iltasyazilim
FD Üye
Küsmek, razı olmanın zıddıdır Eğer razı değilse, küs demektir
Allah’ın bizden razı olup olmadığını bilmenin ölçüsü, Onun emir ve yasaklarına karşı saygılı olup olmadığımızdır Çünkü, Allah, emir buyurduğu şeylerin yapılmasından razı olur, yapılmamasından da hoşlanmaz
Bu ölçünün dışında elimizde başkaca bir ölçü yoktur Çünkü, Allah bir kimseyi değerlendirirken, onun adınasoyadına göre değil, yaptığı işlerin, taşıdığı düşüncenin iyi veya kötü olup olmadığına bakar
Mesela: Salih bir insanın içki içmesini hoş görmez, fasık bir kimsenin kıldığı namazını hoş görür İlahi değerlendirmede ya hep ya hiç şeklinde toptancılık yoktur
Bunun en veciz ve en güzel ifadesi “Şüphesiz Allah katında sizin en değerliniz, ona karşı en takvalıen saygılı olanınızdır (Hucurat, 4913) mealindeki ayette yer almaktadır
Mümin olan kimse, Kuran’ın emri doğrultusunda daima korku ve ümit arasında bulunur Çünkü, Kuran’a göre, Allah’ın rahmetinden ümit kesmek (Yusuf, 1287) de, azabından emin olmak (Araf, 799) da gayrı İslami birer düşünce tarzıdır Allah’ın rızası rahmetini, gazabıküsmesi ise azabını temsil eder
Bu açıklamalardan anlaşıldığı üzere, hiç bir insan cennetlik veya cehennemlik olduğunu bilemediği gibi, Allah’ın kendisinden razı mı, küs mü olduğunu da bilemez
Bu bilinmez ortam aynı zamanda imtihan sırrının da gereğidir
Demek ki kişinin, Allah’ın kendisinden razı olduğunu veya küs olduğunu düşünmesi, şeytanın vesvesesi ve nefsin bir hilesidir
Kıyamet günü, Allah’ın iyiliklerle kötülükleri karşılaştırması, yüzde bir iyiliklerin ağır gelmesiyle kişiyi affetmesi konusu tereddütsüz bir gerçektir (Karia, 101611)
“Allah’ın değerli gördüğü şeylerin fazlalığı kişinin cennete girmesine vesile olduğu gerçeğinden hareketle bazı alimler şöyle demişler:
“Eğer sen Allah katındaki durumunu öğrenmek istiyorsan, Allah’ın senin nezdindeki durumuna bak!
Allah’ın yanımızdaki hürmeti, katında bize olan merhametine bir sinyali olabilir Aksi de geçerlidir Allah’ın emir ve yasaklarına karşı saygılı olmak, Allah’ın bizden hoşnut olduğunun bir sinyali olabilir
Fakat Allah’ın küsmesi veya razı olmasını insanlarınkine kıyaslamamak gerekir Şunu unutmamalıyız ki, günah ve isyanlarda Allah’ın gazabıküsmesi; sevap ve itaatte ise Onun rahmeti ve rızası vardır
Diğer bir ifadeyle; “her günah ve isyanda cehennemin zakkumu saklıdır Ve her iyilik ve itaatte de cennetin Tûba ağacının çekirdeği saklıdır
(Sorularla İslamiyet)
Allah’ın bizden razı olup olmadığını bilmenin ölçüsü, Onun emir ve yasaklarına karşı saygılı olup olmadığımızdır Çünkü, Allah, emir buyurduğu şeylerin yapılmasından razı olur, yapılmamasından da hoşlanmaz
Bu ölçünün dışında elimizde başkaca bir ölçü yoktur Çünkü, Allah bir kimseyi değerlendirirken, onun adınasoyadına göre değil, yaptığı işlerin, taşıdığı düşüncenin iyi veya kötü olup olmadığına bakar
Mesela: Salih bir insanın içki içmesini hoş görmez, fasık bir kimsenin kıldığı namazını hoş görür İlahi değerlendirmede ya hep ya hiç şeklinde toptancılık yoktur
Bunun en veciz ve en güzel ifadesi “Şüphesiz Allah katında sizin en değerliniz, ona karşı en takvalıen saygılı olanınızdır (Hucurat, 4913) mealindeki ayette yer almaktadır
Mümin olan kimse, Kuran’ın emri doğrultusunda daima korku ve ümit arasında bulunur Çünkü, Kuran’a göre, Allah’ın rahmetinden ümit kesmek (Yusuf, 1287) de, azabından emin olmak (Araf, 799) da gayrı İslami birer düşünce tarzıdır Allah’ın rızası rahmetini, gazabıküsmesi ise azabını temsil eder
Bu açıklamalardan anlaşıldığı üzere, hiç bir insan cennetlik veya cehennemlik olduğunu bilemediği gibi, Allah’ın kendisinden razı mı, küs mü olduğunu da bilemez
Bu bilinmez ortam aynı zamanda imtihan sırrının da gereğidir
Demek ki kişinin, Allah’ın kendisinden razı olduğunu veya küs olduğunu düşünmesi, şeytanın vesvesesi ve nefsin bir hilesidir
Kıyamet günü, Allah’ın iyiliklerle kötülükleri karşılaştırması, yüzde bir iyiliklerin ağır gelmesiyle kişiyi affetmesi konusu tereddütsüz bir gerçektir (Karia, 101611)
“Allah’ın değerli gördüğü şeylerin fazlalığı kişinin cennete girmesine vesile olduğu gerçeğinden hareketle bazı alimler şöyle demişler:
“Eğer sen Allah katındaki durumunu öğrenmek istiyorsan, Allah’ın senin nezdindeki durumuna bak!
Allah’ın yanımızdaki hürmeti, katında bize olan merhametine bir sinyali olabilir Aksi de geçerlidir Allah’ın emir ve yasaklarına karşı saygılı olmak, Allah’ın bizden hoşnut olduğunun bir sinyali olabilir
Fakat Allah’ın küsmesi veya razı olmasını insanlarınkine kıyaslamamak gerekir Şunu unutmamalıyız ki, günah ve isyanlarda Allah’ın gazabıküsmesi; sevap ve itaatte ise Onun rahmeti ve rızası vardır
Diğer bir ifadeyle; “her günah ve isyanda cehennemin zakkumu saklıdır Ve her iyilik ve itaatte de cennetin Tûba ağacının çekirdeği saklıdır
(Sorularla İslamiyet)