iltasyazilim
FD Üye
Aileden habersiz dini düğün geçerli olur mu
Aileden habersiz kıyılan imam nikahı geçerlimidir
Nikâh, keza aile keza de toplum için büyük öneme sahip bir sözleşmedir Bu sebeple yalnızca kadın ile erkeğin evlenmek üzere anlaşmaları tatmin edici görülmez Bu konuda her toplumun, kendi inancına, gelenek ve göreneklerine kadar koyduğu kurallar vardır İslam ’dan önce Mekke ’de kız, babasından ya da velisinden istenir, kıza mehri verilir ve nikâhı kıyılırdı İslam bu uygulamayı kabul etmiştir Buna göre kızın ailesinin izni ve onayı olmadan kıyılan nikâh geçerli değildir
Bu konu fazla manâlı bir konudur Bugüne değin yanlış anlaşılmalara sebebiyet olan bu konuda ünlü mezhepler Kur ’anı Kerim ile bağdaşmayan fikirler bildirmişlerdir Örneğin Hanefi mezhebi, iki şahitle kıyılan denetimsiz nikahı geçerli saydığı için bu manzara; okullarda, meslek yerlerinde ve bir fazla mekanda kuytu nikâhlara ya da kız kaçırmalarına yol açmıştır Kaçırılan kıza iki tanık huzurunda “evet dedirtilerek meslek bitirilmiştir
Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheplerinin nikâhta velâyet görüşü ise, başlık parasına yol açmıştır Madem velinin taraf olmadığı nikâh geçersizdir, öyleyse onu ikna etmek gerekir Bunun en kısa yolu başlık vermektir! Başlığı mehirle karıştırmamak gerekir Mehir kızın kendine verilir Başlık ise babasına, kardeşine, amcasına vs verilir *
Aileden habersiz kıyılan imam nikahı geçerlimidir
Nikâh, keza aile keza de toplum için büyük öneme sahip bir sözleşmedir Bu sebeple yalnızca kadın ile erkeğin evlenmek üzere anlaşmaları tatmin edici görülmez Bu konuda her toplumun, kendi inancına, gelenek ve göreneklerine kadar koyduğu kurallar vardır İslam ’dan önce Mekke ’de kız, babasından ya da velisinden istenir, kıza mehri verilir ve nikâhı kıyılırdı İslam bu uygulamayı kabul etmiştir Buna göre kızın ailesinin izni ve onayı olmadan kıyılan nikâh geçerli değildir
Bu konu fazla manâlı bir konudur Bugüne değin yanlış anlaşılmalara sebebiyet olan bu konuda ünlü mezhepler Kur ’anı Kerim ile bağdaşmayan fikirler bildirmişlerdir Örneğin Hanefi mezhebi, iki şahitle kıyılan denetimsiz nikahı geçerli saydığı için bu manzara; okullarda, meslek yerlerinde ve bir fazla mekanda kuytu nikâhlara ya da kız kaçırmalarına yol açmıştır Kaçırılan kıza iki tanık huzurunda “evet dedirtilerek meslek bitirilmiştir
Şafiî, Malikî ve Hanbelî mezheplerinin nikâhta velâyet görüşü ise, başlık parasına yol açmıştır Madem velinin taraf olmadığı nikâh geçersizdir, öyleyse onu ikna etmek gerekir Bunun en kısa yolu başlık vermektir! Başlığı mehirle karıştırmamak gerekir Mehir kızın kendine verilir Başlık ise babasına, kardeşine, amcasına vs verilir *