urgot
FD Üye
Ağda kayıtlı değildir ? Çözümü nasıl yapılır ? Akıllı telefonlarda sıklıkla karşımıza çıkan hatanın çözümüyle ilgili ipuçları vermek istiyoruz. Günümüzde akıllı telefonlar hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. Yolda, sokakta, iş yerinde, hastanede veya kahve içerken elimizden hiç düşünmediğimiz cep telefonlarda sıklıkla karşılaştığımız ağda kayıtlı değil hatası ile ilgili çözüm önerilerini bu yazımızda sizlere sunacağız. Bu hatanın çözülmesi için aşağıda ki adımları sırasıyla izleyebilirsiniz.
Öncelikle ağda kayıtlı değil hatası daha çok kopya telefonlarda sıklıkla karşılaştığımız da söyleyebiliriz. Çünkü kalitesiz olarak üretilen telefonlar bu tip hatalara düşme olasılığı yüksektir. İçerisindeki anten altın oranı düşük olduğundan dolayı anlık kesintiler yaşanır ve bu sebeple de ağda kayıtlı değildir hatası çıkar. Tabii bu bütün orijinal telefonların hepsinde bu hatanın olmayacağı anlamına gelmez. Burada paylaştığımız bilgi büyük oranla replika yani kaçak telefonlardan kaynaklıdır. Peki orijinal telefonunuza da aynı sıkıntı yaşıyorsanız ne yapmanız gerekiyor ? Dilerseniz bu hatanın çözümü ile ilgili bazı ipuçlarını paylaşalım.
İlk aşamada bu hatanın ne kadar sıklıkla geldiğini kontrol etmeniz gerekiyor. Çünkü günde 20 telefon görüşmesinden yaklaşık 3 – 4 kere bu şekilde geliyorsa sizin için bir sorun teşkil ediyordur. Fakat ayda birkaç defa bu tip sıkıntı yaşıyorsanız anlık olarak operatörünüzden kaynaklı hat kesintisi diyebiliriz. Yine de genel anlamda kontrol etmeniz gereken bazı ayarlar bulunmaktadır. Gelin bu ayarlara birlikte bakalım.
İlk olarak telefonunuzun ayarlar bölümüne giriş yapın. Daha sonra bağlantıları bölüm üzerinden diğer ayarlar sekmesine tıklayınız. Karşına çıkan ekrandan mobil ayarlar ve operatörleri bölümüne giriş yapınız. Sonrasında operatörlere yani kullanmış olduğunuz telefonun operatörü göreceksiniz. Buradan manuel olarak yani elle arama yaptırarak ağ kayıtlı telefonunuzu giriş yapınız. Yaklaşık 5 dakika civarında işlemin sürmesi gerekmektedir. Bu işlemden sonra operatörü kayıt etmiş olacaksınız. Tabii bu işlemi yaptıktan sonra da telefonunuzu açıp kapatmanız da büyük yarar vardır.
Öncelikle ağda kayıtlı değil hatası daha çok kopya telefonlarda sıklıkla karşılaştığımız da söyleyebiliriz. Çünkü kalitesiz olarak üretilen telefonlar bu tip hatalara düşme olasılığı yüksektir. İçerisindeki anten altın oranı düşük olduğundan dolayı anlık kesintiler yaşanır ve bu sebeple de ağda kayıtlı değildir hatası çıkar. Tabii bu bütün orijinal telefonların hepsinde bu hatanın olmayacağı anlamına gelmez. Burada paylaştığımız bilgi büyük oranla replika yani kaçak telefonlardan kaynaklıdır. Peki orijinal telefonunuza da aynı sıkıntı yaşıyorsanız ne yapmanız gerekiyor ? Dilerseniz bu hatanın çözümü ile ilgili bazı ipuçlarını paylaşalım.
İlk aşamada bu hatanın ne kadar sıklıkla geldiğini kontrol etmeniz gerekiyor. Çünkü günde 20 telefon görüşmesinden yaklaşık 3 – 4 kere bu şekilde geliyorsa sizin için bir sorun teşkil ediyordur. Fakat ayda birkaç defa bu tip sıkıntı yaşıyorsanız anlık olarak operatörünüzden kaynaklı hat kesintisi diyebiliriz. Yine de genel anlamda kontrol etmeniz gereken bazı ayarlar bulunmaktadır. Gelin bu ayarlara birlikte bakalım.
İlk olarak telefonunuzun ayarlar bölümüne giriş yapın. Daha sonra bağlantıları bölüm üzerinden diğer ayarlar sekmesine tıklayınız. Karşına çıkan ekrandan mobil ayarlar ve operatörleri bölümüne giriş yapınız. Sonrasında operatörlere yani kullanmış olduğunuz telefonun operatörü göreceksiniz. Buradan manuel olarak yani elle arama yaptırarak ağ kayıtlı telefonunuzu giriş yapınız. Yaklaşık 5 dakika civarında işlemin sürmesi gerekmektedir. Bu işlemden sonra operatörü kayıt etmiş olacaksınız. Tabii bu işlemi yaptıktan sonra da telefonunuzu açıp kapatmanız da büyük yarar vardır.