Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Allah, insanı neden şeytandan üstün yarattı; hikmeti nedir?

Allah, insanı neden şeytandan üstün yarattı; hikmeti nedir?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Burada izninizle şöyle bir soruyla karşılık versek, acaba mesele biraz daha açığa kavuşur mu? Mesela:

Peki, Allah şeytanı insandan üstün mü yaratmalıydı? Niçin? Şeytanın ne özelliği var ki, insanlardan daha üstün olsundu?

Kaldı ki, aynı soru başka varlıklar için de geçerlidir İnsan kâinatın göz bebeği olarak diğer varlıklardan hatta cinlerden, meleklerden de üstün yaratılmıştır Bunlar da itiraz etseler, ne diyeceğiz?

Sorunuza tekrar dönecek olursak; Şeytan kötülük ve şer simgesidir, insan ise kulluk ve hayır simgesidir Şeytanların hiçbir ferdi hayır taraftarı değildir Halbuki pek çok insan hayatı boyunca hayra taraftar olmuştur Tarih boyunca her devirde milyonlarca insan Rabbine itaat etmekle şereflenirken, şeytan nesli bütün fertleriyle daima Allah’a isyan etmeye, fitnefesat çıkarmaya çalışmıştır

Eğer, bu soru “Neden Allah insanları şeytan gibi kötü, şeytanları da insan gibi iyi yaratmamıştır? şeklinde anlaşılmak zorunda ise, bu taktirde işin aksi tarafına aynı sorulara terettüp eder

Özetlersek, Allah’ın iradesi, en büyük tercih edicidir Mülkün sahibi olarak, kimini insan, kimini cin, kiminin fil kimini fare, kimini at, kimini ot olarak yaratır ve buna hiç kimsenin itiraz hakkı da olmaz Allah’ın adalet ve hikmetine güvenmek gerekir Allah, kimi, neyi nasıl yarattıysa onun öyle olmasında adaletten parıltılar, hikmetten pırıltılar vardır

İnsan ve cinler kendilerine verilen özellikleri nerede ve nasıl kullanırlarsa, ona göre karşılık alacaklardır Cinlerden olan İblis, kendine verilen özellikleri Şeytan olmada kullanmıştır

Şeytan neden kaybetti?

“Şeytan beş şey yüzünden ebedi kaybedenlerden oldu:

1 Günahını kabul etmediği için,

2 Pişmanlık duymadığı için,

3 Kendini isyan ettiren nefsi emmaresini kınamadığı için,

4 Tövbeye yanaşmadığı için,

5 Rahmeti İlahiden umudunu kestiği için (İbni Hacer, Münebbihat, 73)

Bu yüzden bir müminin, işlediği günahı kabul etmesi; yaptığı hata ve günahlardan ötürü pişmanlık duyması; nefsini hesaba çekip onu kınaması, sık sık tevbeistiğfar etmesi ve Rahmeti İlahiden hiçbir zaman ümit kesmemesi gerekmektedir
 
858,496Konular
981,835Mesajlar
29,883Kullanıcılar
Ss42ssSon üye
Üst Alt