
Türkiye'de tüketicilerin karşılaştığı en büyük meselelerden birisi, iddia edebileceğiniz üzere kozmetikten besine birçok eserin kıymetinden çok daha yüksek fiyatlarla satışa sunulması. Hal bu türlü olunca beşerler, alışveriş yaparken tasarruf etmek ismine birinci olarak indirimli eserlere yöneliyor, acil bir muhtaçlık olmadığı sürece istedikleri şeyleri çoğunlukla indirime girdiğinde satın alıyor.
Trendyol, Hepsiburada ve Çiçek Sepeti üzere onlarca online mağazaların indirim fırsatlarını kendi web sitesi üzerinden kullanıcılarıyla buluşturan Picodi, Türkiye'deki kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına dair yeni bir anket düzenledi. Online alışverişlerde kullanıcılara tasarruf imkanı sunan Picodi'nin Türklerin nasıl tasarruf yaptığına dair paylaştığı datalara dilerseniz daha yakından bakalım.
En çok indirimde alınan eser kategorileri:

Alışveriş yaparken aciliyeti olmayan eserler için çoğunlukla indirim periyotlarının gelmesini bekleriz. Picodi'nin yapmış olduğu anket de bu teoriyi deliller nitelikte. Anket sonuçlarına baktığımız vakit Türk tüketicilerin en çok indirimle aldığı eser kategorilerinin ortasında besin, kitap, giysi ve ayakkabı yer alıyor.
Kullanıcıların "bazen" indirimdeyken satın aldığı eser kategorileri ortasında da kozmetik ve parfümeri, spor ekipmanları, konut aletleri, iç giysi, ecza ve çocuk bakım eserleri yer alıyor. İndirime girmesini beklemeden, birinci fiyat ile satın almayı tercih ettiğimiz eserlerin ortasında ise evcil hayvan eserleri, otomobil, otomobil modülleri ve mücevherat bulunuyor.
Satın almak yerine indirime girmesini beklediğimiz eserler:

Picodi'nin yapmış olduğu ankete nazaran Türkler, mesken aletleri (%84), giysi ve ayakkabı (%80), seyahat (%71) ve spor eserlerini (67) birinci fiyatlarından satın almak yerine indirime girmesini bekliyor.
Alıcıların indirimli alışveriş yapmasının arkasındaki sebep

Anket sonuçlarına baktığımız vakit iştirakçilerin indirimli alışveriş yapmasının arkasındaki sebeplerin başında, para tasarrufu yapmak bulunuyor. Birebir vakitte iştirakçiler, indirimsiz fiyatları çok yüksek bulduklarını ve indirimlerin markaları yakından tanımada yardımcı olduğunu belirtiyor.
Natürel ankette eserlerin indirime girmesini beklemediklerini belirten tüketiciler de yer alıyor. Bayan iştirakçilerden %18'i, erkek iştirakçilerden da %30'u, fiyatlar hakkında tasa etmediğini belirtiyor. Birebir vakitte kimi tüketiciler, yüksek kaliteli eserlerin yüksek fiyatları hak ettiklerini düşündüklerini belirtiyor ve indirimli eserlerin kalitesiz yahut SKT'si geçmiş eserler olduğuna inanıyor.
İndirim, israfı da beraberinde getiriyor
Picodi'nin yapmış olduğu araştırmada en dikkat çeken ayrıntılardan biri, indirimdeyken alınan kimi eser kategorilerinin kullanılmadan bir köşede eskimeye bırakılması yahut bir müddet sonra çöpe atılması bulunuyor. Raflarda unutulan yahut kullanılmadan çöpe atılan eser kategorileri listesi de şu halde:
- Giysi ve ayakkabı
- Besin
- Spor ekipmanları
- Kozmetik ve parfümeri
- Kitaplar

Kestirim edebileceğiniz üzere alışverişte tasarruf etmek ismine takip edilecek birçok sistem bulunuyor. Picodi'nin yapmış olduğu ankete nazaran bu yollardan en popüleri, fiyat karşılaştırma servisleri. Son kullanma tarihi yaklaşan eserlerin bulunduğu raflar ise, fiyat karşılaştırma servislerinden sonra kullanıcıların en çok tercih ettiği tasarruf etme tekniklerinden biri.
Bu usul teknikler her ne kadar tanınan olsa da ankete katılan insanların birçoklarının bu tekniklerden habersiz olduğu, haberdar olsa bile kullanmaktan kaçındığı görülüyor. Örneğin fiyat karşılaştırma servisleri en çok tercih edilen usullerden biri olsa da iştirakçilerden %36'sı, bu servislerden haberdar olmadığını yahut kullanmadığını belirtmiş.