nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Akraba Evliliği Günahmıdır
Akraba evliliği benzer soydan gelen iki kişinin evlenmesi anlamına kazanç Akrabalığın, anne soyundan ya da baba soyundan gelmesi akraba evliliğin beraberinde getirdiği tehlike derecesini değiştirmez
Müslümanlar için adi, veya anormal, helâl ya da haram sınırını koyan Allah`tır O`nun ve O`nun emriyle elçisinin helâl dediği helâl, haram dediği de haramdır Çünkü helâl, ya da haram kılma, bir dinin en büyük özelliğidir veya her helâl ve haram kılan, din koyuyor demektir Bu yüzden Peygamberimiz; büyüklerinin yasaklanmış dediğini yasaklanmış, yani haram mübah dediğini de mübah, yani hür sayan insanları, o yasak ve mübah koyanlara tapan diye nitelemiştir Yani; Allah bir şeyin helâl ya da haram olduğunu bildirdikten sonradan, birisi yetkisine dayanarak O`nun helâl dediğini yasak, haram dediğini de hür etmişse, yeni bir din koymuş, onun dediklerini kabul eden de onu ilâh edinmiş demektir
Allah kendisiyle evlenilemeyecek kadınları Kur`ânı Kerîm`de bildirmiş Peygamberimiz de buna açık sözlülük getirmiştir:
1 Anneler, kızlar, kızkardeşler, halalar, teyzeler, kız ve erkek kardeş kızları ile; ister öz, ister üvey, ister nesepten, ister sütten olsunlar, evlenmek ebediyyen haramdır
2 Babasının ve çocuğunun karısı, karısının annesi ve kızı da bunlara dahildir
3 Başkasının nikâhlısı onunla nikâhlı olduğu sürece, karısının kızkardeşi, halası ve teyzesi de karısının kendi nikâhında bulunduğu sürece kendisine haramdır *
Akraba evliliği benzer soydan gelen iki kişinin evlenmesi anlamına kazanç Akrabalığın, anne soyundan ya da baba soyundan gelmesi akraba evliliğin beraberinde getirdiği tehlike derecesini değiştirmez
Müslümanlar için adi, veya anormal, helâl ya da haram sınırını koyan Allah`tır O`nun ve O`nun emriyle elçisinin helâl dediği helâl, haram dediği de haramdır Çünkü helâl, ya da haram kılma, bir dinin en büyük özelliğidir veya her helâl ve haram kılan, din koyuyor demektir Bu yüzden Peygamberimiz; büyüklerinin yasaklanmış dediğini yasaklanmış, yani haram mübah dediğini de mübah, yani hür sayan insanları, o yasak ve mübah koyanlara tapan diye nitelemiştir Yani; Allah bir şeyin helâl ya da haram olduğunu bildirdikten sonradan, birisi yetkisine dayanarak O`nun helâl dediğini yasak, haram dediğini de hür etmişse, yeni bir din koymuş, onun dediklerini kabul eden de onu ilâh edinmiş demektir
Allah kendisiyle evlenilemeyecek kadınları Kur`ânı Kerîm`de bildirmiş Peygamberimiz de buna açık sözlülük getirmiştir:
1 Anneler, kızlar, kızkardeşler, halalar, teyzeler, kız ve erkek kardeş kızları ile; ister öz, ister üvey, ister nesepten, ister sütten olsunlar, evlenmek ebediyyen haramdır
2 Babasının ve çocuğunun karısı, karısının annesi ve kızı da bunlara dahildir
3 Başkasının nikâhlısı onunla nikâhlı olduğu sürece, karısının kızkardeşi, halası ve teyzesi de karısının kendi nikâhında bulunduğu sürece kendisine haramdır *