adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
Ahir Zaman Deccali Nereden Çıkacak ?
Deccal söz konusu olunca, nereden ve ne zaman çıkacağı hususları da ister istemez akla gelir.
Peygamberimizin, bunlara da cevap verdiğini görüyoruz.
Büyük Deccal kuzeyden çıkacaktır. Bunu "Deccalın birinci günü bir sene, ikinci günü bir ay, üçüncü günü bir hafta, diğer günleri de normal günler gibidir"(1) hadis-i şerifinden öğreniyoruz.
çünkü, Kuzey kutup bölgesinde bütün sene, bir gece bir gündüzdür. Yazın, trenle birgün güneye doğru gelinse bir ay güneşin batmadığı görülür. Sonra otomobille birgün daha gelinse bir hafta boyunca güneş batmaz. İşte bu durum büyük Deccalın kuzeyden çıkıp güneye doğru tecavüz edeceğini mu'cizane haber verir.(2)
Resul-i Ekrem (a.s.m.), Süfyanın da ümmeti içerisinden çıkacağını44 bildirirken, çıkış yerinin Doğu olacağına da dikkat çekmiştir. Buna Resulullah, öylesine önem vermiştir ki üç defa tekrarlama ihtiyacı hissetmiştir.
Bir rivayette Horasan denilen Doğu tarafında bir yerden çıkacağı bildirilmektedir.(3) Başka bir rivayette daha detaya inilerek, "Isbahan (Isfahan) Yahudiyesinden çıkacağı" bildirilmektedir.(4) Isfahan bölgesinde yer alan Şehristan ve Yahudiya'nın, Yahudilerin en çok bulundukları iki şehir olduğunu biliyoruz.
Şualar'da bu tip rivayetlere şöyle bir açıklık getirilir:
"Şarkın en cesur ve kuvvetli ve kesretli kavmi ve İslamiyetin en kahraman ordusu olan Türk milleti, o rivayet zamanında Horasan taraflarında bulunup daha Anadolu'yu vatan yapmadığından, o zamandaki meskenini zikretmekle, Süfyani Deccal onların içinde zuhur edeceğine işaret eder."(5)
Bununla birlikte Deccal'ın Şam'dan çıkacağı(6) şeklindeki rivayetler de bulunmaktadır. Allah Resulü, "Sizleri benden sonra çıkacak yedi fitneden sakındırırım" buyururken, "Şam'ın merkezinde zuhur edecek Süfyani fitneyi de bunlar arasında saymıştır.(7)
Hakim'in Müstedrek'inde yer alan bir rivayette Süfyani Deccalden bahsedilirken, Dımaşk'ın [Şam> ortasından çıkacak bu adamın zalim birisi olduğu, kendisine tabi olanların çoğunu Kelb Oğullarının teşkil edeceği, ayak basmadık yer bırakmayacağı, sonunda al-i Beytten çıkan bir adam tarafından askerleriyle birlikte öldürüleceği bildirilir.(8)
Bu rivayetler, öncekilerle çelişki teşkil etmez. Aksine birbirini destekler, tamamlarlar. çünkü Doğu, Horasan bölgesi, Resulullah bu sözlerini söylediği anda Deccalın içerisinden çıkacağı kavmin bulunduğu yerdi. Şam ve civarı da o kavmin sonradan hakim olduğu hilafet merkezlerden biriydi. Şam değil de, daha başka bir merkez de olabilir. Bu farklılığın sebebi ravilerin meseleye kendi yorumlarını da katmış olmalarıdır. çünkü, "Merkez-i hilafet eski zamanda Şam'da, Irak'ta ve Medine'de bulunduğundan raviler, kendi içtihadlarıyla daimi öyle kalacak gibi mana verip, merkez-i hükümet-i İslamiye yakınlarında tasvir etmişler, Halep ve Şam demişler, hadisin mücmel haberlerini kendi içtihadlarıyla tafsil etmişlerdir."(9)
Bununla birlikte bu rivayetlerde, İslam deccalı Süfyanın, uzun yıllar İslama başkentlik yapan Şam'da inançsızlığa dayalı sisteminin projelerini hazırlayabileceğine de bir işaret vardır. çünkü Hz. Mehdi de yangını suyla söndürürcesine, “Şam'ın minberine çıkıp”(10) meşhur hutbesini okuyarak onun sinsi planlarını akamete uğratmaya çalışacaktır.
