Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Alışveriş Yaparken En Çok Hangi Ürünlerden Tasarruf Ediyoruz

Alışveriş Yaparken En Çok Hangi Ürünlerden Tasarruf Ediyoruz
0
85

dagcı

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,225
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
69
F-D Coin
71
alisveris-yaparken-en-fazla-tasarruf-ettigimiz-urunler-1629201689.jpg

Türkiye'de tüketicilerin karşılaştığı en büyük meselelerden birisi, iddia edebileceğiniz üzere kozmetikten besine birçok eserin kıymetinden çok daha yüksek fiyatlarla satışa sunulması. Hal bu türlü olunca beşerler, alışveriş yaparken tasarruf etmek ismine birinci olarak indirimli eserlere yöneliyor, acil bir muhtaçlık olmadığı sürece istedikleri şeyleri çoğunlukla indirime girdiğinde satın alıyor.

Trendyol, Hepsiburada ve Çiçek Sepeti üzere onlarca online mağazaların indirim fırsatlarını kendi web sitesi üzerinden kullanıcılarıyla buluşturan Picodi, Türkiye'deki kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına dair yeni bir anket düzenledi. Online alışverişlerde kullanıcılara tasarruf imkanı sunan Picodi'nin Türklerin nasıl tasarruf yaptığına dair paylaştığı datalara dilerseniz daha yakından bakalım.

En çok indirimde alınan eser kategorileri:


c0775b8fe301eee977a051dc90cc948532f10ce2.jpeg

Alışveriş yaparken aciliyeti olmayan eserler için çoğunlukla indirim periyotlarının gelmesini bekleriz. Picodi'nin yapmış olduğu anket de bu teoriyi deliller nitelikte. Anket sonuçlarına baktığımız vakit Türk tüketicilerin en çok indirimle aldığı eser kategorilerinin ortasında besin, kitap, giysi ve ayakkabı yer alıyor.

Kullanıcıların "bazen" indirimdeyken satın aldığı eser kategorileri ortasında da kozmetik ve parfümeri, spor ekipmanları, konut aletleri, iç giysi, ecza ve çocuk bakım eserleri yer alıyor. İndirime girmesini beklemeden, birinci fiyat ile satın almayı tercih ettiğimiz eserlerin ortasında ise evcil hayvan eserleri, otomobil, otomobil modülleri ve mücevherat bulunuyor.

Satın almak yerine indirime girmesini beklediğimiz eserler:

0ab785753e92368e3ab21a660d78747e7d9e44c2.jpeg

Picodi'nin yapmış olduğu ankete nazaran Türkler, mesken aletleri (%84), giysi ve ayakkabı (%80), seyahat (%71) ve spor eserlerini (67) birinci fiyatlarından satın almak yerine indirime girmesini bekliyor.

Alıcıların indirimli alışveriş yapmasının arkasındaki sebep

163c64d64d8f7fe28cf0b6a7bf266e4e7b9540c1.jpeg

Anket sonuçlarına baktığımız vakit iştirakçilerin indirimli alışveriş yapmasının arkasındaki sebeplerin başında, para tasarrufu yapmak bulunuyor. Birebir vakitte iştirakçiler, indirimsiz fiyatları çok yüksek bulduklarını ve indirimlerin markaları yakından tanımada yardımcı olduğunu belirtiyor.

Natürel ankette eserlerin indirime girmesini beklemediklerini belirten tüketiciler de yer alıyor. Bayan iştirakçilerden %18'i, erkek iştirakçilerden da %30'u, fiyatlar hakkında tasa etmediğini belirtiyor. Birebir vakitte kimi tüketiciler, yüksek kaliteli eserlerin yüksek fiyatları hak ettiklerini düşündüklerini belirtiyor ve indirimli eserlerin kalitesiz yahut SKT'si geçmiş eserler olduğuna inanıyor.

İndirim, israfı da beraberinde getiriyor

Picodi'nin yapmış olduğu araştırmada en dikkat çeken ayrıntılardan biri, indirimdeyken alınan kimi eser kategorilerinin kullanılmadan bir köşede eskimeye bırakılması yahut bir müddet sonra çöpe atılması bulunuyor. Raflarda unutulan yahut kullanılmadan çöpe atılan eser kategorileri listesi de şu halde:
  • Giysi ve ayakkabı
  • Besin
  • Spor ekipmanları
  • Kozmetik ve parfümeri
  • Kitaplar
Tüketicilerin tasarruf etmek için başvurduğu formüller:

afc2ef16337c2e00a3a4355fcf9384061db6b112.jpeg

Kestirim edebileceğiniz üzere alışverişte tasarruf etmek ismine takip edilecek birçok sistem bulunuyor. Picodi'nin yapmış olduğu ankete nazaran bu yollardan en popüleri, fiyat karşılaştırma servisleri. Son kullanma tarihi yaklaşan eserlerin bulunduğu raflar ise, fiyat karşılaştırma servislerinden sonra kullanıcıların en çok tercih ettiği tasarruf etme tekniklerinden biri.

Bu usul teknikler her ne kadar tanınan olsa da ankete katılan insanların birçoklarının bu tekniklerden habersiz olduğu, haberdar olsa bile kullanmaktan kaçındığı görülüyor. Örneğin fiyat karşılaştırma servisleri en çok tercih edilen usullerden biri olsa da iştirakçilerden %36'sı, bu servislerden haberdar olmadığını yahut kullanmadığını belirtmiş.


 

Similar threads

Yurt dışı seyahatlerinde makul fiyata alışveriş yapmak isteyenlerin bir numaralı adresi olan Duty Free son yıllarda adeta beğenilen alışveriş mekanlarından biri haline geldi. Birinci kez gidenler için Duty Free alışveriş nedir ve nasıl alışveriş yapılır ve daha birçok sorunun karşılığı bugünkü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
156
Yıllar içerisinde değişen alışveriş alışkanlıklarımız, tüketim çılgınlığı düzeyine ulaşmış durumda. Alışveriş, hayatımızın ayrılmaz bir kesimi haline gelmişken eser fiyatlarını da görmezden gelemeyeceğimiz apaçık ortada. Hepimiz alışverişlerimizde karşılaştığımız küsuratlı sayıların sebebini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Artık alışveriş olayının büyük oranda online platformlara taşındığını söyleyebiliriz. Yiyeceğimiz yemekten tutun da kullanacağımız vitamin ilaçlarına kadar pek çok şeyi internet üzerinden temin edebiliyoruz. İnternetten alışverişin en hoş yanı ise muazzam indirimler. Çünkü pek çok kurumsal...
Cevaplar
0
Görüntüleme
219
Amazon’un her yıl dünya çapında düzenlediği ve artık klasikleşen yılın en büyük alışveriş aktifliği, bu yıl Prime Alışveriş Şenliği ismiyle 18 – 25 Temmuz tarihleri ortasında gerçekleşiyor. Prime Alışveriş Şenliği boyunca elektronikten oyuncağa, hoşluktan dekorasyona, ferdî bakım ve kozmetikten...
Cevaplar
0
Görüntüleme
111
Basitçe anlatmak gerekirse fiyat karşılaştırma platformları, İnternetteki pazaryeri, mağaza ve markaların eserlerindeki fiyatları anlık olarak tarayarak en hakikat seçeneği kullanıcıya sunar. Örneğin iPhone 11 satın almak isteyen bir kullanıcı pek çok mağaza ve satıcıdaki fiyatları tek bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
61
858,528Konular
981,547Mesajlar
31,557Kullanıcılar
ArararSon üye
Üst Alt