Alibaba, dünyanın en büyük online alışveriş festivali Bekarlar Günü’nde bu yıl yeni bir rekora imza attı. E-ticaret devi, 11 gün süren festivalde 85 milyar dolarlık satış yaptı.
Kaynak:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
...Geçtiğimiz yıla kıyasla satışlarını %8,5 oranında artırdı.
Şirket, 2009 yılından bu yana düzenlediği etkinlikte her yıl çift haneli oranlarda büyüme kaydetmişti. Geçtiğimiz yıl düzenlenen alışveriş etkinliğinde ise şirket 78 milyar dolarlık satış yapmıştı. Yine de Alibaba bu yıl yeni bir rekora imza atmayı başardı.
Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirliğe odaklandı.
Alibaba, 11 gün süren festivalden elde ettiği rekor gelire rağmen bundan sonra farklı bir bakış açısıyla hareket edeceklerini açıkladı. Çin Hükümeti toplumun tamamının refaha kavuşması için şirketler üzerinde baskı kurmaya devam ederken Alibaba da yaptıkları açıklamada elde edilen sayıların ötesinde ‘sürdürülebilirlik’ ve ‘kapsayıcılık’ kavramlarına odaklanmak gerektiğine dikkat çekildi. Başkanvekili Yang Guang, “Bu yılki 11.11 Küresel Alışveriş Festivali’nde kararlı ve kaliteli bir büyüme kaydederek değişen Çin tüketim ekonomisinin bir resmini çıkardık. Ayrıca bu yıl 11.11 etkinliğinin gücünü kullanarak sosyal sorumluluğumuzu da yerine getirdik. Bu yılki festival, sürdürebilir bir gelecek inşa etmede anlamlı bir dönüm noktası oldu.” açıklamasında bulundu.