Ahmet Haşimin Edebi Kişiliği,
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği Kısaca,
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği Hakkında Bilgi
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği;
Şiir anlayışını once Dergah'ta Şiirde Mana ve Vuzuhmakalesinde, sonra da Piyale'nin onsozunde Şiir Hakkında Bazı Mulahazalaradıyla acıkladı Haşim'e gore; şiirin dili nesir gibi anlaşılmak icin değil, fakat duyulmak uzere vucut bulmuş, musiki ile soz arasında, sozden ziyade musikiye yakındır Bu dil bir acıklama vasıtası değil bir telkin vasıtasıdır Şiirde onemli olan kelimenin manası değil, cumledeki telaffuz kıymetidirŞiirin anlam bakımından acık olması gerekmez En derin ve en muessir (tesirli) şiir herkesin istediği tarzda anlayacağışiirdir Şiirin doğduğu yer şuuraltıdır Konu ise sadece terennum icin bir vesiledir
Bu şiir anlayışıyla sembolistlerin şiir anlayışı arasında yakınlık bulunmaktadır Ancak sembolist şiirin esas unsuru olan sembol Haşim'in şiirlerinde yoktur Dış aleme ait gozlemlerinin ic alemde yarattığı izlenimleri aksettiren şiirleri onun empresyonist (izlenimci) şiir anlayışından etkilendiğini gostermektedir
Şiirlerinde yalnız aruzu kullandı Cocukluk anıları, aşk ve tabiat şiirlerine hakim olan temalardır İcine kapanık ve hassas bir insan olan Haşim'in şiirlerinde gercek hayattan uzak, hayali bir aleme sığınma isteği gorulur 1921 e kadar yazdığı şiirlerinin dili Serveti FunUn dilinden farksızdır Bu tarihten sonra yazdıklarında konuşma diline yaklaştığı gorulmektedir Ceşitli nazım şekillerini denedi; daha cok da serbest mustezatı tercih etti
Şiir dışında, nesir alanında fıkra, deneme, gezi notları ve hatıra turunde yazılan yazıları da vardır Nesir dili şiirlerinden daha sadedir Nesirlerinde acık, berrak, nukteli, bazen de alaycı ve iğneleyici bir uslUp kullandı
alıntı
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği Kısaca,
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği Hakkında Bilgi
Ahmet Haşim Edebi Kişiliği;
Şiir anlayışını once Dergah'ta Şiirde Mana ve Vuzuhmakalesinde, sonra da Piyale'nin onsozunde Şiir Hakkında Bazı Mulahazalaradıyla acıkladı Haşim'e gore; şiirin dili nesir gibi anlaşılmak icin değil, fakat duyulmak uzere vucut bulmuş, musiki ile soz arasında, sozden ziyade musikiye yakındır Bu dil bir acıklama vasıtası değil bir telkin vasıtasıdır Şiirde onemli olan kelimenin manası değil, cumledeki telaffuz kıymetidirŞiirin anlam bakımından acık olması gerekmez En derin ve en muessir (tesirli) şiir herkesin istediği tarzda anlayacağışiirdir Şiirin doğduğu yer şuuraltıdır Konu ise sadece terennum icin bir vesiledir
Bu şiir anlayışıyla sembolistlerin şiir anlayışı arasında yakınlık bulunmaktadır Ancak sembolist şiirin esas unsuru olan sembol Haşim'in şiirlerinde yoktur Dış aleme ait gozlemlerinin ic alemde yarattığı izlenimleri aksettiren şiirleri onun empresyonist (izlenimci) şiir anlayışından etkilendiğini gostermektedir
Şiirlerinde yalnız aruzu kullandı Cocukluk anıları, aşk ve tabiat şiirlerine hakim olan temalardır İcine kapanık ve hassas bir insan olan Haşim'in şiirlerinde gercek hayattan uzak, hayali bir aleme sığınma isteği gorulur 1921 e kadar yazdığı şiirlerinin dili Serveti FunUn dilinden farksızdır Bu tarihten sonra yazdıklarında konuşma diline yaklaştığı gorulmektedir Ceşitli nazım şekillerini denedi; daha cok da serbest mustezatı tercih etti
Şiir dışında, nesir alanında fıkra, deneme, gezi notları ve hatıra turunde yazılan yazıları da vardır Nesir dili şiirlerinden daha sadedir Nesirlerinde acık, berrak, nukteli, bazen de alaycı ve iğneleyici bir uslUp kullandı
alıntı