iltasyazilim
FD Üye
Arkadaşlar artık bu konuyu okuduktan sonra ALLAH ile tanrı kelimes arasındaki farkı çok daha iyi anlıyacağınızdan eminim
Allah (cc) kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
Bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir varlığa inanıyorlardı Belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zatı uluhiyeti kasdediyorlardı Bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldı ki aslında mabud demektir ve arapca'daki ilah'ın fransızca'daki diyo'nun farsca'daki huda'nın karşılığı olan bir kelimedir
Ama hiç bir zaman Cenabı Hakkın bütün Esmai Hüsnasını cami,ismi zat olan Allah (cc) kelimesinin karşılığı değildir
Allah (cc) dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriyle bir zatı ecelli Ala akla gelir Allah (cc) kelimesiyle anlaşılan budur,yani o Mabudu mutlak, Halıkı mutlak, Maksudu mutlak, Rezzakı mutlak, Barii mutlak, Cemili mutlak'tır
İlhesmai Hüsnayı cami Allah (cc) kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır ve bu itibarla da Allah'ın (cc) ismi hass dır Allah (cc) dendiği an bu mabudu mutlak anlaşılır ve vacibül vücud akla gelir Ama tanrı dendiği zaman yunanlıların aklına zeus, mısırlının apis boğası ve hintlinin aklınada kendi inekleri gelir Tanrı kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine karşılık, Lafzi celale olan Allah (cc) kelimesi vacibül vucut un ismi hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Zatı Zülcelali akla getirir Onun için bir insan Tanrı demekle Allah (cc) yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur
Tanrı ilah kelimesi yerinde, huda, diyo ve god yerinde kullanılabilir Fakat Allah (cc) yerinde değil
Allah (cc) cenabı Hakk ın Zatının has ismidir Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz Fakat la Allaha illallah demiyoruz Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH (cc) vardır deniliyor
Mevlid yazarı Süleyman Çelebi bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyip her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir
Buna binaen bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı ALLAH (cc) yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemeli Hele günümüzde asla
Allah (cc) kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :
Bizim eski atalarımız müsliman olmadan önce yaratıcı bir varlığa inanıyorlardı Belki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardı ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zatı uluhiyeti kasdediyorlardı Bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldı ki aslında mabud demektir ve arapca'daki ilah'ın fransızca'daki diyo'nun farsca'daki huda'nın karşılığı olan bir kelimedir
Ama hiç bir zaman Cenabı Hakkın bütün Esmai Hüsnasını cami,ismi zat olan Allah (cc) kelimesinin karşılığı değildir
Allah (cc) dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriyle bir zatı ecelli Ala akla gelir Allah (cc) kelimesiyle anlaşılan budur,yani o Mabudu mutlak, Halıkı mutlak, Maksudu mutlak, Rezzakı mutlak, Barii mutlak, Cemili mutlak'tır
İlhesmai Hüsnayı cami Allah (cc) kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır ve bu itibarla da Allah'ın (cc) ismi hass dır Allah (cc) dendiği an bu mabudu mutlak anlaşılır ve vacibül vücud akla gelir Ama tanrı dendiği zaman yunanlıların aklına zeus, mısırlının apis boğası ve hintlinin aklınada kendi inekleri gelir Tanrı kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine karşılık, Lafzi celale olan Allah (cc) kelimesi vacibül vucut un ismi hassı olarak sadece o Esma i Hüsna sahibi Zatı Zülcelali akla getirir Onun için bir insan Tanrı demekle Allah (cc) yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur
Tanrı ilah kelimesi yerinde, huda, diyo ve god yerinde kullanılabilir Fakat Allah (cc) yerinde değil
Allah (cc) cenabı Hakk ın Zatının has ismidir Onun için LÂ İLAHE İLLALLAH diyoruz Fakat la Allaha illallah demiyoruz Evvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH (cc) vardır deniliyor
Mevlid yazarı Süleyman Çelebi bu hususu çok güzel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan artık tanrı yok'' deyip her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir
Buna binaen bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı ALLAH (cc) yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemeli Hele günümüzde asla