Akraba Evliliği Gunahmıdır
Akraba evliliği aynı soydan gelen iki kişinin evlenmesi anlamına gelir Akrabalığın, anne soyundan veya baba soyundan gelmesi akraba evliliğin beraberinde getirdiği tehlike derecesini değiştirmez
Muslumanlar icin normal, ya da anormal, helal ya da haram sınırını koyan Allah`tır O`nun ve O`nun emriyle elcisinin helal dediği helal, haram dediği de haramdır Cunku helal, ya da haram kılma, bir dinin en buyuk ozelliğidir Ya da her helal ve haram kılan, din koyuyor demektir Bu yuzden Peygamberimiz; buyuklerinin yasak dediğini yasak, yani haram mubah dediğini de mubah, yani serbest sayan insanları, o yasak ve mubah koyanlara tapan diye nitelemiştir Yani; Allah bir şeyin helal ya da haram olduğunu bildirdikten sonra, birisi yetkisine dayanarak O`nun helal dediğini yasak, haram dediğini de serbest etmişse, yeni bir din koymuş, onun dediklerini kabul eden de onu ilah edinmiş demektir
Allah kendisiyle evlenilemeyecek kadınları Kur`anı Kerim`de bildirmiş Peygamberimiz de buna acıklık getirmiştir:
1 Anneler, kızlar, kızkardeşler, halalar, teyzeler, kız ve erkek kardeş kızları ile; ister oz, ister uvey, ister nesepten, ister sutten olsunlar, evlenmek ebediyyen haramdır
2 Babasının ve cocuğunun karısı, karısının annesi ve kızı da bunlara dahildir
3 Başkasının nikahlısı onunla nikahlı olduğu surece, karısının kızkardeşi, halası ve teyzesi de karısının kendi nikahında bulunduğu surece kendisine haramdır
Akraba evliliği aynı soydan gelen iki kişinin evlenmesi anlamına gelir Akrabalığın, anne soyundan veya baba soyundan gelmesi akraba evliliğin beraberinde getirdiği tehlike derecesini değiştirmez
Muslumanlar icin normal, ya da anormal, helal ya da haram sınırını koyan Allah`tır O`nun ve O`nun emriyle elcisinin helal dediği helal, haram dediği de haramdır Cunku helal, ya da haram kılma, bir dinin en buyuk ozelliğidir Ya da her helal ve haram kılan, din koyuyor demektir Bu yuzden Peygamberimiz; buyuklerinin yasak dediğini yasak, yani haram mubah dediğini de mubah, yani serbest sayan insanları, o yasak ve mubah koyanlara tapan diye nitelemiştir Yani; Allah bir şeyin helal ya da haram olduğunu bildirdikten sonra, birisi yetkisine dayanarak O`nun helal dediğini yasak, haram dediğini de serbest etmişse, yeni bir din koymuş, onun dediklerini kabul eden de onu ilah edinmiş demektir
Allah kendisiyle evlenilemeyecek kadınları Kur`anı Kerim`de bildirmiş Peygamberimiz de buna acıklık getirmiştir:
1 Anneler, kızlar, kızkardeşler, halalar, teyzeler, kız ve erkek kardeş kızları ile; ister oz, ister uvey, ister nesepten, ister sutten olsunlar, evlenmek ebediyyen haramdır
2 Babasının ve cocuğunun karısı, karısının annesi ve kızı da bunlara dahildir
3 Başkasının nikahlısı onunla nikahlı olduğu surece, karısının kızkardeşi, halası ve teyzesi de karısının kendi nikahında bulunduğu surece kendisine haramdır