Deccal'ın Mekke ve Medine'ye girememesi
Müthiş, korkunç bir afet olan Deccalın şerri, bulaşıcı hastalık gibi her yere yayılır, sadece Mekke ve Medine'ye giremez. Allah Resulü onun ayak basmadık yer bırakmayacağını, ancak Mekke ve Medine'ye giremeyeceğini bildirmişlerdir. (11)
Deccalın hükmü heryere ulaştığı halde(12) Medine'ye girmesi haram kılınmış,(13) korkusunun bile orada hissedilmeyeceği beyan buyurulmuştur.(14)
Resul-i Ekremin (a.s.m.) vefatından sonra bile şerefli yurdunun böyle bir felaketten korunmuş olması, oldukça önemlidir. Cenab-ı Hak, onun hürmetine harb, v.s. gibi çeşitli sebeplerle bu mübarek beldeleri Deccalın tasallutundan kurtarır, onun sistem ve rejiminin girmesine engel olur.
-------------------------------
(1) Müslim, Fiten: 110; Ebu Davud, Melahim: 14; Tirmizi, Fiten: 59; Müsned, 6:455-456.
(2) Nursi, A.g.e., s. 506.
(3) Müslim, Fiten: 17; İbni Mace, Fiten: 33.
(4) Müslim, Hac: 486; Fiten: 119-121; Ebu Davud, Melahim: 15; Tirmizi, Fiten: 57, 66; İbni Mace, Fiten: 33; Müsned, 6:412-413.
(5) Tirmizi, Fiten: 57; İbni Mace, Fiten: 33; Kenzü'l-Ummal, 11:261, 301.
(6) Müsned, 3:224.
(7) Nursi, A.g.e., s. 515.
(8) Müslim, Fiten: 34; Muhammed Aliyyü's-Sabban, İs'afü'r-Rağıbin (Mısır: 1367/1948 [Nuru'l-Ebsar'la birlikte>) s. 150, 151; Ali bin Hüsamüddin. el-Bürhan fi Alameti Mehdi ahiri'z-Zaman. Konya Yusuf Ağa Kitaplığı, no: 312.), v. 89a.
(9) Gümüşhanevi, Ahmed Ziyaeüddin, Ramuzü'l-Ehadis, çev. Abdülaziz Bekkine (İstanbul, ts.), 1:18.
(10) Hakim, Müstedrek, 4:520.
(11) Müslim, Fiten: 91.
(12) Müsned, 5:16.
(13) Buhari, Fezailü'l-Medine: 9.
(14) Buhari, Fiten: 26; Tevhid: 17; Tirmizi, Fiten: 61.
Deccal söz konusu olunca, nereden ve ne zaman çıkacağı hususları da ister istemez akla gelir.
Peygamberimizin, bunlara da cevap verdiğini görüyoruz.
Büyük Deccal kuzeyden çıkacaktır. Bunu "Deccalın birinci günü bir sene, ikinci günü bir ay, üçüncü günü bir hafta, diğer günleri de normal günler gibidir"(1) hadis-i şerifinden öğreniyoruz.
çünkü, Kuzey kutup bölgesinde bütün sene, bir gece bir gündüzdür. Yazın, trenle birgün güneye doğru gelinse bir ay güneşin batmadığı görülür. Sonra otomobille birgün daha gelinse bir hafta boyunca güneş batmaz. İşte bu durum büyük Deccalın kuzeyden çıkıp güneye doğru tecavüz edeceğini mu'cizane haber verir.(2)
Resul-i Ekrem (a.s.m.), Süfyanın da ümmeti içerisinden çıkacağını44 bildirirken, çıkış yerinin Doğu olacağına da dikkat çekmiştir. Buna Resulullah, öylesine önem vermiştir ki üç defa tekrarlama ihtiyacı hissetmiştir.
Bir rivayette Horasan denilen Doğu tarafında bir yerden çıkacağı bildirilmektedir.(3) Başka bir rivayette daha detaya inilerek, "Isbahan (Isfahan) Yahudiyesinden çıkacağı" bildirilmektedir.(4) Isfahan bölgesinde yer alan Şehristan ve Yahudiya'nın, Yahudilerin en çok bulundukları iki şehir olduğunu biliyoruz.
