bu en buyuk artılarından biri Oyunda surekli espri yapan Froderick ve her şeye farklı yorumlarda bulunan Mona, bu başarılı seslendirmeler sayesinde fazlasıyla sempatik birer karakter haline geliyorlar 16yı bulan diğer karakterlerin de seslendirmeleri, bir o kadar başarılı Muzikler oyunla gayet uyumlu ve kaliteli fakat bir noktadan sonra can sıkabiliyor cunku hep aynı telden calıyor Yani kasvetli, klasik şato muzikleri diyebiliriz Yine de ortamların değişmesi ile muziklerin de değişmesi, bu durumun cekilmez bir hale gelmesini engelliyor
Oynanış olarak yeni bir şeyler getirmeyen AVS, onceki macera oyunlarına benzer bir eylem ara yuzu kullanıyor Nesneye sol tıkladığımızda “uzerine uc, eline al, konuş, tespit et gibi secenekler cıkıyor Bu secenekler kimi zaman, nesnelere gore değişiyor Orneğin “eline al kimi zaman “ itekle, “ uzerini temizle gibi seceneklerle yer değiştiriyor Fare ye sağ tıkladığımda ise envanterimiz cıkıyor Envanter ara yuzu Mona'nın tabutu olarak gorunuyor ve bu hoş duruyor Mona bulduğu her şeyi yanına almıyor Bu tur nesnelerin tabutta simgesi bulunuyor ve kullanacağımız zaman Mona yerlerini hatırlayıp, otomatik olarak o mekana giderek, nesneyi alıp geliyor Nesneleri birleştiremiyoruz fakat bazı durumlarda nesneleri karakter uzerinde kullanabiliyoruz Orneğin camaşır mandalını Froderick'in burnuna takıp, pis koktuğu icin gitmek istemediği bir yere gitmesi icin ikna edebiliyoruz Bunun yanında oyunda kısa yollarda mevcut Kapıların uzerine sağ tıkladığımızda otomatik olarak o mekana giriyoruz veya odanın icinde gezerken 'boşluk' tuşu ile hızlı hareket edebiliyoruz Cok sıkıştığımızda gozumuzden Bir şey kacıp kacmadığını anlamak icin 'Tab' tuşuna bastığımızda, bulunduğumuz mekandaki tum etkileşimli nesnelerin uzerinde bir simge cıkıyor Oyunu menuden kaydedebiliyoruz ve menu cok klasik Fazladan bir 'secenekler' tuşu yok, butun grafik ve oyun secenekleri, tek menu de toplanmış Bu durum ilkin kulağa pek hoş gelmese de oyuna başarılı bir şekilde entegre edildiğini ve sırıtmadığını soylemek gerek Yapım, basitliklerine rağmen kesinlikle oyuncuyu sıkmıyor

Kaliteli grafik ve seslendirmeleri, esprili hikayesi ve ilerleyişi ile AVS, oyucuyu kesinlikle sıkmayan bir yapım Macera oyunu severler icin tam bir klasik olacağına şuphemiz yok, fakat normal oyuncuları kendisine cekebilecek bir oyun değil

imagesavampyrestory5b09a13f76192

imagesavampyrestory5b09a1408261c
 

Similar threads

Tek kişilik bir geliştirme ekibine sahip Mona oyunu duyuruldu. Karanlık atmosferi ve etkileyici grafikleri ile yapım, bağımsız oyun hayranlarının dikkatini üzerine çekti. Uzun süredir geliştirilme aşamasında olan yapım şu anda pre-alfa adlı erken geliştirme aşamasında. Bu sürümde geliştirici...
Cevaplar
0
Görüntüleme
48
Olumsuz MacLeod'u canlandırmaya hazır olun! Highlander yani İskocyalı, ilk olarak 1986 yılında beyaz perde de seyircilerin karşısına cıktı Sadece boyunları kesilip, kafaları govdelerinden ayrıldığında olebilen olumsuzlerle bu filmde tanışmıştık Christopher Lambert'ın canlandırdığı başkarakter...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
imagesalphaprotocol5b096a2714536 imagesalphaprotocol5b096a28214e2 imagesalphaprotocol5b096a2938b9f Alpha Protocol James Bond, Jack Bauer ve Jason Bourne Ucu de gizli ajan, ucu de tehlikeli işler peşinde, ucu de başarılı Tum gizli ajanların isim ve soy isimleri J ve B ile mi başlıyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
126
World Of Warcraft'ı Bitirdi Her şeyin bir omru olduğu gibi World Of Warcraft'ın bile bir sonu varmış Normalde icerdiği binlerce silah, giysi ve gorev nedeniyle bitmeyen bir macera olan WoW, cılgın bir oyuncu tarafından nasıl hatim edildi? Blizzard'ın elinden cıkma World Of Warcraft...
Cevaplar
0
Görüntüleme
95
imagescondemned2bloodshot5b096aca1cb12 imagescondemned2bloodshot5b096acb2dbaf imagescondemned2bloodshot5b096acc4824d Condemned 2: Bloodshot Başarılı bir oyunun devam oyunlarının, aynı başarıyı devam ettiremedikleri sık sık gorulur Daha once bircok devam oyununda bu hayal kırıklığını...
Cevaplar
0
Görüntüleme
94
858,500Konular
982,385Mesajlar
32,977Kullanıcılar
spineless81Son üye
Üst Alt