Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Açıkögretim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği

Açıkögretim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı (OÖLP), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne yan dört takvim bir lisans programıdır 25012000 tarihinde Ulusal Eğitim Bakanlığı ile Anadolu Üniversitesi arasında imzalanan protokol gereği başlatılan bu program, halen ülkemizdeki Eğitim Fakültelerinde uygulanmakta olan örgün Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programlarına eşit bir programdır Adamakıllı uzak öğretim sistemi ile eğitim yapılmaktadır
PROGRAM HAKKINDA BİLGİLER

Okulöncesi Öğretmenliği dört yıllık bir lisans programıdır Dolayısıyla programa tescil yaptıran öğrencilerin tescil yaptırdıktan sonraki yedi yıl içinde programı başarı ile tamamlamaları gerekmektedir Diğer bir ifade ile, öğrencilerin dört yıllık bir programı en çok yedi yıl içinde bitirme hak ve sorumluluğu vardır Açıköğretim Sistemine göre öğretim yapan fakültelerin öğrencileri, yılda üç kere oturumlu olarak sınavlara katılmaktadırlar Ara, yılsonu ve ikmal sınavı olarak gerçekleştirilen bu sınavlara öğrenciler yan oldukları büronun bulunduğu ilde katılırlar

Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na tescil yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört yıllık eğitimlerini ve uygulamalarını başarıyla bitirdiklerinde Okulöncesi Öğretmeni Lisans Diplomasıalmaya yargı kazanırlar Laf konusu bu kişiler MEB'lığının yönetmelik hükümlerine göre ihtiyaç oranında Okulöncesi Öğretmeni olarak atanırlar

Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı'na tescil yaptıran öğrenciler dilerlerse ilk iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla Önlisans Diplomasıalmaya yargı kazanabilirler


AMAÇ

OÖLP'nın temel amacı ülkemizin gereklilik duyduğu Okulöncesi Öğretmenlerini, eğitimin kalitesinden taviz vermeden ve yerinde maliyetlerle istenilen sayı ve nitelikte yetiştirilmesine katkı maddesi sağlamaktır

SUNULAN OLANAKLAR

Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programında öğrenim gören öğrencilerin temel öğrenme materyali ders kitaplarıdır Ders kitaplarına desteklemek amacı ile derslere ilişkin televizyon yayınları da programda yer almaktadır Öğrencilerimiz ayrıca internet üzerinden destek hizmeti alarak eöğrenme uygulamalarından (ekitap, etelevizyon, esınav, eegzersiz ve edanışmanlık) yararlanabilmektedirler
Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Gerekliliği
Okulöncesi eğitim, insan gelişiminin en süratli ve en duyarlı dönemini oluşturur Yaşamın ilk yıllarında alınan eğitimin ve geçirilen deneyimlerin, ileri yaşlardaki öğrenme yeteneği ve gelecekteki başarı üzerinde de kayda değer etkileri vardır Okulöncesi dönem alarak adlandırılan 06 yaş dönemi, çocuğun öğrenmesinin en yoğun olduğu, temel alışkanlıklarının, zihinsel yeteneklerinin en seri geliştiği ve biçimlendiği dönemdir

İnsan yaşamında böylesine önemli bir yeri olan bu yılların en yi biçimde değerlendirilmesi, kaliteli bir okulöncesi eğitimle gerçekleşebilir bu nedenle, okulöncesi eğitimin niteliğini çoğaltmak, en etkin biçimde aranje etmek ve tüm yaş grubuna hizmet edecek biçimde yaygınlaştırmak çok önemlidir

Okulöncesi eğitim, özellikle, 20 yüzyılın son çeyreğinde derhal her ülkede giderek daha pozitif tartı kazanmıştır Böylece fazla ülkede değişik okulöncesi eğitim modelleri sınanmış, ulusal ve uluslararası kuruluşların desteği ile çeşitli projeler gerçekleştirilmiştir Ülkemiz ve öteki ülkeler dikkate alındığında, okulöncesi eğitim her geçen gün daha da yaygınlaşmaktadır

Okulöncesi Eğitim Nedir?
Okulöncesi eğitim; 072 ay grubundaki çocukların gelişim düzeylerine ve kişisel özelliklerine uygun, varlıklı ve uyarıcı çevre olanakları karşılayan; onların fiziksel, zihinsel, şehvetli ve sosyal yönlerden gelişimlerini destekleyen; toplumun kültürel değerleri doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren ve onları ilköğretime hazırlayan; esas eğitim bütünlüğü içinde bulunan eğitimdir

Okulöncesi Eğitime Hoca Yetiştirme
Okulöncesi eğitime verilen çok yönü olan görevler, okulöncesi eğitime öğretmen yetiştirmeyi de o denli çok yönlü ve önemli bir uğraş durumuna getirmektedir Okulöncesi eğitimde görevli bir hoca, fazla değişik veri ve becerileri öğrencilerine kazandıracak veri ve deneyimi elde edecek özellikte yetişmiş olmalıdır Okulöncesi eğitim hizmetlerinin gerçekleştirilmesinde somut etraf, araçgereç ve program ne denli yeterli olursa olsun, okulöncesi eğitim hizmetlerinden beklenen yararın sağlanması, bu programları uygulayacak öğretmenlerin lüzum nicelik gerekse özellik yönünden tatmin edici olmalarına bağlıdır Öğretmenin niteliği, okulöncesi eğitimin niteliğinin geliştirilmesi bakımından büyük tartı taşımaktadır

Bugün okulöncesi eğitim öğretmenleri üniversitelerin eğitim fakültelerinde yetiştirilmektedir Türkiye'de hedeflenen okullaşma oranını sağlayacak okulöncesi öğretmeni sayısı tatmin edici değildir Hedefler doğrultusunda gereklilik duyulan öğretmenlerin örgün yüksek öğretim programlarıyla kısa sürede karşılanmasına da olanak bulunmamaktadır Ülke gerçekleri göz önüne alındığında, nitelikten taviz vermeden istenilen sayıda ve en kısa sürede okulöncesi öğretmeni yetiştirebilmek için en rasyonel çözüm uzaktan öğretim sistemi ile hoca yetiştirmektir Bu kapsamda 20002001 öğretim yılından itibaren Ulusal Eğitim Bakanlığı ile iki taraflı yürütülen program çerçevesinde, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi de okulöncesi eğitime öğretmen yetiştirmeye başlamıştır *
 
858,497Konular
982,562Mesajlar
30,303Kullanıcılar
ososkksSon üye
Üst Alt