iltasyazilim
FD Üye
Ahmet Haşimin şiirleri hakkında veri
Ahmet Haşimin şiirlerinin özellikleri
Ahmet Haşim şiirimizin en büyük değerlerinden biridir; onun çığır açıcı bir şair olduğu ve Ahmet Hamdi TANPINAR ’ın ifadesiyle ‘şiirimizde bir Ahmet Haşim devri yarattığı ’ belirtilebilir Bugün hiçbir antoloji onsuz yapamaz, o bizim en büyük klasiklerimizden biridir
Ahmet Haşim aşk, ölüm ve doğa şairi olarak ve bilhassa akşam şairi olarak ünlenmiştir Şiirleri kendine kadar yorumladığı sembolist şairlerden izler taşır ve bizde 18901900 yılları aralarında Avrupa ’da ortaya çıkan sembolizm (simgecilik) akımının bir mümessilidir
Şiirlerini bize bu derece garip kılan özelliği onların müzikalitesi, resmi, ışığı ve hareketi ve şehvetli ön plana almasıdır Sentimental bir şair değildir Şiirlerinde zihin unsuru ağır basar Nihat Sami BANARLI ’nın Edebiyat Tarihi ’nde belirttiğine tarafından, yirmi kadar şaheser şiir kazandırmıştır İki ufak şiir kitabı var: Göl Saatleri, 1920 ’de Dergah yayınları aralarında çıktı Bu kitabında bulunan şiirleri onun doğaya apayrı bir bakışla baktığını ve onu zinde bir ifadeyle dile getirdiğini göstermektedir Şiirlerindeki kapalılık, Fransız simgecisi Stefan Mallarmé ’nin şiirlerindeki dek yorumu çok olan bir kişilik taşımaz, lakin şiirlerinin her bir dizesinin ardında bir hayal dünyası bulunur Ahmet Haşim şiirinde zaman ve mekân yoktur O ikinci şiir kitabı olan Piyale eserinde (yayımı 1926) kapalılığı savunur ve onun kitabına yazdığı önsözü bugün de geçerliliğini koruyan bir bedel taşımaktadır Şiirin bir telkin işi olduğunu, onun belagatin tüm köhne malzemesinden arıtılması gerektiğini ileri sürer O zamanın saf şiir kuramına yerinde eserler ortaya koymuştur *
Ahmet Haşimin şiirlerinin özellikleri
Ahmet Haşim şiirimizin en büyük değerlerinden biridir; onun çığır açıcı bir şair olduğu ve Ahmet Hamdi TANPINAR ’ın ifadesiyle ‘şiirimizde bir Ahmet Haşim devri yarattığı ’ belirtilebilir Bugün hiçbir antoloji onsuz yapamaz, o bizim en büyük klasiklerimizden biridir
Ahmet Haşim aşk, ölüm ve doğa şairi olarak ve bilhassa akşam şairi olarak ünlenmiştir Şiirleri kendine kadar yorumladığı sembolist şairlerden izler taşır ve bizde 18901900 yılları aralarında Avrupa ’da ortaya çıkan sembolizm (simgecilik) akımının bir mümessilidir
Şiirlerini bize bu derece garip kılan özelliği onların müzikalitesi, resmi, ışığı ve hareketi ve şehvetli ön plana almasıdır Sentimental bir şair değildir Şiirlerinde zihin unsuru ağır basar Nihat Sami BANARLI ’nın Edebiyat Tarihi ’nde belirttiğine tarafından, yirmi kadar şaheser şiir kazandırmıştır İki ufak şiir kitabı var: Göl Saatleri, 1920 ’de Dergah yayınları aralarında çıktı Bu kitabında bulunan şiirleri onun doğaya apayrı bir bakışla baktığını ve onu zinde bir ifadeyle dile getirdiğini göstermektedir Şiirlerindeki kapalılık, Fransız simgecisi Stefan Mallarmé ’nin şiirlerindeki dek yorumu çok olan bir kişilik taşımaz, lakin şiirlerinin her bir dizesinin ardında bir hayal dünyası bulunur Ahmet Haşim şiirinde zaman ve mekân yoktur O ikinci şiir kitabı olan Piyale eserinde (yayımı 1926) kapalılığı savunur ve onun kitabına yazdığı önsözü bugün de geçerliliğini koruyan bir bedel taşımaktadır Şiirin bir telkin işi olduğunu, onun belagatin tüm köhne malzemesinden arıtılması gerektiğini ileri sürer O zamanın saf şiir kuramına yerinde eserler ortaya koymuştur *