Adalar'da ulaşım krizi bitmiyor...
Geçtiğimiz yıl, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) faytonları kaldırması ile birlikte Adalar'da elektrikli araç kullanımı yaygınlaştı.
Bölge halkı ve esnaf, yaz aylarında büyük ilgi gösterilen elektrikli araçlardan şikayetçi olduklarını öne sürdü.
Bölgede araç sayısı yetersiz
Toplu taşımada elverişsiz olduğu argüman edilen araçların, kazalara neden olduğu ve sık sık arızalandığı belirtildi.
İHA'nın transferine nazaran; bu kapsamda Adalar’da ulaşım aracı sorunu yaşandığı ve araç sayısının yetersiz olduğu gerekçesiyle, İBB’nin yaşanan meseleleri çözmesi gerektiği tabir edildi.

"Ada halkı için araç sayısı da yetersiz"
Büyükada’da nakliyat işi yapan Muammer Keleş, “Taksilerin, İETT otomobillerinin buradan süratli gitmesi üzere sıkıntılar var. Burada daima kazalar oluyor. Barikatlar yüzünden buradan geçemiyorum. Mesela mahalleye su götüreceğim götüremiyorum. Beşerler burada mağdur oluyor. Biz de mağdur oluyoruz. Ada halkı için araç sayısı da yetersiz. Birden fazla vakit beşerler meydanda bekliyor” dedi.

"Bu iki yıllık çalışmadan ötürü kazalar da arttı"
Adalar Kent Kurulu Ulaştırma Tertip Sorumlusu Hanefi Durul Bido, “Faytonlar buradan kaldırıldıktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi buraya golf aracı diye tabir edilen araçları getirerek toplu taşıma yapmaya başladı. Ancak bu araçların toplu taşımaya uygun olmadığı esasen tespit edildi. Bizim 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'muza nazaran bu araçlarla toplu taşıma yapılması imkansız. Adalılar mağdur olmasın diye özel bir müsaadeyle bu araçlar yaklaşık bir buçuk iki yıldır çalıştırılıyor. Ama bir de bu araçlarımız epey yetersiz. Belediyenin buraya daha uygun, hem sosyokültürel yapısına uygun hem de halkın muhtaçlıklarını karşılayabilecek bir araçla bunları ivedilikle değiştirmesi gerekiyor. Zira son periyotta bu iki yıllık çalışmadan ötürü kazalar da arttı.
Gerekli yerlerin gerekli müsaadeleri alınarak burada toplu taşımanın acilen çözülmesi lazım. Bu araçların çalıştırılması için İBB Bakanlıktan ek müddet istedi. Mağduriyetler doğmaması için de İçişleri Bakanlığı bu araçların çalıştırılması için ek müddet verdi. Ama bu ek mühletler birinci başta altı aylık, altı aylık veriliyordu. Altı aylık, altı aylık uzatılarak bir sonuca varılamadı bir buçuk yıllık mühlet zarfında. Bu müddetler de verilmezse şayet Adalar'da bu araçlar çalışamayacak. Çalışamadığı için de mağduriyetler daha da artacak” dedi.

"Yerli ve ulusal üretim sağlandı"
AK Parti Adalar İlçe Lideri Uğur Sina Şen, “Burada Ada içinde faytonların uzun bir müddet gündemde kalıp da kaldırılmasından sonra buraya getirilen elektrikli araçlarla yapılan nakliyecilik, bu nakliyattaki kullanılan araçların tescilsiz olması, bunların halihazırda bir golf aracı biçiminde olması, lakin otellerde golf sitelerinde taşıma araçları olup da bu türlü bir ulaşım aracının olmaması, burada kullanılan taksi çeşidi olan ve daha az adetli bireylerin taşınmasındaki araçların daima arıza yapması, kazalar yapması, bunların ehil olmaması nedeniyle, yaklaşık 2020’nin Haziran'ından beri tekrar Valimizin İçişleri Bakanımızın ve Cumhurbaşkanımızın ortaya girerek bunlara yerli ve ulusal olmak şartıyla üretim sağlanmasına bahtlar verilmesine karşın bugüne kadar bunlar gayesine ulaşmamıştır.
"İETT tarafında burası en karlı çizgi olarak görülüyor"
Amacına ulaşmayan araçlar burada kazalar yapıyor, yaralanmalara neden oluyor. Bugün taksiler çalışamaz hale gelmiştir. Yalnızca bu problemler değil, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin UKOME’sinde bu bahisler gündeme geliyor. İstanbul'un her yerinde değil, bütün Türkiye'de 65 yaş üzerindeki vatandaşlarımız fiyatsız taşınıyor. Taşınanların fiyatları Aile ve Toplumsal Siyasetler Bakanlığı'ndan ve her taşıma araca bir bedel ödenerek bunlar yaptırılıyor. Lakin Adada yaşlılarımız bu hizmetten yararlanamıyor. Bunların da daima gündeme Adalar Belediyesi'ndeki üç tane meclis üyemizle daima gündeme getirilmesine karşın bunlar hiçbir vakit hayata yansımıyor. Zira İETT tarafında burası en karlı çizgi olarak görülüyor şu anda” diye konuştu.

