iltasyazilim
FD Üye
Türk Telekom`un geçen ay kotalı ADSL tarifelerinde bağlantı hızını iki katına çıkarmasının ardından, kullanıcıların daha kolay şekilde farkında olmadan kotayı aşabileceği ve yüksek faturalarla karşılaşabileceği bildirildi
Türk Telekom, 1 Ağustos tarihinden itibaren, 3, 6 ve 9 gigabyte kotalı bağlantıya sahip kullanıcıların 512 kilobyte olan bağlantı hızını, herhangi bir tarife değişikliği ve fiyat artırımı olmadan 1 megabite (1024 kilobyte) çıkartmıştı
Kotalı ADSL tarifesinde, kullanıcılar aylık 3, 6 ve 9 gigabyte kullanım kotalarını aştıklarında, kullandıkları megabyte başına aylık ücrete ek olarak 1 YKr ödeme yapmak zorunda kalıyor
Örneğin, özellikle internet aracılığıyla oynanan oyun programlarında hızın artmasına paralel olarak istem dışı dosya aktarımları yaşanıyor Faturaları kabarık gelen çok sayıda kotalı ADSL kullanıcıları yaşadıkları sorunu internette çok kullanılan ``wwwlevelcomtr`` gibi sitelerin forumlarında yoğun şekilde tartışıyor
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kullanıcıları, bağlantı hızlarının iki katına çıkmasının ardından kotalarını farkına varmadan daha kolay şekilde aşabilecekleri ve yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri konusunda uyardı
Kota aşımını kontrol etmenin kullanıcının kendi görevi olduğunu, ancak teknik bir konu olduğu için her kullanıcının bunu ölçebilecek yetenekte olmayabileceğini kaydeden Deniz, ``Bu nedenle, ADSL servis sağlayıcı konumunda olan Türk Telekom, kullanıcıların kotalarını ölçmesini sağlayan küçük bir programı onlara ücretsiz sunmalıdır Etik olan ve tüketiciyi koruyan anlayış budur`` dedi
``KULLANICILARI BİLGİLENDİRİYORUZ``
Türk Telekom Adana İl Müdür Yardımcısı Elife Sarı ise bütün abonelere limit aşımıyla ilgili bilgilerin, abone olunurken verildiğini ifade ederek, ``Abonelerimiz (adslkotattnetnettr) adresinden istedikleri anda kullanıcı adlarını ve şifrelerini girerek, aylık kullanım miktarlarını gösteren bilgilerine ulaşabiliyorlar Bu sitenin adresini abone olurken kendilerine veriyoruz Bu nedenle, kota ölçen bir programı vermeye gerek görmüyoruz`` dedi
Kendilerine gelen şikayetlerin ise genellikle günde 8 saat kullanılmalarına rağmen, ADSL kotalarını aştıkları yönünde olduğunu kaydeden Sarı, ``Bu konuda bir yanlış anlaşılma var Abone olurken, günlük 8 saat kullanımıyla ilgili örnek bilgiler veriyorduk ama bu örnek yanlış anlaşıldı Abonelerimiz, günde 8 saatten fazla kullanmamalarına rağmen, kota aşımı yaşadıkları yönünde şikayette bulunmaya başladılar ADSL`de önemli olan, bağlantı süresi değil, indirilen veri miktarıdır Zaten bundan böyle 8 saat örneğinin verilmemesi konusunda da görevlilerimizi uyardık`` dedi
Türk Telekom, 1 Ağustos tarihinden itibaren, 3, 6 ve 9 gigabyte kotalı bağlantıya sahip kullanıcıların 512 kilobyte olan bağlantı hızını, herhangi bir tarife değişikliği ve fiyat artırımı olmadan 1 megabite (1024 kilobyte) çıkartmıştı
Kotalı ADSL tarifesinde, kullanıcılar aylık 3, 6 ve 9 gigabyte kullanım kotalarını aştıklarında, kullandıkları megabyte başına aylık ücrete ek olarak 1 YKr ödeme yapmak zorunda kalıyor
Örneğin, özellikle internet aracılığıyla oynanan oyun programlarında hızın artmasına paralel olarak istem dışı dosya aktarımları yaşanıyor Faturaları kabarık gelen çok sayıda kotalı ADSL kullanıcıları yaşadıkları sorunu internette çok kullanılan ``wwwlevelcomtr`` gibi sitelerin forumlarında yoğun şekilde tartışıyor
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kullanıcıları, bağlantı hızlarının iki katına çıkmasının ardından kotalarını farkına varmadan daha kolay şekilde aşabilecekleri ve yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri konusunda uyardı
Kota aşımını kontrol etmenin kullanıcının kendi görevi olduğunu, ancak teknik bir konu olduğu için her kullanıcının bunu ölçebilecek yetenekte olmayabileceğini kaydeden Deniz, ``Bu nedenle, ADSL servis sağlayıcı konumunda olan Türk Telekom, kullanıcıların kotalarını ölçmesini sağlayan küçük bir programı onlara ücretsiz sunmalıdır Etik olan ve tüketiciyi koruyan anlayış budur`` dedi
``KULLANICILARI BİLGİLENDİRİYORUZ``
Türk Telekom Adana İl Müdür Yardımcısı Elife Sarı ise bütün abonelere limit aşımıyla ilgili bilgilerin, abone olunurken verildiğini ifade ederek, ``Abonelerimiz (adslkotattnetnettr) adresinden istedikleri anda kullanıcı adlarını ve şifrelerini girerek, aylık kullanım miktarlarını gösteren bilgilerine ulaşabiliyorlar Bu sitenin adresini abone olurken kendilerine veriyoruz Bu nedenle, kota ölçen bir programı vermeye gerek görmüyoruz`` dedi
Kendilerine gelen şikayetlerin ise genellikle günde 8 saat kullanılmalarına rağmen, ADSL kotalarını aştıkları yönünde olduğunu kaydeden Sarı, ``Bu konuda bir yanlış anlaşılma var Abone olurken, günlük 8 saat kullanımıyla ilgili örnek bilgiler veriyorduk ama bu örnek yanlış anlaşıldı Abonelerimiz, günde 8 saatten fazla kullanmamalarına rağmen, kota aşımı yaşadıkları yönünde şikayette bulunmaya başladılar ADSL`de önemli olan, bağlantı süresi değil, indirilen veri miktarıdır Zaten bundan böyle 8 saat örneğinin verilmemesi konusunda da görevlilerimizi uyardık`` dedi