Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Alfred Hitchcock Kimdir

Alfred Hitchcock Kimdir

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
Alfred Hitchcock'ın hayatı
Alfred Hitchcock hakkında veri



Gerilim ve dehşet türünün en büyük ustası farzedilen yönetmen Hitchcock, 13 Ağustos 1899 yılında İngilterede doğdu 19 Nisan 1980de ABDde öldü Mizahi tatlar kattığı gerilim filmleri olağanüstü ilgi görmüş, Hitchcock adı ortalama izleyici için bir yıldızın adı kadar büyük tartı kazanmıştır Kendisi, eğlendirmenin ötesinde bir gaye taşımadığını ısrarla belirtmesine karşın, eleştirmenler filmlerinde derin felsefi boyutlar bulmuş, onu sinema sanatının büyük ustaları arasına sokmuşlardır Genç sinemacıları da önemli ölçüde etkilemiş olan Hitchcock, 1979'da Amerikan Sinema Enstitüsü'nün Yaşamsal Başarı Ödülü'nü almış, ertesi sene da Kraliçe II Elizabeth kendisine sirunvanı vermiştir

Babası kümes hayvanları ticaretiyle uğraşan Hitchcock, Londra'da, St Ignatius College adlı Cizvit okulunda okudu sonradan Londra Üniversitesi'nde mühendislik öğrenimi gördü 1920'de, Famous Players Lasky adlı ABD şirketinin Londra şubesinde sessiz filmlerin ara yazı tasarımlarını hazırlayarak sinema dünyasına girdi Ilk filmini 1925'te çekti Ertesi yıl yönettiği The Lodger (Kiracı), sonra Hitchcock adıyla özdeşleyecek olan gerilim türündeki ilk yapıtıydı Blackmail (1929; Şantaj) ise ilk sesli İngiliz filmi oldu The Thirtynine Steps (1935; 39 Basamak) ve The Lady Vanishes (1938; Bir Bayan Kayboldu), gibi klasikleşmiş filmlerinin gerisinde İngiltere'den ayrılarak Hollywood'a yerleşti Oradaki ilk filmi Rebecca (1940; Rebecca), en iyi film dalında Oscar kazandı

Hitchcock, bundan sonraki 30 yıl her tarafında ortalama yılda bir film yaptı Bu dönemde, gerilim yaratmadaki teknik ustalığını çarpıcı biçimde gözler önüne serdi Mesela Notorious'ta (1946; Aşktan da Üstün), kalabalık bir salonun yüksek tavanına yerleştirdiği kamera, bütün salonu gösterdikten daha sonra ihtişamlı bir inişe geçiyor, bu kamera hareketi konut sahibesinin avucunda tuttuğu ve öyküdeki gerilimin en önemli öğelerinden biri olan anahtarın yakın plana girmesine değin sürüyordu Rope (1948; Vefat Kararı) adlı birincil renkli filmiyse, Hitchcock'ın diğer düzeyde giriştiği bir teknik gösteriydi Bir apartman dairesinde geçen ve bazılarının süresi 10 dakikaya varan toplam 11 çekimden oluşan film, çekimler arasındaki ustaca geçişlerle, sürekli tek bir çekimden oluşuyor izlenimi veriyordu

1950'lerde Strangers on a Train (1951; Trendeki Tanıdık Olmayan), Rear Window (1954; Arkadaki Pencere) ve Vertigo (1958; Vefat Korkusu) gibi filmlerde gerilim tekniklerini kusursuzlaştıran Hitchcock, 1960'larda yeni bir üsluba yöneldi: Psycho'da (1960; Sapık), başroldeki kadının sinema tarihinin en ünlü ceza sahnelerinden birinde bıçaklanarak öldürülmesi filmin birincil üçte birlik bölümünde yer alıyor; The Birds'de (1963; Kuşlar) kuşları insanlara saldırmaya yönelten şeyin ne olduğu sorusu yanıtsız kalıyor; Torn Curtain (1966; Esrar Perdesi) ile Topaz'daysa (1969; Topaz) bir yandan alışılmış casusluk öyküleri anlatılırken, bir yandan da bu tür etkinliklerin yarardan çok hasar geçirdiği yolunda güçlü karşı temalar işleniyordu Frenzy (1972; Cinnet) ve Family Plot (1976; Aile Oyunu), Hitchcock'ın eski üslubuna başarılı bir dönüş yaptığı filmler oldu

Hitchcock, The Lodger'dan başlayarak filmlerinde çok kısa sürelerle görünmüş, bunu bir Hitchcock geleneğine dönüştürmüştür 1950'lerde ve 1960'larda, tümünü sunduğu ve bir takım bölümlerini yönettiği birkaç televizyon dizisi ününü daha da artırmıştır Ayrıca adı bir dizi gizem öyküleri antolojisinde de yer alır Yaşamını ve yapıtlarını konu alan fazla sayıda kitabın en önemlilerinden biri John Russell Taylor'ın Hitch: The Life and Times of Alfred Hitchcock (1978; Hitch: Alfred Hitchcock'ın Yaşamı ve Dönemi) adlı çalışmasıdır Ünlü Fransız sinemacı François Truffaut da Hitchcock'la yaptığı bir dizi söyleşiyi Le Cinema selon Hitchcock (1966; Hitchcock, 1987) başlığı aşağıda toplamıştır

Filmleri:
The Pleasure Gardon(1925 birincil), The Lodger(26), The Ring(27), Blackmail Şantaj(29), Murder Ceza(30), Number Seventeen 17 Numara(32), The Man who Knew Too Much Çok Haberdar Olan Adam(34), The ThirtyNine Steps Otuzdokuz Basamak(35), The Lady Vanishes Bir Bayan Kayboldu(38), Rebecca(40), Suspicion Kararsızlık(41), Saboteur Sabatör(42), Shadow of A Doubt Şüphenin Gölgesinde(34), Spellbound Öldüren Anılar (45), Notorious Aşktan da Üstün(46), Rope Vefat Kararı(48), Stage Fright Sahne Korkusu(50), Strangers on A Train Trendeki Yabancılar(51), Dial M for Murder Canice Var(54), Rear Window Arkadaki Pencere(54), The Man who Knew Too Much(56), Vertigo Vefat Korkusu(58), North by Northwest Gizli Teşkilat(59), Psycho Sapık(60), The Birds Kuşlar(63), Topaz(69), Frenzy Cinnet(72)
*
 
858,506Konular
983,055Mesajlar
33,112Kullanıcılar
fekaSon üye
Üst Alt