iltasyazilim
FD Üye
Acaba aşağıdaki yaratılış anlatımı, dinimizce kabul edilmiş midir? Bana sanki inanmayan birisi yazmış gibi geldi ama, bu yazının doğruluk payı nedir? Ayetlerle açıklamış olması dikkatimi çekti, fikirleriniz için şimdiden Allah razı olsun
Kur'an'a göre, başlangıçta çevresi kanatlı meleklerle çevrili (1) ve kıyamette bu meleklerce taşınacak olan (2) Tanrı'nın tahtı su üzerinde bulunmaktadır (3) Bu arada Tanrı, kendisine ibadet etmesi (4) ve denemek için (5) insanı yaratmayı ister ve insanın yaşaması için uygun bir ortam olarak evreni 6 günde yaratır (6) Önce yerle tıpkı bir yama gibi sımsıkı bitişik olan göğü birbirinden sökercesine çekip ayırır (7) İki günde yeryüzünü yaratır (8) Bu yaradılışta yeryüzünü sarsılmadan, sabit tutmak ve insan yaşamı için uygun bir ortam hazırlamak amacıyla yeryüzüne kazıklar, yani dağlar yerleştirir (9) Orada insanın yaşaması için gerekli azıklar ve yiyecekleri dört günde planlayıp yaratır (10) Sonra buhar ya da dumandan yedi kat göğü iki eliyle iki günde meydana getirir (11) İnsanların yollarını bulmaları ve aydınlanmaları için gökyüzünü kandillerle (ışıklı cisimlerle) donatır (12) Güneş ve Ay'ı, ayın burçlarını; mevsimleri, yılları, ayları, haftaları ve günleri saymak amacıyla yaratır (13) Yedinci günde işi bırakır ve tahtına oturur (14) Gece dinlenmek için (15), şimşek korku ve umut vermek, gök gürültüsü Tanrı'yı ululamak, yıldırımlar çarpmak için yaradılmıştır (16) Bağlar, bahçeler, ekinler, hurmalıkların sulanmasında kullanılan ve içilen tatlı su ve içilmeyen ve anılan yerlerde kullanılmayan tuzlu ve acı su yaratılır ve acı ve tuzlu su tatlı suya egemen olmasın diye bu ikisinin arasına bir engel konur (17)
(1) Zümer 75; Hud 7; Fatır1; Mu'min 7
(2) Hakka 17
(3) Hud 7 Çoğu Kelamcı bu ifadeyi egemenlikanlamına alır; ve bu anlam günümüzde yapılan Türkçe Kur'an çevirilerine de yansır; ancak meleklerce kuşatılan ve taşınacak olan tahtın bu şekilde anlamlandırılması hiç de tutarlı görünmüyor
(4) Zariyat 56
(5) Mülk 2; Maide 48
(6) Bakara 255; A'raf 54; Yunus 3
(7) Enbiya 30
(8) Fussilet 9
(9) Enbiya 31; Ra'd 3; Hicr 19; Nahl 1516; Lukman 10
(10) Fussilet 10
(11) Ra'd 2; Fussilet 12; Zariyat 47 Göğün yaratılışı ile birlikte ortaya 6 değil, 8 gün çıkmaktadır; çünkü yeryüzü iki günde, oradaki azıklar 4 günde ve gökyüzü iki günde olmak üzere yaradılış 8 günde bitmiş olmaktadır Bu anılan günleri dönem veya tanrısal gün olarak tevil etmek de sorunu hiçbir zaman çözemez
(12) Furkan 61; Mülk 5; Nuh 15; Hicr 16; En'am 97
(13) Yunus 5; En'am 96
(14) A'raf 54; Yunus 3; Ra'd 2
(15) Nebe 910; En'am 96
(16) Ra'd 1213
(17) Ra'd 34; Rahman 19; Furkan 53
Kur'an'a göre, başlangıçta çevresi kanatlı meleklerle çevrili (1) ve kıyamette bu meleklerce taşınacak olan (2) Tanrı'nın tahtı su üzerinde bulunmaktadır (3) Bu arada Tanrı, kendisine ibadet etmesi (4) ve denemek için (5) insanı yaratmayı ister ve insanın yaşaması için uygun bir ortam olarak evreni 6 günde yaratır (6) Önce yerle tıpkı bir yama gibi sımsıkı bitişik olan göğü birbirinden sökercesine çekip ayırır (7) İki günde yeryüzünü yaratır (8) Bu yaradılışta yeryüzünü sarsılmadan, sabit tutmak ve insan yaşamı için uygun bir ortam hazırlamak amacıyla yeryüzüne kazıklar, yani dağlar yerleştirir (9) Orada insanın yaşaması için gerekli azıklar ve yiyecekleri dört günde planlayıp yaratır (10) Sonra buhar ya da dumandan yedi kat göğü iki eliyle iki günde meydana getirir (11) İnsanların yollarını bulmaları ve aydınlanmaları için gökyüzünü kandillerle (ışıklı cisimlerle) donatır (12) Güneş ve Ay'ı, ayın burçlarını; mevsimleri, yılları, ayları, haftaları ve günleri saymak amacıyla yaratır (13) Yedinci günde işi bırakır ve tahtına oturur (14) Gece dinlenmek için (15), şimşek korku ve umut vermek, gök gürültüsü Tanrı'yı ululamak, yıldırımlar çarpmak için yaradılmıştır (16) Bağlar, bahçeler, ekinler, hurmalıkların sulanmasında kullanılan ve içilen tatlı su ve içilmeyen ve anılan yerlerde kullanılmayan tuzlu ve acı su yaratılır ve acı ve tuzlu su tatlı suya egemen olmasın diye bu ikisinin arasına bir engel konur (17)
(1) Zümer 75; Hud 7; Fatır1; Mu'min 7
(2) Hakka 17
(3) Hud 7 Çoğu Kelamcı bu ifadeyi egemenlikanlamına alır; ve bu anlam günümüzde yapılan Türkçe Kur'an çevirilerine de yansır; ancak meleklerce kuşatılan ve taşınacak olan tahtın bu şekilde anlamlandırılması hiç de tutarlı görünmüyor
(4) Zariyat 56
(5) Mülk 2; Maide 48
(6) Bakara 255; A'raf 54; Yunus 3
(7) Enbiya 30
(8) Fussilet 9
(9) Enbiya 31; Ra'd 3; Hicr 19; Nahl 1516; Lukman 10
(10) Fussilet 10
(11) Ra'd 2; Fussilet 12; Zariyat 47 Göğün yaratılışı ile birlikte ortaya 6 değil, 8 gün çıkmaktadır; çünkü yeryüzü iki günde, oradaki azıklar 4 günde ve gökyüzü iki günde olmak üzere yaradılış 8 günde bitmiş olmaktadır Bu anılan günleri dönem veya tanrısal gün olarak tevil etmek de sorunu hiçbir zaman çözemez
(12) Furkan 61; Mülk 5; Nuh 15; Hicr 16; En'am 97
(13) Yunus 5; En'am 96
(14) A'raf 54; Yunus 3; Ra'd 2
(15) Nebe 910; En'am 96
(16) Ra'd 1213
(17) Ra'd 34; Rahman 19; Furkan 53