iltasyazilim
FD Üye
Kadınların adet geciktirici ilaçlar kullanıp Ramazan ayı orucunu bütünüyle tutması caiz midir
Hap kullanıp adeti geciktirmek kadının bünyesine hasar verir, fıtratını bozar Hap kullanmaması gerekmektedirMecbur kalınmadığı sürece Adet geciktirici ilaçlar kullanılmaması öneriliyorAdetli kadın namaz kılamaz oruç tutamaz sonradan tutamadığı oruçlarını yetişmek zorundadır
Bu şart tıbbî açıdan şöyle îzah edilmektedir:
İlâç kullanmak normalden sapmadır Kadının kendi bünyesine has hormonal ve metabolik bir hususiyeti vardır Ağızdan alınan hormon hapları ile âdetin öne alınması ya da geciktirilmesi sun ’i bir yol olup, her zaman olmasa da bazan âdet düzensizlikleri meydana getirebilmektedir Organizmaya mahzurları sebebiyle tıbbî bakımdan pek öğüt edilen bir koşul değildir Fıtrat icabına kadar muamele etmek daha doğrudur
Âdet günlerini geciktirmek için Recep ve Şaban ayında böyle bir uygulamaya girişim etmeye hiç ihtiyaç yoktur Zaten bu ayların orucu beyhude olduğundan yakalamak zoraki değildir Tutulmasa da Ramazan orucu gibi daha sonra kaza edilmesi gerekmez dahası Receb ve Şaban ayında âdet günlerine rastlayacağı düşüncesiyle hesap edip o günlerin orucunu Receb ayında tutmaya lüzum yoktur Çünkü böyle bir şeye ihtiyaç yoktur
Kuytu bir Ramazan devretmek, orucunu zamanında yakalamak isteyen hanımlar, isterlerse âdeti geciktirici ilâç kullanabilirler Oysa kendilerinde âdet düzensizliği ve bundan gelen bir rahatsızlığı bulunanların bu yola teşebbüs etmemeleri daha uygun olacaktır
(bk Mehmed PAKSU, bâdet Hayatımız1) *
Hap kullanıp adeti geciktirmek kadının bünyesine hasar verir, fıtratını bozar Hap kullanmaması gerekmektedirMecbur kalınmadığı sürece Adet geciktirici ilaçlar kullanılmaması öneriliyorAdetli kadın namaz kılamaz oruç tutamaz sonradan tutamadığı oruçlarını yetişmek zorundadır
Bu şart tıbbî açıdan şöyle îzah edilmektedir:
İlâç kullanmak normalden sapmadır Kadının kendi bünyesine has hormonal ve metabolik bir hususiyeti vardır Ağızdan alınan hormon hapları ile âdetin öne alınması ya da geciktirilmesi sun ’i bir yol olup, her zaman olmasa da bazan âdet düzensizlikleri meydana getirebilmektedir Organizmaya mahzurları sebebiyle tıbbî bakımdan pek öğüt edilen bir koşul değildir Fıtrat icabına kadar muamele etmek daha doğrudur
Âdet günlerini geciktirmek için Recep ve Şaban ayında böyle bir uygulamaya girişim etmeye hiç ihtiyaç yoktur Zaten bu ayların orucu beyhude olduğundan yakalamak zoraki değildir Tutulmasa da Ramazan orucu gibi daha sonra kaza edilmesi gerekmez dahası Receb ve Şaban ayında âdet günlerine rastlayacağı düşüncesiyle hesap edip o günlerin orucunu Receb ayında tutmaya lüzum yoktur Çünkü böyle bir şeye ihtiyaç yoktur
Kuytu bir Ramazan devretmek, orucunu zamanında yakalamak isteyen hanımlar, isterlerse âdeti geciktirici ilâç kullanabilirler Oysa kendilerinde âdet düzensizliği ve bundan gelen bir rahatsızlığı bulunanların bu yola teşebbüs etmemeleri daha uygun olacaktır
(bk Mehmed PAKSU, bâdet Hayatımız1) *