Brüksel'de tartışılan yeni emisyon gayelerine nazaran dizel ve akaryakıtla çalışan arabaların Avrupa Birliği'nde sırf 14 yılı kalmış olabilir.
POLITICO, üç AB yetkilisine dayandırdığı haberinde Avrupa Kurulu'nun 2035'ten sonra satılan araçlar için sıfır emisyon gayesi belirlemeye çalıştığını yazdı. Avrupa'nın araba üreticileri için bilhassa mevcut sanayi standartlarının gidişatında bir ihtilal niteliğinde olacak adımın hala tartışıldığını öğrenildi.
Belirlenmeye çalışılan amaçların 2035 yılına kadar karbon yayan otomobillerin satışını sona erdirmesi bekleniyor.
Detaylar, aylardır Kurulun niyetlerine karşı ikazda bulunan Alman araba sanayisinde ise reaksiyona yol açtı. Almanya'nın VDA Lideri Hildegard Mueller, "Bu yalnızca içten yanmalı motorun değil, birebir vakitte plug-in hibritlerin de sonu manasına gelir." dedi.
Yeni kurallar, AB'nin yüzyılın ortasına kadar net sıfır Co2 emisyonuna ulaşmayı hedefleyen Yeşil Muahede planının bir modülü.
yüzde 60'lık azalma zarurî olacak
ec.europa.eu
Kurul, Birlik'in 2030 amacını şu anki yüzde 37,5'lik bir kesinti amacına kıyasla, araba emisyonlarında yüzde 60'lık bir azalmayı mecburî kılacak formda yükseltmeyi düşünüyor.
Üç yetkili 2035 yılına kadar bu oranın yüzde 100'e çıkacağını söyledi.
Teklif, 14 Temmuz'da yayınlanacak olan sonuncu metne dönüştürülürse, AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosu tarafından pahalandırılacak.
Hem sanayi lobileri hem de klasik araba üretimine büyük ölçüde bağımlı ekonomileri olan ülkelerin ise plana karşı çıkması olası.