Şualar'da bu tip rivayetlere şöyle bir açıklık getirilir:
"Şarkın en cesur ve kuvvetli ve kesretli kavmi ve İslamiyetin en kahraman ordusu olan Türk milleti, o rivayet zamanında Horasan taraflarında bulunup daha Anadolu'yu vatan yapmadığından, o zamandaki meskenini zikretmekle, Süfyani Deccal onların içinde zuhur edeceğine işaret eder."(5)
Bununla birlikte Deccal'ın Şam'dan çıkacağı(6) şeklindeki rivayetler de bulunmaktadır. Allah Resulü, "Sizleri benden sonra çıkacak yedi fitneden sakındırırım" buyururken, "Şam'ın merkezinde zuhur edecek Süfyani fitneyi de bunlar arasında saymıştır.(7)
Hakim'in Müstedrek'inde yer alan bir rivayette Süfyani Deccalden bahsedilirken, Dımaşk'ın [Şam> ortasından çıkacak bu adamın zalim birisi olduğu, kendisine tabi olanların çoğunu Kelb Oğullarının teşkil edeceği, ayak basmadık yer bırakmayacağı, sonunda al-i Beytten çıkan bir adam tarafından askerleriyle birlikte öldürüleceği bildirilir.(8)
Bu rivayetler, öncekilerle çelişki teşkil etmez. Aksine birbirini destekler, tamamlarlar. çünkü Doğu, Horasan bölgesi, Resulullah bu sözlerini söylediği anda Deccalın içerisinden çıkacağı kavmin bulunduğu yerdi. Şam ve civarı da o kavmin sonradan hakim olduğu hilafet merkezlerden biriydi. Şam değil de, daha başka bir merkez de olabilir. Bu farklılığın sebebi ravilerin meseleye kendi yorumlarını da katmış olmalarıdır. çünkü, "Merkez-i hilafet eski zamanda Şam'da, Irak'ta ve Medine'de bulunduğundan raviler, kendi içtihadlarıyla daimi öyle kalacak gibi mana verip, merkez-i hükümet-i İslamiye yakınlarında tasvir etmişler, Halep ve Şam demişler, hadisin mücmel haberlerini kendi içtihadlarıyla tafsil etmişlerdir."(9)
Bununla birlikte bu rivayetlerde, İslam deccalı Süfyanın, uzun yıllar İslama başkentlik yapan Şam'da inançsızlığa dayalı sisteminin projelerini hazırlayabileceğine de bir işaret vardır. çünkü Hz. Mehdi de yangını suyla söndürürcesine, “Şam'ın minberine çıkıp”(10) meşhur hutbesini okuyarak onun sinsi planlarını akamete uğratmaya çalışacaktır.
Deccal'ın Mekke ve Medine'ye girememesi
Müthiş, korkunç bir afet olan Deccalın şerri, bulaşıcı hastalık gibi her yere yayılır, sadece Mekke ve Medine'ye giremez. Allah Resulü onun ayak basmadık yer bırakmayacağını, ancak Mekke ve Medine'ye giremeyeceğini bildirmişlerdir. (11)
Deccalın hükmü heryere ulaştığı halde(12) Medine'ye girmesi haram kılınmış,(13) korkusunun bile orada hissedilmeyeceği beyan buyurulmuştur.(14)
Resul-i Ekremin (a.s.m.) vefatından sonra bile şerefli yurdunun böyle bir felaketten korunmuş olması, oldukça önemlidir. Cenab-ı Hak, onun hürmetine harb, v.s. gibi çeşitli sebeplerle bu mübarek beldeleri Deccalın tasallutundan kurtarır, onun sistem ve rejiminin girmesine engel olur.
-------------------------------
(1) Müslim, Fiten: 110; Ebu Davud, Melahim: 14; Tirmizi, Fiten: 59; Müsned, 6:455-456.
(2) Nursi, A.g.e., s. 506.
(3) Müslim, Fiten: 17; İbni Mace, Fiten: 33.
(4) Müslim, Hac: 486; Fiten: 119-121; Ebu Davud, Melahim: 15; Tirmizi, Fiten: 57, 66; İbni Mace, Fiten: 33; Müsned, 6:412-413.
(5) Tirmizi, Fiten: 57; İbni Mace, Fiten: 33; Kenzü'l-Ummal, 11:261, 301.
(6) Müsned, 3:224.
(7) Nursi, A.g.e., s. 515.
(8) Müslim, Fiten: 34; Muhammed Aliyyü's-Sabban, İs'afü'r-Rağıbin (Mısır: 1367/1948 [Nuru'l-Ebsar'la birlikte>) s. 150, 151; Ali bin Hüsamüddin. el-Bürhan fi Alameti Mehdi ahiri'z-Zaman. Konya Yusuf Ağa Kitaplığı, no: 312.), v. 89a.
(9) Gümüşhanevi, Ahmed Ziyaeüddin, Ramuzü'l-Ehadis, çev. Abdülaziz Bekkine (İstanbul, ts.), 1:18.
(10) Hakim, Müstedrek, 4:520.
(11) Müslim, Fiten: 91.
(12) Müsned, 5:16.
(13) Buhari, Fezailü'l-Medine: 9.
(14) Buhari, Fiten: 26; Tevhid: 17; Tirmizi, Fiten: 61.