adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
Allah Yazılı Takıyı Üzerimizde Taşımak ?
Korku gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve ayet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir.
Abdullah bin ömer Hz. Peygamber (sav)'den şöyle rivayet etmiştir:
"Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden, eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."
Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Ebu Davııd, Nesai, Tirmizi)
üzeri sarılı olup içi görünmeyen Cevşen ve benzeri dualarla tuvalete girmekte bir mahzur yoktur. Yazılar görünecek şekilde şeffaf bir şeye sarılı ise veya cam içerisindeki Cevşen kolye ile tuvalete giren kimse, bunu (kolye veya duayı) elbisenin iç tarafında görülmeyecek şekilde gizlemelidir.
Secdeye eğilirken Cevşen veya duaların aşağıda kalmasında da bir mahzur yoktur.
Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber (sav)'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helaya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharetleneceğinde parmağından çıkarmalıdır. (İbn Abidin, V, 317).
Buna göre kolyesinden "Allah" yazılı kimse bunun üstünü kapatarak veya ters çevirerek tuvalete girebilir.
Korku gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve ayet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir.
Abdullah bin ömer Hz. Peygamber (sav)'den şöyle rivayet etmiştir:
"Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden, eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."
Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Ebu Davııd, Nesai, Tirmizi)
üzeri sarılı olup içi görünmeyen Cevşen ve benzeri dualarla tuvalete girmekte bir mahzur yoktur. Yazılar görünecek şekilde şeffaf bir şeye sarılı ise veya cam içerisindeki Cevşen kolye ile tuvalete giren kimse, bunu (kolye veya duayı) elbisenin iç tarafında görülmeyecek şekilde gizlemelidir.
Secdeye eğilirken Cevşen veya duaların aşağıda kalmasında da bir mahzur yoktur.
Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber (sav)'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helaya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharetleneceğinde parmağından çıkarmalıdır. (İbn Abidin, V, 317).
Buna göre kolyesinden "Allah" yazılı kimse bunun üstünü kapatarak veya ters çevirerek tuvalete girebilir.