İnternet alışverişinde çeşitli inanç problemlerinin yaşanmasına karşılık, bu dertlerin giderilmesine yönelik formüllerde geliştirilmektedir. Hem inanç hem de ödeme açısından yaşanan sorun ve tereddütlere tahlil olarak teslimat sırasında kapıda ödeme seçeneği sunulmaktadır. Inançlı alışveriş için yapılması gereken tüm aşamalar için haberimizin içeriğini okuyabilirsiniz...
Kapıda ödeme seçeneği çok cazip bir seçenek gelse bile içerisinde avantaj olduğu kadar dezavantaj da barındırmaktadır. Hem satıcı hem de tüketicinin mağdur olduğu kadar karlı olabileceği kurallar mevcut olmaktadır. Evet satıcı ve tüketici için avantajlar nelerdir? Satıcı ve tüketicinin dezavantajları konusunda hangi değerli ayrıntılara değinilmelidir? Günlük hayatta ağır olarak kullanılan internet alışverişinde, kapıda ödeme sisteminin avantaj ve dezavantajları hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için sıraladık...
KAPIDA ÖDEME SATICININ AVANTAJLARI
Kapıda ödeme sisteminin satıcı için avantajlarının başında elbette inanç ve ödeme meselesinin aşılması gelmektedir. Birçok kişi, gelişen güvenlik tedbirlerine karşılık internet üzerinden alışveriş yapmaktan çekinmektedir. Hasebiyle çok almak istediği bir eseri sadece bu itimat meselesi nedeniyle almaktan vazgeçmektedir.
TÜKETİCİNİN AVANTAJLARI
Kapıda ödeme sistemi sayesinde tüketiciler sipariş ettikleri eseri teslim alırken görmektedir. Rastgele bir ödeme yapmadan denetim etme talihi olmaktadır. Bir sorun var ise ödeme ve sair bir süreç yapmadan siparişin iptal olmasına yarar sağlamaktadır.
SATICININ DEZAVANTAJLARI
Müşterinin siparişten vazgeçme durumu, muhabere numarasını yahut adresini eksik yazma durumu, teslimat esnasında kargonun adresi farklı bir noktaya teslim etmesi, gönderilen eserin defolu ulaşması, müşteri kaybı üzere problemler satıcıya dezavantaj doğurmaktadır.
TÜKETİCİNİN DEZAVANTAJLARI
Eserin görselden farklı olması, kargo bedeli ödeyerek firmayla iade sürecinin başlatılması, kargo şirketi ile anlaşmazlık, kimi internet alışveriş sitelerinin esere ek fiyat talep etmesi üzere problemler tüketiciye dezavantaj oluşturmaktadır.